Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

drittselskap


Anbefalte innlegg

Jeg bor i Kongsvinger (tross alt Hedmarks nest største by, selv om den ikke er all verden), 900m unna sentrum, ble lovet ADSL for to år siden, men har enda ikke fått. Telenor bygde ut til 300m nedenfor meg før de sa stopp og heller ville se på interessen. Jeg blir gal.

 

Vel vel.. det er ikke mer enn to år til jeg flytter uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-16 20:50, skrev Anders Leipsland:

Folk klager å syter på Telenor, som Telenor har noen plikt til å bygge ut ADSL på hver eneste øy i Norge bare fordi det sitter 1 nerd på øya som er villig til å betale 600kr i måneden.


Det er i dag i underkant av 100 000 husstander som har bredbånd. Det er fryktelig lite, men hva skyldes det? Er det for dårlig dekning eller for dårlig interesse? Jeg vil si interesse. Over Halvparten av Norges husstander kan nemlig få! Faktisk hele 60%. I Oslo kan alle få, om de vil.


Det er klart at når kanskje 1/10 av de som kan få faktisk bestiller så bør det være tilknytta endel til sentralen for at den skal bli lønnsom.


Om du ikke klarer og organisere borettslaget eller noe slikt for å få utbygd ADSL ogdet er veldig viktig med bredbånd så kan
glede deg. I den står det nemlig:


"Telenor har leveringsplikt over hele landet på leide linjer opptil 2 Mbit/s."


Se det, du kan faktisk få 2Mbit om du vil og Telenor har leverings
plikt
:smile: Du må jo riktignok betale, men kanskje bedre å betale enn å irritere seg så mye? :smile:


 

Hei Anders!

 

Jeg har stor respekt for deg og dine meninger, men se hva Firstmile har oppnådd den siste tiden? Det er ikke mangel på interresse men mangel på muligheter som er problemet... Se på Sverige??!

 

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar

Som vanlig i slike tråder, var det mye syting her gitt. Det er fortsatt noen som tror det er Telenors ansvar å legge bredbånd i hver krik og krok her i landet. Vel vel, surprise surprise, det er det faktisk ikke. Kan ikke dere sytepaver starte deres eget selskap som tilbyr bdrebånd til alle småplasser under 200 innbyggere? Spørs hvor lenge det går før dere er konk..

Eller skal skattebetalerne (dvs. meg) betale for moroa? Jeg synes selvsagt det om flott om f.eks. Firstmile skaffer dere bredbånd, men slutt å klag på Telenor hele tiden, de bestemmer da selv hvor de vil tilby ADSL!

 

P.S. Divxdude: Useriøs?? DU er den mest useriøse her, svindler.

Lenke til kommentar

Når telenor nesten har monopol på adsl linjer her i norge, burde dei bygge ut til "bondelandet" også, fordi (som en eller anna sa tidligare) i Norge skal det vere likt for alle..Ikkje berre "alle"... Og Telenor kjeme jo ikkje noke lengre med å vere på alle si Top10 liste over dårlige ADSL leverandøra. NGT bygger jo stadig ut, kanskje dei vil bygge ut til alle før telnor gjør det? (lov å drømme jallefall :razz: )

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 23:15, skrev president:

Som vanlig i slike tråder, var det mye syting her gitt. Det er fortsatt noen som tror det er Telenors ansvar å legge bredbånd i hver krik og krok her i landet. Vel vel, surprise surprise, det er det faktisk ikke. Kan ikke dere sytepaver starte deres eget selskap som tilbyr bdrebånd til alle småplasser under 200 innbyggere? Spørs hvor lenge det går før dere er konk..

Eller skal skattebetalerne (dvs. meg) betale for moroa? Jeg synes selvsagt det om flott om f.eks. Firstmile skaffer dere bredbånd, men slutt å klag på Telenor hele tiden, de bestemmer da selv hvor de vil tilby ADSL!


P.S. Divxdude: Useriøs?? DU er den mest useriøse her, svindler.


 

Hjelper ikke President! (I Telenor??? :smile:)

Telenor sitter fremdeles på det nettet som vi SKATTEBETALERE har betalt for i alle år, og bestemmer hvem som for tilgang eller ikke...

