Gå til innhold

"Hobbyelektrikeren" - Post dine bilder her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ring eltilsynet snarest om du leier dette eller skaff elektriker i går helst om dette er ditt ansvar.

Eltilsynet finner du ved å ringe det lokale kraftlaget eller e-verket der du bor.

Den er ikke bare ubehagelig om du kommer i kontakt med men direkte lifsfarlig.

 

I tillegg ser jeg at det er 425A sikring dette dreietr seg om og skulle du være så uheldig å kortslutte her kan du forvente deg en str smell og at du selv ligger i den andre enden av rommet med store brannskader.

Dette er ikke til å spøke med.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Ring eltilsynet snarest om du leier dette eller skaff elektriker i går helst om dette er ditt ansvar.

Eltilsynet finner du ved å ringe det lokale kraftlaget eller e-verket der du bor.

Den er ikke bare ubehagelig om du kommer i kontakt med men direkte lifsfarlig.

 

I tillegg ser jeg at det er 425A sikring dette dreietr seg om og skulle du være så uheldig å kortslutte her kan du forvente deg en str smell og at du selv ligger i den andre enden av rommet med store brannskader.

Dette er ikke til å spøke med.

 

 

Er energimontør, dette er en del av hverdagen min når jeg skal inn i en transformatorstasjon.

Har tilogmed sett tilsvarende avstander til åpen HS samleskinne 22KV

 

Dette er selvfølgelig ikke hjemme hos meg selv

Endret av StrezLez
Lenke til kommentar
Lysbryteren hjemme ;) litt dritt å komme hjem drita full og lete etter bryterenpost-9710-1211553097_thumb.jpg

 

 

En av de morsomst jeg har sett på lenge :) Kan du ta bilde med hd kamera så jeg kan ha de på desktoppen? :)

 

Alvorlig, dette er gale. Dette er alvorlig gale. Note to you, ikke kjøpe dørrist av metall :)

Lenke til kommentar
Er energimontør, dette er en del av hverdagen min når jeg skal inn i en transformatorstasjon.

Har tilogmed sett tilsvarende avstander til åpen HS samleskinne 22KV

 

Dette er selvfølgelig ikke hjemme hos meg selv

 

Nå er det jo selvfølgelig forskjell på hvem som går inn i en trafostasjon og vanlige folk :p

Lenke til kommentar

Her en kveld var jeg en tur i boden for å hente noe i fryseren. Da jeg kom inn reagerte jeg på mystisk lukt i rommet. Jeg hadde kjent lukten før, men bare tenkt at naboen har fyrt med noe gufne greier og at det hadde kommet inn ventilen. Etter å ha plukket ut det jeg skulle ha fra fryseren hørte jeg plutselig *GNISTRE BZZ* og lurte på hvor i alle dager det kom fra. Etter litt sjekking viste det seg å komme fra sikringsskapet. Heldigvis er min far elektriker, så han fikset opp i det ganske kvikt. Her er et bilde av synderen, som sikkert ikke har blitt rørt siden 1984 da huset ble bygget.... Kabelen var helt fritert nesten 5 cm utover.

post-12524-1211556795_thumb.jpg

Endret av ThuleAudio
Lenke til kommentar
Er energimontør, dette er en del av hverdagen min når jeg skal inn i en transformatorstasjon.

Har tilogmed sett tilsvarende avstander til åpen HS samleskinne 22KV

 

Dette er selvfølgelig ikke hjemme hos meg selv

Trodde et lite øyeblik at dette avr lysbrytern til hybelen/leiligheta di.

Derfor reaksjonen.

 

I gamle tavlerom er ikke dette så uvanlig nei, men der må man ha nøkkel for å komme inn også.

Lenke til kommentar

Hellane, hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før?! Kjempetråd for elektrikere. :)

 

Mitt bidrag, som jeg fant i farten for å lage et innlegg, er fra et bygg i Bergen der snekkerfirmaet sto for byggstrømmen. Resultatet var en 95mm2 (eller var det 150mm2, husker ikke) alu.kabel tilkoblet en Phillip Hauge-kontakt. Kordelene var selvfølgelig klippet for å få plass i tilkoblingene. Herlig sier jeg, mangel på forståelse er livsfarlig.

 

Edit: Salte, det var et stort bilde, det var ikke meningen.

 

Kan jo nevne at det mangler en del der som kanskje noen skjønner, den var brent vekk. Det "grå" gulvet er forresten restene etter skummet fra brannslokkingsapparatet.

post-14238-1211559036_thumb.jpg

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Det var nok pent en gang i tiden men etter utallige endringer og "vedlikehold" som i bytte av ødelagte komponenter har det blitt slik.

Det er et par år siden jeg så dette skapet men regner med at det står der enda.

 

Serviceavtaler med fast elektrikker som kjenner bygget er en fin ting ser jeg :whistle:

Lenke til kommentar

Bortsett fra at skapet er åpent i toppen og at alle kablene er dratt ut av niplene sine fra undersiden og at noen av kablene mangler nipler er det egentlig ikkenoe i veien med skapet når døra er stengt.

Det er ikke firmaet jeg jobber i som har hatt serviceavtale på den plassen opp gjennom tiden.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...