Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal bygge ny pc i november og har sett meg ut dette kabinettet. Jeg har tenkt til å ta en full "paint job" på det, så bestiller det vel om ikke så altfor lenge så jeg får begynt. Har sett at noen har lakkert det sort, jeg bare lurer på hva slags lakk dere bruker, pluss hvor mange lag dere legger? Aldri gjort dette før :p Jeg har forøvrig ikke bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre, men har tenkt en del på ulike motiver, skal evt. legge ut bilder her når jeg kommer igang!

Lenke til kommentar
Jeg skal bygge ny pc i november og har sett meg ut dette kabinettet. Jeg har tenkt til å ta en full "paint job" på det, så bestiller det vel om ikke så altfor lenge så jeg får begynt. Har sett at noen har lakkert det sort, jeg bare lurer på hva slags lakk dere bruker, pluss hvor mange lag dere legger? Aldri gjort dette før :p Jeg har forøvrig ikke bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre, men har tenkt en del på ulike motiver, skal evt. legge ut bilder her når jeg kommer igang!

 

Hvor mange lag avhenger litt av hvor tykt du sprayer per overgang. Men typisk vil det holde med ca 3-5 lag. Syns også dette ser jævli nice ut! Vurderer nesten å lakke selv...

 

Jeg tror de aller fleste bruker vanlig billiglakk du får på Europris etc. Halvklar sort i dette tilfelle, om jeg ikke tar helt feil?

 

Har brukt slik lakk sjøl, og den funka fint. Brukte også grunning (grå aka "primer") for sikkerhets skyld.

 

La det tørke på et varmt rom med lite støv og lite luftgjennomgang.

 

Husk å fjerne eventuell maskeringsteip mens lakken enda er litt seig, men ikke for tidlig (da renner den) eller etter at den er helt tørr (da kan du få "flaking").

 

For mer "glans" og beskyttelse kan du spraye klarlakk til slutt :)

Endret av TommyNator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...