Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fælt så fokus på utseende og at det skal se "fett" ut da!

Syntes kjøling (og derav ytelse) og lydnivå, samt at det er rigid og sitter godt er hovedpoenget med dette poenget.

 

Helt enig, men det er en del interiørdesignere der ute :p Samme for meg hvordan det ser ut inni kassa når jeg skrur igjen døra, så lenge det er god luftstrømning og lite lyd...

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Tenker du på CPU-kjøleren eller RAM-kjøleren?

RAM-kjølaren. :)

Kjende på chipset-blokka her forleden og kan vel sei at eg ikkje blei glad for at den var så varm som den var. :)

Lenke til kommentar
Hvor mye er det på å hente mtp. støy ved å bytte ut de originale kabinettviftene med f.eks. Noctua- eller Nexus-vifter?

 

Jeg vet ikke hvordan viftene i Antecen høres ut. Men om du har ei Noctua på 800 RPM og holder den nærme øret så hører du bare luftstrømmen.

Lenke til kommentar
Hvor mye er det på å hente mtp. støy ved å bytte ut de originale kabinettviftene med f.eks. Noctua- eller Nexus-vifter?

Antall decibel forbedring du er ute etter? Jeg kjører enda med de orginale viftene og de lager mer lyd enn jeg liker. Har kjøpt en bunke nexus-vifter for en stund siden. Har bare ikke hatt tid til å bytte enda. Jeg vil altså si at de orginale viftene "bråker" i den grad at de lager litt lyd.

Lenke til kommentar
husker den gang alle kassene helst skulle være "professor-beige" ;P

Ja, nei, du er jo skikkelig retro-133t om du kommer med et godt gammelt AOpen HX45 :thumbup:

 

Tviler på at du tjener noe på 3. parts vifter før du kombinerer disse med en form for viftekontroll. Ofte er den som er på nyere hovedkort mer enn bra nok.

 

Det spørs jo da, de fleste av de gode viftene kjører på optimal hastighet, rundt 800-1000rpm.

 

De Antec-viftene som er der, er ganske dårlige ja, mtp støy.. Men effektmessig er de jo ok.

Lenke til kommentar
Men de er ganske støyete selv på laveste volum.

Helt enig, men jeg forventer meg ikke noen Gode Vifter som både flytter mase luft og er stillegående, når jeg kjøper meg et kabinett med medfølgende vifter.

 

Tror de fleste er enig i at de heller ville hatt Antec P182 og generelt andre kabinetter uten vifter til noen hundringser lavere. :)

Lenke til kommentar

Tri-Cool viftene til Antec hadde faktisk vært helt fine hvis de bare hadde hatt vett nok på å utstyre dem med trinnløse viftekontrollere som lot en stille turtallet en del lavere enn det gjør på laveste trinn i dag. Selve utformingen av vifteblader har egentlig ikke så mye å si som hvilket turtall man får viften til å kjøre på.

 

Grovt sett kan man si om like store vifter at ved en gitt RPM flytter de omtrent samme luftmengde/min og avgir omtrent like mye støy. Men, utforming kan ha litt å si på hvordan støyen oppleves, noen kan gi en mer lavfrekvent støy enn andre f.eks.

Lenke til kommentar
Tri-Cool viftene til Antec hadde faktisk vært helt fine hvis de bare hadde hatt vett nok på å utstyre dem med trinnløse viftekontrollere som lot en stille turtallet en del lavere enn det gjør på laveste trinn i dag. Selve utformingen av vifteblader har egentlig ikke så mye å si som hvilket turtall man får viften til å kjøre på.

 

Grovt sett kan man si om like store vifter at ved en gitt RPM flytter de omtrent samme luftmengde/min og avgir omtrent like mye støy. Men, utforming kan ha litt å si på hvordan støyen oppleves, noen kan gi en mer lavfrekvent støy enn andre f.eks.

 

Men da blir det din oppgave å finne viftekontrollere som kan erstatte de originale ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kva meiner du med "bra på støy"?

At det har gode støydempande moglegheiter?

At det gir frå seg godt med støy? (:p litt ironisk, men)

 

Men ja, det er gjerne litt "teit" å spørje dei som er "P182-frelst" om kabinettet dei sett høgt er noko godt, sjølv om eg selvfølgeleg kan forstå at du spør her, om du forstår. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...