Gå til innhold

Tråden for tedrikkere


Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd slik "Energite"? Goji Acai. Skal visstnok ha dokumentert større virkning enn ginseng. Jeg personlig syns det smaker fortreffelig, iallefall.

 

Hvor fikk du tak i det? Jeg er interessert i å prøve det. Virker som et alternativ til kaffe (usj :yucky: )

Kjøpte det på "kaffekroken". Men jeg tipper at du kanskje vil finne den på Stockfleths også. Begge er lokalisert i blandt annet Oslo. Syns det definitivt er et godt alternativ dersom man ikke er glad i kaffe, ja!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Var i Palais des thes i dag, hyggelig sted. første som skjer er at man blir tilbytt en kopp te.

 

Kjøpte to grønne te pakker, en med kiwi og vannmelon, og en med jordbær, men dette var løsvekt så jeg måtte kjøpe en liten te kanne.

 

Begge pakkene kosta 89kr, jeg vet de er dyrere enn vanlig butikk te men jeg ha problemer med å finne ut hvor mye dyrere dem er, står ikke noe vekt på pakka, så jeg vet ikke var prisen er pr. 100g i forhold til vanlig butikk te.

Lenke til kommentar

Var i Palais des thes i dag, hyggelig sted. første som skjer er at man blir tilbytt en kopp te.

 

Kjøpte to grønne te pakker, en med kiwi og vannmelon, og en med jordbær, men dette var løsvekt så jeg måtte kjøpe en liten te kanne.

 

Begge pakkene kosta 89kr, jeg vet de er dyrere enn vanlig butikk te men jeg ha problemer med å finne ut hvor mye dyrere dem er, står ikke noe vekt på pakka, så jeg vet ikke var prisen er pr. 100g i forhold til vanlig butikk te.

des Alizé... nydelig som iste.

Lenke til kommentar

De er JÆVLIG dyre. Og ikke alle tesorter lønner seg å kjøpe der.

 

Disse folka er like jålete som Wendelboe er med kaffe. Du betaler for en suveren kvalitet, som kanskje ikke alle merker seg. Eller bryr seg om.

 

Jasmin-te for eksempel, lønner det seg å kjøpe i en asiatisk dagligvarebutikk. De finner du 300 meter ned gata, og de har enormt utvalg av dette, i alle kvalitetsnivåer. Men prisen er vesentlig lavere.

 

Når det gjelder en del arabiske tesorter, blant annet Ceylon og Darjeeling, så kan du i enkelte grønnsakssjapper, for eksempel den på Bjølsen - finne bortimot 100 forskjellige sorter. Og disse er også mye billigere enn Tepalasset selger dem for, uten å være dårligere i kvalitet.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder en del arabiske tesorter, blant annet Ceylon og Darjeeling, så kan du i enkelte grønnsakssjapper, for eksempel den på Bjølsen - finne bortimot 100 forskjellige sorter. Og disse er også mye billigere enn Tepalasset selger dem for, uten å være dårligere i kvalitet.

Arabiske tesorter? Darjeeling ligger i India og Ceylon er et annet navn for Sri Lanka...

 

Darjeeling First Flush er så sjeldent og dyre te at de ikke omsettes i stor nok skala til at de er å finne hos andre importører enn de som driver spesielt med te - for eks. Solberg & Hansen og Le Palais des Thé. Og det er stor forskjell på First, Second og Third flush i forhold til alt annet som kalles Darjeeling.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder en del arabiske tesorter, blant annet Ceylon og Darjeeling, så kan du i enkelte grønnsakssjapper, for eksempel den på Bjølsen - finne bortimot 100 forskjellige sorter. Og disse er også mye billigere enn Tepalasset selger dem for, uten å være dårligere i kvalitet.

Arabiske tesorter? Darjeeling ligger i India og Ceylon er et annet navn for Sri Lanka...

 

Darjeeling First Flush er så sjeldent og dyre te at de ikke omsettes i stor nok skala til at de er å finne hos andre importører enn de som driver spesielt med te - for eks. Solberg & Hansen og Le Palais des Thé. Og det er stor forskjell på First, Second og Third flush i forhold til alt annet som kalles Darjeeling.

Akkurat som det er "STOOOOOR FORSKJELL" på en rekke kaffebønner. Men egentlig ikke så merkbar forskjell allikevel.

 

Men geografien var riktig ja. Det var heller snakk om nabolandet, så der bommet jeg. Men antar at det har foregått handel mellom dem en del år, og de deler et hav, og noenlunde samme breddeegrad. Jeg undersøkte ikke så altfor mye når jeg kalte de arabiske. Eneste grunnen var at mange arabere liker disse tesortene.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...