Gå til innhold

Guide til kjøp av musikk på nett


Cuneax

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei,

 

har tenkt å utnytte lav dollarkurs til å gjøre noen gode musikkjøp. Har bl.a. sett på relapse.com, der jeg har funnet flere godsaker. Noen som har erfaring med kjøp fra relapse? Hvor lang tid tar det vanligvis å få tilsendt varene? Alle innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hei,

 

er det noen av nettbutikkene som også tilbyr at man spiller av musikken fra nettet? Det jeg ser for meg er en nettbutikk der man ved kjøp av et album eller singel får tilgang til å spille av sangen fra nettet + laste ned mp3 filen til pc'en. Dette hadde vært genialt for å få tilgang til en platesamling fra flere pc'er - slippe å drasse med seg filene på fysiske lagringsmedier. Finnes det noe slikt?

 

mvh

mag

Lenke til kommentar

Flott guide som jeg skal se nærmere på, men jeg har bare en liten kommentar sånn til å begynne med: Om man kjøper musikk i iTunes, kan man velge å gå for "iTunes Plus"-formatet på mange utgivelser. Der er det høyere bitrate og ingen DRM. I enkelte tilfeller (sjeldent, men dog) får man også enkelte album billigere i Plus-formatet.

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje at det kunne være et poeng i å nevne www.2L.no.

Divertimenti med Trondheimssolistene som er utgitt her har jo nettopp fått 3 grammy awards for første musikkutgivelse på Blueray(+SACD og cd).

Dette er nok aktuelt dersom du har Blueray eller SACD spiller for å teste lydkvaliteten på anlegget.

 

Hos meg ble det hvertfall super lyd.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...