Gå til innhold

Holocaust, Nazipropeganda eller fakta


Exogen

Anbefalte innlegg

Ildgroper var nødløsninger de brukte. Hitler klarte jo å bli nærmest forkullet (helt til levningene ble funne og spylt i dass i Russland) ved at de brukte bensin. Mener jeg hørte de gjorde det samme, tok vel 2 til 3 dager (om ikke lengere, husker ikke) før de var forkullet nok og ble begraved.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er fan meg helt utrolig. Tilfeldigheten at de traff gasskamrene var fordi de bommet på målet. Tok du deg overhode tid til å se dokumentaren eller instilte du deg til at du skulle finne noe negativt om den uansett hva du måtte finne på.

 

Du kaller og den mannen som mistet kone og sitt nyfødte barn under krigen for løgner, kaller stasministere i England under WW2 for en løgner, hele verdens jødiske befolkning for løgnere, og ikke nok med det, du kaller fan meg og flere nasjoner for løgnere. Eier du ikke skamvett?

 

Om du så fikk snakket med Hitler selv vil du fornekte det. Der har du bevisene. Om dette er en film så er den bedre laget enn Spielberg, Stone og Jackson tilsammens kunne lage.

 

Tok du foresten notis av bildene tatt av SS soldater som viste krematorie ovnene, komplekset, frigjøringen av leiren. Jeg kan fortelle deg en ting, så utmagrede tynn svake mennesker kan du ikke lage om du så vil det. Det kan kun lages under ekstreme harde forhold.

 

Jeg har sagt mine beviser, fått de støttet opp av historiske kilder som har mer bakgrunn enn du har historisk sett, jeg har presantert for deg beviser på beviser på beviser og hva kommer du med? Ingen ting.

 

Kom igjen, vis meg dine beviser, dine teorier. Til nå har du bare avfeiet det ene etter det andre men aldre presantert noe som backe opp dine påstander. Jeg har backet opp mine med kilder, vis meg dine.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Det blir litt for mange tilfeldigheter for min del i den dokumentaren

 

Hvilken tilfeldigheter? Var ikke tilfeldig at leiren ble truffet, det var et uhell. Leiren skulle ikke bombes med fare for de siviles liv. Om du hadde sett hele dokumentaren hadde du fått det med deg.

 

Du kaller jo meg løgner på lik linje som tusenvis av andre, så hvorfor skulle jeg ikke kunne kalle de løgnere?

 

For jeg sitter med bevisene som du ikke klarer å motbevise. Samt du har ingen rett til å kalle noen for løgnere når du ikke kan stå bak dine påstander med hardt bevis. Alle som har nektet for holocaust har fått slengt beviser tilbake som knuser de teoriene. Hvorfor er det ingen holocaus fornektelsels teori som har holdt vann?

 

Samt, hva skulle de alierte tjene på å stelle i stand alt dette og når skulle de få tid til det? USA var fult opptatt med den kalde krigen med Russland og England hadde Falklands krigen å holde styr på samt opprydding etter krigen. Hvor skulle de få tid til det, hvorfor skulle de gjøre det, hva ville de tjene med å lage til en slik historie basert på så mye død og leven.

 

Du kjenner ikke meg, så tvilsomt at du kan vite det. Enda engang går du frem som den personen som kan dømme sannhet og løgn om meg samtidlig som du bruker litt upassende ord av å til. Seriøsiteten faller. Og hva har vanlige filmer med dokumentar å gjøre?

 

Det var nå du som dro inn at dette var filmatisert så det får du selv svare på.

 

Jepp så godt på det. Utmagrede folk kommer av utsulting da det var problemer med å få mat og medisiner inn i leirene. Men det rare er at de bare viser bilder av ustultede jøder? Jeg har sett bilder av noe helt motsatt. Så dette ser jeg på som en mulighet for å hjernevaske seer'e

 

Jeg så bilder av utsultede mennesker, de resterende 1k som ikke ble valgt ut til dødsmarsjen. De andre som f.eks sigøynere var jo allerede mer eller mindre utryddet fra leiren.

 

Jeg kommer med en film og linker på lik linje som deg

 

Og vær teori og link blir motbevist, spesielt av den dokumentaren.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Må berre kommentere litt den "avhandlinga" der

24 sider er ikkje avhandling , det er ein litt stor artikkel. I tillegg er det masse kjeldehenvisninger, men av ein eller anna merkeleg grunn så mangler så og sei heile referansebibloteket frå artikkelen, anna enn fotnoter her og der i artikkelen.

 

No har eg ingen doktorgrad å hevise til men ein artikkel skriven slik denne er hadde ikkje hatt ståkarakter i ex.phil ein gong, og då snakker me ikkje om emnet, men rein kvalitet på artikkelen.

Og NNSB ser ut til å vere ei fantatisk gruppe. eller var det fanatisk eg skulle ha skrive.

Bøkene som er i salg der og emblemet deira får virkeleg assosiasjonene til å flomme.