 

Surprise, surprise.... Tro det eller ei, jeg har betalt skatt også, nærmere bestemt 3 millioner kroner, i tillegg til ca. 300.000,- direkte til Telenor de siste 20 år...

 

Det er IKKE Telenors ansvar å legge bredbånd i hver eneste krok, men de har faktisk et ansvar for ikke å legge kjepper i hjulene for alle andre... Selv Firstmile må SØKE Telenor om å få lov til å leie en liten plass i deres sentraler som JEG med mine skattekroner har vært med å betale for....

 

Tenk deg om før du snakker President... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 00:35, skrev kabelsatan:

Quote:


Den 2002-12-16 22:53, skrev trn100:


Det kalles å konkurranseutsette????


(....)


Telenor er igjen i ferd med å sparke folk for å tilfredstille sine aksjonærer, og vi bare sitter her å syter fra sofakroken...


 

LOL! Makan til selvmotsigelse skal du jaggu lete lenge etter
:grin:
:grin:

 

Er ikke helt sikker på hva du mente med det, men enhver som fremdeles forsvarer Telenor er enten en ansatt som fremdeles tror på en jobb eller en utenforstående som ikke har skjønt poenget... Eller en aksjonær...

 

Med syting fra sofakroken tenkte jeg på mest på de prosentene som heller ikke gadd å løfte rumpa ved siste valg... De er stadig økende, både i antall og sannsynligvis i omfang....

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: trn100 på 2002-12-17 00:48 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: trn100 på 2002-12-17 00:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 00:26, skrev trn100:


Det er IKKE Telenors ansvar å legge bredbånd i hver eneste krok, men de har faktisk et ansvar for ikke å legge kjepper i hjulene for alle andre... Selv Firstmile må SØKE Telenor om å få lov til å leie en liten plass i deres sentraler som JEG med mine skattekroner har vært med å betale for....



 

Dette her er jeg jo svært glad for, det er jo greit at ikke alle og envær har nøkkelen til sentralene og kan sette inn det de ønsket da.

De må ikke søke om og få lov, de må la TN sjekke om det er plass og eventuelt forberede sentralen for innmontering av utstyr. svjv er det ingen som får avslag annet enn med en teknisk begrunnelse.

Lenke til kommentar

"Norge skal være likt for alle." ?

 

Kan ikke helt huske hvem som har lovet det i farta. Uansett så er det ikke opp til telenor å opprettholde det mottoet! Greit at jeg ikke liker telenor, og synes adsl-produktet de leverer er utrolig dårlig (maks 1gig pr mnd). Men man kan ikke kreve at de bygger ut over alt fordet!

 

Kan forresten ikke se noen argumenter for at telenor hadde vært bedre som det var tidligere, altså statseid.

 

Knut

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 01:55, skrev _StatuS_:


Takk for at det er noen der ute som tenker på oss med modem
:cry:


 

Må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på de med modem før jeg nå sitter i samme situasjon (vel, hvertfall om èn uke). Har kjøpt hus i Sandnes. Huset er bygget i 1999, altså ikke akkurat et gammelt hus. Samtlige hus i flere hundre meters omkrets er også bygget i denne perioden. Man skulle kanskje tro at det var mulighet for internet der. (De fleste som bygger hus er unge, og størsteparten har sansynligvis interesse i oppkoblinsmuligheter)

Men, neida. Jeg har sjekket. Ingen kan levere adsl der. Uke 13 2003 er første hint jeg har fått om adsl (fra ngt). Har sjekket:

 

Hesbynett aesj.gif

AccessIT aesj.gif

Lyse Energi aesj.gif

Broadnett aesj.gif

Bluecom aesj.gif

___________________________________

Telenor gunman.gif

___________________________________

Nextgentel notknowing.gif

UPC aesj.gif

Firstmile crazyeyes.gif

 

Jeg er for bortskjemt etter ett år med 1Mbit til å gå tilbake til analogt modem... Forventer ikke at noen skal synes synd i meg, men jeg vet hvertfall nå hvor ille det er å ikke ha bredbånd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 00:41, skrev trn100:

Er ikke helt sikker på hva du mente med det, men enhver som fremdeles forsvarer Telenor er enten en ansatt som fremdeles tror på en jobb eller en utenforstående som ikke har skjønt poenget... Eller en aksjonær...


