Gå til innhold

Guide til kjøp av musikk på nett


Cuneax

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hvis jeg har kjøpt meg musikk på iTunes, og jeg ikke har plass til mer pcen, så jeg velger å slette mye av musikken jeg har kjøpt. Kan jeg da laste ned den musikken jeg har kjøpt gratis når jeg vil på nytt?

 

Og kan jeg gå inn på min bruker på iTunes og laste ned min musikk på en annen pc enn min egen? Hvis ikke, hvordan funker dette hvis jeg kjøper meg ny pc, eller nåværende pc tar kvelden?

 

Mvh Jonas

Lenke til kommentar

Er på leit etter Michael Jackson sin "Heal the World" i instrumental utgave, og da helst uten panfløyte og andre ulyder ;) Vil ha den vanlige sangen, men uten vokal altså, og helst ikke en dårlig karaokeversjon heller ;)

Hvor får jeg tak i det? Butikk, laste ned, torrent eller annet? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg ser etter en nettbutikk med gode priser å stort utvalg av musikk. Helst en norsk butikk. Har lyst på større platesammling, å har bestemt meg for å kjøpe platene til favorittbandene mine, istedenfor å laste ned.

 

Du vil sikkert ha en norsk butikk fordi frakt da blir billigere, regner jeg med.

Da vil jeg heller anbefale britiske Play.com, som har gratis frakt og sender alle varer hver for seg, så du havner under tollgrensa hvis hver enkelt cd koster mindre enn 200kr :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det bare meg, eller har play.com plutselig blitt forferdelig treige til å sende ting? Har bestilt en del derfra i det siste, og plutselig begynte det å ta tid, og da mener jeg flere uker.

 

Eksempel - kjøpte en CD derfra som de mailet meg og sa var "posted" 29. oktober. Har ennå ikke fått den. I går fikk jeg tre CDer som jeg bestilte 28. oktober, 1. november og 2. november, de brukte altså over to uker i posten. Litt rart også at de ankom samtidig, mulig det er postvesenet som bruker tid på å formidle sendingene.

Lenke til kommentar
Vet du hvorfor noen ting bare er tilgjengelige i noen land på CMDistro, Hengende Lem? http://www.cmdistro.com/Item/Mayhem_-_De_M...ue_Vinyl-/31645 <- DO WANT, men den er visst bare for amerikanere og kanadiere. =/

 

Mener å huske en kompis sa at CMDistro har et lager i USA, og et i Tyskland.

Det kan hende at det som ikke er på lager i Tyskland, og kun i USA bare er tilgjengelig i Canada/USA.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller har play.com plutselig blitt forferdelig treige til å sende ting? Har bestilt en del derfra i det siste, og plutselig begynte det å ta tid, og da mener jeg flere uker.

 

Eksempel - kjøpte en CD derfra som de mailet meg og sa var "posted" 29. oktober. Har ennå ikke fått den. I går fikk jeg tre CDer som jeg bestilte 28. oktober, 1. november og 2. november, de brukte altså over to uker i posten. Litt rart også at de ankom samtidig, mulig det er postvesenet som bruker tid på å formidle sendingene.

 

 

Play har altid vert slikt. Man får ting fra 1 uke til 4 uker. Handler man fra play må man tenke over dette. Fine priser på endel ting der, så blir ofte brukt til plater her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...