 

 

Sidan supplement påpeiker at det altfor mange tilfeldigheiter så vil eg påpeike at det er litt for mykje usikkerheit i fornektelsesteoriene til at dei kan holde vatn.

Eg skal ikkje gå god for bevisene i dei filmane då eg ser på youtube som muligheiten får å redigere og legge ut sine "egne" versjoner der kritiske eller "feile" bevis kan blir redigert bort.

 

Statsarkivene i Berlin Moskva, London og Washington har eg mykje meir tiltrua til. Og som ein veit så har David Irving ikkje tilgang til desse arkiva. Dermed så er hans kjeldemateriale i beste fall andrehandsmateriale, eller som Hitlers Dagbøker: Falske dokument som er laga for pengenes skyld eller å bevise usannheiter.

 

 

Noko som ikkje blir tatt opp er forløparen til den drapsmaskina som konsentrasjonsleirene var, nemeleg mentalsjukehusa, der var dei første gasskamrene, men der blei karbonmonoksid brukt istadenfor Zyklon B.

Sjekk Karl Brandt

http://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Brandt_%...zi_physician%29

 

Nazistenes lille utrydningsprogram for uverdig liv

http://en.wikipedia.org/wiki/T-4_Euthanasia_Program

Det skal seies at den ansvarlege benekta til det siste at han hadde gjort noko gale i dette programmet og at alt var barmhjertigheitsdrap.

 

Leirkommandat Hoss sa også at han angra berre på ein ting, at han ikkje hadde brukt meir tid på familien.

 

kvifor skulle desse sei kva dei hadde gjort men ikkje angre på det? All logik tilseier jo at ein vil vise anger for å sleppe straff. Desse gjorde det ikkje og dermed må me nok tru på kva dei sa.

Lenke til kommentar
For meg hvirket det som at det var snakk om tilfeldighet i hele filmen. Og det som spesielt vekket min oppmerksomhet var at de allierte trodde dette bare var en slave leir, noe som kanskje stemmer?

 

Men så har jo du allerede satt deg en konklusjon uansett hva som skjer. Det som gjorde at de alierte trodde det var en slaveleir er fordi de kunne ikke forestille seg at Tyskland skulle bryte menneskerettighetene, spesielt ikke under krig. Selv mange av de tyske soldatene var ikke klar over hva som skjedde i de leirene. Dette for å minske sansyneligheten for at de alierte skulle finne ut av det.

 

Om du leser Mein Kampf kommer Hitlers tanker og idiologier tydelig frem, noe som igjen støtter for utslettelse. Hitler ga selv ordre om å iværksette "Endlösung der Judenfrage", "Dem denelige løsningen på det jødiske problemet". Dette er en ordre som flere ledd i den tyske offisers stabben har vitnet om, deriblant Birkenaus leder Hëss.

 

Du sitter vell på påstander som blir støttet opp av filmene dine. Jeg er ikke interissert i å argumentere mot den hele filmen der. Fordi det enste som går igjen og igjen og igjen i filmen er "Vi fikk et brev. Vi kom over en faks. Vi kom over ditt å datt" Er dette i grunn så veldig relevante bevis? Ikke for meg i hvertfall. Samme egnetlig i den dokumentaren jeg viste til. Derfor det eneste som kan bevise for meg at det tok plasss eller ikke tok plass er å prata med Hitler selv. Noe som trolig aldri kommer til å skje.

 

De kom over dokumentasjoner, på lik linje som arkeologer kom over manuskripter og tekster fra oldtider som forteller hva som foregikk på den tiden.

 

Men det vil vel si at du ikke tror da på det romerske empiret, egypterne, grekerne og perserne? De har man kun beviser av gjennom funn og tekster. Men det kan jo fakes, så du tror med andre ord ikke på historie generelt? Eller gjelder dette bare nyere historie?

 

Nå er det strengt tatt ikke en person som gjør alt i USA. Å finne sted å ressurser til dette av et så stort og rikt land som USA er ikke noe problem. Hva de skulle tjene på det? Jo det ser du nå i ettertiden, de er kjent som heltene og diverse. Og at Tyskland var en gjeng med demoner. Slike Holcaust myter som det er etter min mening øker bare dette hatet. Og når selveste Røde Kors i 1970 i den KALDE krigen kommer med en rapport som viser til det var 270 000 døde i konsentrasjons leirene. Så begynner jeg å tro at dette er bare Bullocks rett å slett.

 

Trengte de å smørre noe mer på? De hadde reddet Europa fra nazi tyraniet, de var seiserherrene. De vestlige land så på dem som helter, frigjørere. Trengte de å smøre noe mer på? Nei. Hva kan de da oppnå med det? Å vise Nazi styret som vondt? Det trenger de heller ikke lengere å gjøre, det sørger det tyske folket selv for.

 

Du har fremdeles ikke svart godt nok på spørsmålet, hva vil de alierte oppnå politisk sett som var så stort at de måtte fiske sammen en slik sterk historie som Holocaust?