 

Det er vel flere som bør tenke før de snakker her. Ikke særlig saklig å hetse de som mener noe annet enn deg selv, da blir det vanskelig å diskutere konstruktivt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 19:34, skrev Nysil:

Sitter å ser på TV`n...så kommer reklamen til Telenor vettu "Vi Dekker Hele Norge"

Åja da her er vi dekka med ADSL ect.? NEI!


 

klag til forbrukerrådet om misvisende reklame.. de har vel ikke lov til å reklamere for et produkt på den måten, hvis det ikke stemmer..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 09:38, skrev enemigo:


Greit at jeg ikke liker telenor, og synes adsl-produktet de leverer er utrolig dårlig (maks 1gig pr mnd).


 

Dette her er ganske betegnende for "debatten"... Jeg kan sikkert være med på at Telenor gjør ditt og datt som blir oppfattet som dårlig service, monopolistisk og det ene med det andre. Jeg skjønner argumentene, som blir fremlagt på en saklig og begrunnet måte, vel å merke. Problemet er at det er fint få, ettersom det virker som de fleste her på forumet som syter på Telenor er 15 år gamle nerder som ikke har sett sollyset på noen år.

 

Tilbake til quoten: som sagt er dette betegnende for diskusjonen. Folk vet jo ikke hva de snakker om! (og nå gidder jeg ikke forklare hva som er riv, ruskende galt med sitatet. Jeg regner med at de som er nogenlunde oppegående ser hva som er galt...)

 

Så lenge man heller ikke vet hva man snakker om, synes jeg det er problematisk at folk spyr ut en masse eder og galle. Dette gjelder ikke bare alle Telenor-debattene, men også Elkjøp og andre større selskaper.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 23:15, skrev president:

Som vanlig i slike tråder, var det mye syting her gitt. Det er fortsatt noen som tror det er Telenors ansvar å legge bredbånd i hver krik og krok her i landet. Vel vel, surprise surprise, det er det faktisk ikke. Kan ikke dere sytepaver starte deres eget selskap som tilbyr bdrebånd til alle småplasser under 200 innbyggere? Spørs hvor lenge det går før dere er konk..

Eller skal skattebetalerne (dvs. meg) betale for moroa? Jeg synes selvsagt det om flott om f.eks. Firstmile skaffer dere bredbånd, men slutt å klag på Telenor hele tiden, de bestemmer da selv hvor de vil tilby ADSL!


P.S. Divxdude: Useriøs?? DU er den mest useriøse her, svindler.


 

 

Vi hadde ihvertfall blitt mer trodd på av folk, enn folk som tror på telenor. for dem er det jo ikke så mange av lenger :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 09:43, skrev DrErling:

Quote:


Den 2002-12-17 01:55, skrev _StatuS_:


Takk for at det er noen der ute som tenker på oss med modem
:cry:


 

Må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på de med modem før jeg nå sitter i samme situasjon (vel, hvertfall om èn uke). Har kjøpt hus i Sandnes. Huset er bygget i 1999, altså ikke akkurat et gammelt hus. Samtlige hus i flere hundre meters omkrets er også bygget i denne perioden. Man skulle kanskje tro at det var mulighet for internet der. (De fleste som bygger hus er unge, og størsteparten har sansynligvis interesse i oppkoblinsmuligheter)

Men, neida. Jeg har sjekket. Ingen kan levere adsl der. Uke 13 2003 er første hint jeg har fått om adsl (fra ngt). Har sjekket:

 

Hesbynett
aesj.gif

AccessIT
aesj.gif

Lyse Energi
aesj.gif

Broadnett
aesj.gif

Bluecom
aesj.gif

___________________________________

Telenor
gunman.gif

___________________________________

Nextgentel
notknowing.gif

UPC
aesj.gif

Firstmile
crazyeyes.gif

 

Jeg er for bortskjemt etter ett år med 1Mbit til å gå tilbake til analogt modem... Forventer ikke at noen skal synes synd i
meg
, men jeg vet hvertfall nå hvor ille det er å ikke ha bredbånd.

 

Har du prøvd SDSL ? Det er saker det :smile: :smile:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...