Gå til innhold

Guide til kjøp av musikk på nett


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å handle fra Rockstop.no, total forvirring. Store deler av katalogen dems finnes dobbelt opp med "FREEZE:" lagt til foran, gjerne en tier billigere enn den andre som ellers ser identisk ut. Er det noen som vet hva dette betyr. Ser også at "INFERNO*" står foran mange album. Jeg har ikke klart å forstå det ut ifra den informasjonen de har på sin egen side.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Noen som vet om en plass det er mulig å få tak i Apollo - Scenario, eventuelt noen som kjenner noen som er villig til å selge et eksemplar de eier? Kan betale ganske dyrt. Er ganske desp etter å eie den!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som kjenner til butikker som selger med gratis frakt? (utenom play.com)

http://www.wowhd.co.uk/

 

Går det an få få ei liste over nettstader der ein får kjøpt musikk i form av Mp3-nedlasting forutan kopilås?

 

Veit berre om Platekompaniet og CDON, men ingen av dei har det eg er ute etter.

 

http://www.pcworld.com/article/155512/online_music_drm.html

 

Noe sånt no, ganske gammel artikkel men.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Noen som kan hjelpe meg med å finne en nettbutikk som har alt av den japanske artisten "Hige Driver" sin musikk?

 

Dessverre er jeg ikke i stand til å manøvrere japanske sider på nettet pga. manglende språkferdigheter.

 

http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%92%E3%82%B2%E3%83%89%E3%83%A9%E3%82%A4%E3%83%90%E3%83%BC

 

Amazon har kanskje bare 50% av Hige Driver's utgivelser... Og instrumental-versjoner av Higedius-albummet er jeg overhodet ikke interessert i.

 

Både digital og fysisk distribusjon er av interesse. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Jeg har i flere år kjøpt alt av mp3-filer hos Platekompaniet. Nå har de slått mp3-butikken sammen med WiMP - og jeg har ingen planer om å måtte betale for å få muligheten til å kjøpe musikk.

 

Jeg ser nå etter alternativer for kjøp av mp3-filer. Jeg ønsker i utgangspunktet en nettbutikk med samme brede utvalg som platekompaniet. iTunes Store er utelukket pga ekstreme kjøpsvilkår.

Eneste kandidaten jeg har kommet over er cdon.com.

 

Finnes det noen flere alternativer?

 

- L

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Jeg har i flere år kjøpt alt av mp3-filer hos Platekompaniet. Nå har de slått mp3-butikken sammen med WiMP - og jeg har ingen planer om å måtte betale for å få muligheten til å kjøpe musikk.

 

Jeg ser nå etter alternativer for kjøp av mp3-filer. Jeg ønsker i utgangspunktet en nettbutikk med samme brede utvalg som platekompaniet. iTunes Store er utelukket pga ekstreme kjøpsvilkår.

Eneste kandidaten jeg har kommet over er cdon.com.

 

Finnes det noen flere alternativer?

 

- L

 

Lurer veldig på det samme selv, og ser du får få svar. iTunes og WiMP er uaktuelle, og CDON har et svært labert utvalg. Jeg finner det jeg vil ha hos Amazon og Google, men de nekter å selge meg det.

Lenke til kommentar

Lurer veldig på det samme selv, og ser du får få svar. iTunes og WiMP er uaktuelle, og CDON har et svært labert utvalg. Jeg finner det jeg vil ha hos Amazon og Google, men de nekter å selge meg det.

Utvalet til CDON er faktisk hakket betre enn WiMP/Platekompaniet. Men det er eit helvete å få tak i heile diskografiar uansett. Av 15 artistar eg er interessert i, er det berre 9 med full diskografi tilgjengeleg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...