Gå til innhold

Omtale av S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt sånn ca 10 timer i spillet nå. Har ikke brukt så alt for lang tid på hovedquesten. Kommet meg til 100 rads bar og gjordt noen quester der. Inntrykket mitt så langt er at dette er, og unnskyld fransken, et jævli fett spill! Jeg fikk litt assosiasjoner til fallout, noe som alltid er positivt. Selv om grafikken ser litt sliten ut enkelte plasser så har den en form for genuinitet som mange flashy nymotens spill mangler. Ting er skittent, ustabilt og nedbrutt. Jeg er betatt. Våpen føles realistiske, muligheten til å tilpasse ammunisjonen til situasjonen og sette på sniper scopes og lyddempere er absolutt en fin ting.

 

..sjåføren min kom nå, så jeg må løpe.. en mer utfyllende omtale kommer etterhvert

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg ikke at man kan sammenligne F.E.A.R med S.T.A.L.K.E.R sånn grafikk-messig.

 

F.E.A.R har en mer "clean" grafikk enn det S.T.A.L.K.E.R har, men det som S.T.A.L.K.E.R mangler på grafikk fronten tar det igjen med tanke på at det er et massivt spill.

 

Det er forholdsvist fritt hvor du kan gå av det jeg har sett, og det er et dynamisk "univers".

 

Selv er jeg ikke en stor fan av S.T.A.L.K.E.R hittil :p

 

Reviewen virka grei den, men nå er jeg sjelden enig med forfatteren av den :)

Lenke til kommentar

Kjempefin omtale. Er stort sett enig i hele vurderingen jeg, og karakteren 8/10 er helt korrekt IMO :)

 

Er foresten folk enig med gamer nå da, når de er tilnærmet lik fasiten (gamerankings) snitt på rundt 8?

8228732[/snapback]

Nå bruker jeg ikke å lese så forferdelig mye på alle disse spillsidene, men 8/10 hos gamer.no bruker jeg å lese som ca. det samme som 9/10 - 9.5/10 hos de fleste andre sider. Gamer.no er mye flinkere til å faktisk bruke hele skalaen, og 8/10 er et knallgodt spill. Det er i allfall slik jeg har oppfattet det. Relativt syns jeg altså at STALKER har fått litt for lav karakter av de andre spillanmelderne.

Lenke til kommentar
vare veldig skuffa  jeg  kunne et "eye candy" spill alt mye gåing og  tåler ikke noen som helts

8229801[/snapback]

 

:hmm:

 

hvis jeg tyder rett her, så tror jeg nøkkelordet du leter etter er "realisme".

 

 

Syns spillet er helt konge, beste våpenfysikken på lenge. Glad de har brukt såpass mye tid på det, hvis ikke så hadde gunfights blitt utrolig kjedelige, men nå er de realistiske og utfordrende.

 

Ikke de mest engasjerende oppdragene syns jeg, men det gjør ingenting, gleder meg uansett til neste gang det popper opp røde prikker på kartet. :love:

Lenke til kommentar

Jeg håper de optimaliserer spillet via noen patcher. Ytelsen var noe lav i forhold til grafikken man opplever. Ellers så må jeg bare si at spillet er litt skummet til tider.

 

Når man ser hunder (som garantert ikke er snille) blir spist av en forbanna pølse skapning blir man litt utsatt, og har overhodet ikke lyst til å prøve og avlive den stakars skapningen. Her går man simpelten bare en lang omvei.

Lenke til kommentar

grafikken er bra, etter min mening bedre enn FEAR (som jeg personlig ikke syns er bra.. kule effekter osv, men spesielt bra grafikk? neh) mye mer stemning og fornuftig bruk av skygger, lyssetting osv.. og endelig et spill der man får en utfordring, og ikke tåler allverdens kuler og ukrutt før man tar kvelden.. avogtil må man faktisk bare ta beina fatt og løpe som en gal ut av skuddlinjen, for man føler seg virkelig maktesløs og ute av stand til å ta kampen opp mot 5-6 banditter som rotter seg sammen mot deg i mørket, hurra! slutt å klag... (skulle nesten vært en egen "rambo" merking på spill, slik at dem som liker å kunne storme frem uskadd og knerte 100 tyskere/troll/aliens vet at DETTE ER NOE FOR MEG (sikle sikle...) ;)) etter sytinga til diverse geforce (spesielt 8800) eiere ser det ut til at spillet trenger å optimaliseres bedre, og småfeil må fikses.. men alt i alt.. KONGE :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har spilt det i noen timer og vet ikke helt hva jeg skal syns egentlig.

Det falt bare ikke helt i smak rett og slett...jeg kan ikke helt sette fingeren på det, er ikke helt min type spillestil rett og slett, jeg er kresen på spill :ermm:

 

..anyway, meget bra omtale, det viser ut som forfatteren fant et spill av sin smak! :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...