Gå til innhold

Guide til kjøp av musikk på nett


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er det noen her som har erfaring med eil.com?

Fant mange cd der som jeg ikke finner andre steder, men jeg er ikke sikker på om det er trygt å handle der. Hadde vært fint om noen kunne gi en kommentar om siden...

 

EDIT: Kjøpte en CD fra eil.com, så jeg tenkte jeg kunne dele erfaringen med andre. For å kjøpe via eil.com må du opprette en konto på siden deres. De tar frakt for varene, men totalkostnaden (pris + frakt) skal komme opp i handlevognen din før du bekrefter bestillingen. Det er mulig å betale gjennom en amazon-konto, og det var det jeg gjorde. Fikk produktet etter omtrent en uke og alt gikk greit. Jeg kan ikke garantere at du som leser dette blir fornøyd hvis du skulle kjøpe fra disse, men for meg gikk det altså greit.

 

PS! Eil.com sender ut ganske mange mail med forslag til produkter basert på dine tidligere kjøp. Dette skal gå an å slå av så vidt jeg vet (trykk på link i mail). Du trenger en mailadresse for å bekrefte/betale (iallefall dersom du skal handle via din amazon-konto).

Endret av Arti-Ravnos
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen nettbutikker som tilbyr nedlasting av ukomprimerte lydfiler, jeg tenker da for eksempel på ukomprimerte wav-filer. CD-plater blir det så mye rot av, så jeg foretrekker å laste ned den musikken jeg kjøper fra nettbutikken, men jeg vil helst ha noe bedre lydformat enn mp3 og annet komprimert tull.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noen nettbutikker som tilbyr nedlasting av ukomprimerte lydfiler, jeg tenker da for eksempel på ukomprimerte wav-filer. CD-plater blir det så mye rot av, så jeg foretrekker å laste ned den musikken jeg kjøper fra nettbutikken, men jeg vil helst ha noe bedre lydformat enn mp3 og annet komprimert tull.

Tror nok ikke du finner noen med wav-filer, men FLAC er også ukomprimert og ganske vanlig i flere nettbutikker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

http://www.cdjungle.com/

 

Denne funka ikke for meg i dag, mulig det er midlertidig nede, men ellers bør den fjernes fra lista (ligger under generelle utenlandske butikker).

 

Lurer også på om noen veit om en side med Kingston Wall til ålreit pris. De hadde alle platene på cdon.no før, men hadde ganske mange bestillinger ute akkurat da, så tenkte jeg skulle roe meg ned med pengebruken. Det resulterte bare i at de to siste (som jeg er mest interresert i) nå er utsolgt. Og siden de ikke er blant de mest kjente artistene og generelt sett er vanskelige å få tak i er jeg redd for at de ikke skal komme inn igjen...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. Har nylig fått øynene opp for Luc Arbobast, og ønsker å støtte denne artisten ved å kjøpe (i første omgang) en cd. Problemet er, at jeg finner ikke en nettbutikk som har noen av cd'ene hans og tviler dermed sterkt på at jeg kommer til å finne noe i en fysisk butikk her i området.

 

Er det sånn at cd'ene hans ikke selges via butikk, slik at jeg må kontakte ham for å få kjøpt en lovlig kopi?

 

Her er en liten smakebit som bør fortelle deg litt om hva slags type artist det er snakk om:

 

http://www.youtube.com/watch?v=DuT2U3CjXYA

Hint: Du bør vente til 0:55 før du mener du har fått et intrykk av artisten ;)

 

 

Edit: Skriveleif.

Bør jeg lage en ny tråd om dette istedenfor, btw?

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Har brukt iTunes nå til å laste ned rundt 30 albumer og singler/enkeltsanger (altså ca. 30 kjøp). Mest på grunn av enkeltheten. Er det andre som er like god på dette? Amazon.com f.eks? Ulempen med iTunes er 256 kbits AAC-filer - jeg må konvertere disse om jeg skal ha det på en annen spiller enn iPod.

 

Er også på jakt etter musikk med høy bitrate/samplingsfrekvens, CD-kvalitet eller bedre. Gjerne klassisk. Noen anbefalinger her?

Lenke til kommentar

Hmm, ingen svar?

 

Uansett, fikk denne meldingen når jeg prøvde meg på Amazon.com (og tilsvarende på Amazon.co.uk):

We are sorry...

 

We could not process your order. The sale of MP3 Downloads is currently available only to US customers located in the 48 contiguous states, Alaska, Hawaii, and the District of Columbia.

 

We apologize for any inconvenience this may have caused you.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Trenger hjelp til å finne en bestemt sang i mp3- eller annet digitalt format (Gratis eller kjøp, samme for meg). Å rippe den fra youtube er uaktuelt pga. lydkvaliteten.

 

Sangen jeg leter etter er en remix av Hige Driver (japansk artist) sin sang kalt マイティボンジャック.

Her er en den

(Hige Driver);

 

Men det er altså

jeg leter etter. Har i tillegg vanskeligheter med å finne ut nøyaktig HVEM som har remixet den.

 

Tusen takk for eventuell hjelp! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har du æ, ø eller å i adressen din? Jeg hadde et lignende problem som løste seg da jeg byttet ut en ø med en o.

 

Edit: La nettopp merke til alderen på siste post... Ignorer gjerne dette innlegget hvis problemstillingen ikke er relevant lenger.

Endret av Era Vulgaris
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...