Gå til innhold

"Hobbyelektrikeren" - Post dine bilder her


Anbefalte innlegg

Sikkert mange som jobber som elektrikere her og ser en del rart når de er ute hos folk.

 

Så da tenkte jeg og lage en tråd der man kan poste bilder av "skrekk eksempler/dårlig utført arbeid" gjort av hobby elektrikere, eventuelt "faglærte" som har gjort en dårlig jobb.

 

Hvis du poster et bilde prøv og få med kun eventuelle koblinger i nærbilde så man ikke kan kjenne seg igjen på omgivelsene osv.

 

Begynner med et par nylige.

post-10665-1174940915_thumb.jpg

Endret av Nightwish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tillatelse av de du har installert hos til å legge ut disse bildene egentlig?

 

Om ikke så er dette straffbart såvidt jeg vet. Var sikkert dette talisar mente notalive...

 

Edit: Ser ikke noe på det siste bildet der som er sikkerhetsmessig så veldig farlig, er for det meste estetiske feil der.

 

Boksen er ikke helt inntil taket.

En kabel som er har får avmantla ytterkappa litt for tidlig.

Dårlige svinger å bøyger på kabelen.

 

Aha! nå så jeg noe som muligens ikke er helt lov på det bildet der, det er ikke brukt k-rør når de to kabelen gjennom veggen..?

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Har de en dårlig holdning fordi enkelte hobbyelektrikere gjør en dårlig jobb? Eller misforsto jeg?

 

Edit: Kunne vel tenkes at han som installerte det der kunne brukt et par minutter ekstra.  :p

8245089[/snapback]

Det er ikke bra å henge ut folk på denne måten dersom dem ikke har samtykket til det. Bildene kan kjennes igjen.

 

Men selve poenget er veldig bra :) Folk bør absolutt ikke leke elektriker uten å vite hva dem holder på med.. Det er vel ulovlig også -- iallfall i forhold til forsikring.

Lenke til kommentar