Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Hvor mye er det på å hente mtp. støy ved å bytte ut de originale kabinettviftene med f.eks. Noctua- eller Nexus-vifter?

Antall decibel forbedring du er ute etter? Jeg kjører enda med de orginale viftene og de lager mer lyd enn jeg liker. Har kjøpt en bunke nexus-vifter for en stund siden. Har bare ikke hatt tid til å bytte enda. Jeg vil altså si at de orginale viftene "bråker" i den grad at de lager litt lyd.

Ikke i dB. Bare "opplevd støy". Umulig å få målt dB uten å ha et eget skap til det. Og ja, jeg har P182 selv så jeg vet hvor mye kabinettviftene støyer og for meg er det fristende å bytte ut originalviftene da jeg synes de bråker for mye, spes i idle da jeg trenger å ha det stille. I spill er det ikke sååå viktig da grafikkortet må guffes opp litt uansett (4870) slik at det overdøver noe støy fra resten av viftene.

 

edit: Noen som vet hvilke rpm-nivåer stock-viftene er på på low/med/high?

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke om noen som utfordrer p182 på lydløshet i samme prisklasse eller lavere i hvertfall, det må bli antec sonata III, som koster bare litt mindre, men ser også ut som et skikkelig billigkabinett. Jeg vil selv vite om det er noen billige og lydløse kabinetter der ute, bygger pc ganske ofte og er greit å vite.

 

Man kan altids kjøpe et crappy 250 kroners kabinett og suplementere med lydmatter eller biltema-dempematter. blir i hvertfall billigere og mye mer lydløst enn p182.

Lenke til kommentar

Carppy kabinetter har ofte dårlig utnyttet plass, ikke dempede rammer på HDD, elendige 80mm viftehull, PSU som suger ut fra hovedkort-rommet og er ofte ekle å montere i. Men selvsagt, går man løs på et P182 med asfalt og skumgummi får man et langt bedre resultat enn om man starter med noe rall til 250kr. I tillegg får du aldri muligheten til å legge kablene bak hovedkortet.

 

P182 ser også rimelig nøytralt og fint ut i motsetning til mye overhorede juletrekasser med sidevindu og jalla plastpynt.

Lenke til kommentar

I dag hentet jeg P182 i hentebua hos NetShop i Oslo :D Har pakket det opp og er strålende fornøyd. Det oser av kvalitet :love: Har bare et spørsmål, hvordan får man av sidepanelet? Tenker da på det sidepanelet som er på baksiden av der du fester hk (litt kronglete forklart...). Har nemlig løsnet de tre skruene som sitter på baksiden, og trodde at det var det eneste. Tør ikke bruke alt for mye makt... :no:

 

EDIT: Var visst bare å lese manualen, ble litt for ivrig... :p

Endret av Supah-Mouse
Lenke til kommentar

Da har i allefall jeg fått lagt inn min hardware inn i ett P182.

Trangt, men veldig god resultat. Ryddig og profft inni og stilrent utenpå :cool:

Synes ikke viftene støyet så veldig heller... hører stort sett bare luftstrømmen.

Har en tatt seg bryet med å slipe vekk gitrene foran viftene før en har satt sammen, så hadde den nok vært en del stillere.

post-10679-1220657937_thumb.jpg

post-10679-1220657944_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...