 

Og disse bildene igjen kommer vell fra venste orienterte sider kan jeg tenke meg? Og hva er i hele tatt poenget med denne marsjen om jødene skulle dø likevell? Dette kostet de bare mer mat å ressurser. Ja de fikk mat, vis ikke hadde det vært umulig.

 

Bildene er fra SS soldater.

 

At du ikke vet hva jødemarsjen er godt for beviser vel din innsikt i verdenskrigs historien. Ganske enkelt, Hitler innså ikke nederlaget før siste dagen før han skjøt seg selv. Hitlers mest berømte ord sa han i bunkeren dagen før han og Braun skjøt seg selv, som nygifte (litt av en brylupsgave, "her kjære, litt cyanid til kaffen"). Unnskyld min horrible tysk men jeg gjør et forsøk likevell: "Der krieg is forloren". Krigen er tapt.

 

De tysker styrkene fikk ikke overgi seg, overgivelse var synonymt med henrettelse. Offiseere fikk tilatelse til å skyte alle desertører på stedet, uten krigsrett som egentlig var påkrevd. Spesielle SS skvadroner sørget for at offiseerne og holdte geled.

 

Fikk de mat? Nei. De ble tvunget fremover, når de var for svake til å fortsette ble de skutt på stedet og marsjen fortsatte. De som overlevde marsjen rapporterte om skudd i alle ledd, grøftene var strødd med mennesker som var skutt eller døde naturlig. Det var fremover eller døden.

 

Du må faktisk kjenne til den tyske ideologien før du setter deg ned å benekter holocaust. At du ikke vet om Hitlers idelogi ei heller hans hold over det tyske militære er vel bevis nok at du har ikke satt deg godt nok ned i historien.

Lenke til kommentar

Ang. han som nevnet at fangene ikke visste om krematoriene:

 

Jeg har vært der, og fangene hadde begrenset utsikt og orientering om hva som skjedde. I Birkenau var det bare såvidt jeg husker ca. 25% som ikke ble henrettet på stedete (altså rett fra toget til kammeret), og de som gjorde det så neppe mye til krematoriene pga vegger, gjerder og liten frihet.

 

Ved Ravensbrück er det en innsjø. Ved den innsjøen er skyttergangen og krematoriet til Ravensbrück. Du må på utsiden av leiren for å se det, og er man fange og på utsiden av veien er man på vei for å dø. De som så det levde ikke til å fortelle noen om det.

Lenke til kommentar

Vet dere hvorfor jeg vil ikke diskutere? Fordi at det først vil ta meg en 1/2 time bare å finne de forskjellige kildene jeg siterte, og deretter bare å bli møtt med en bølge av påstander "men det var bare galskap" eller Mr.Judenberg ved Shalom univeristetet mener "at det finnes tusenvis av vitner" etc etc, da den tekniske siden har aldri, er ikke og vil ikke stemme med det de påstår. Med andre ord, jeg kan ikke diskutere med mennesker som har fordommer, og da det gjelder fordommer er holocost godt mulig på 1`ste plass.

 

Vil dere ha noe underholdende og lærerikt i mellomtiden? Ta og google fram en film som heter "david cole visits auschwitz". Forresten avslører etternavnet Cole at han er selv jøde, noe som også han sier i filmen. Se den!

 

Og bare slik at man unngår flere misforståelser, Auschwitz <<< er skrevet som dette , og ikke slik >>> Auswitch eller Auswitsch

Akkurat som det er messerschmitt og ikke meschersmitt eller messerschmidt. Husk det. :thumbup:

Endret av g5r
Lenke til kommentar
:innocent:  :dribble:Dette forum inlegget er kopiert fra http://biip.no/category.aspx?section=society&article=30637

 

Hva vet vi egentlig om Holocaust? Ble 6 millioner jøder virkelig drept? Eller var det bare ren krigs propaganda fra de Alliertes side? Diskuteres mye rundt dette, og nå vil jeg forsåke å gjøre det så klart som mulig, og dere kan dømme selv hva dere tror.

 

OBS!, Ikke jeg som har skrevet denne artikkelen.!

8227387[/snapback]

 

Er dette rette siden for dette emnet?

Lenke til kommentar

Å kunne brenne mer enn 3 mennesker per dag i en kremasjonsovn, og det var tusenvis som døde per dag, er for eksempel begynnelsen på det. Samme gjelder for den falske skorsteinen ved "kammeret". Det er fakta, og om du er så lat at du vil ha alle linkene og fakta servert på en sølvfat er dine problemer.

Gå google og finn filmen "David Cole visits Auschwitz" og se selv.

 

Ja hele holocost historien konne godt høre til humøravdeling, hvis ikke det var for det at den var siden krigen og er fram til idag en hjernevaskingskampanje samt de milliardervis av Deutsche Marke`ene som tyskere idag må betale for noe som deres forfedre ikke engang har gjort.

 

Altså er jeg ikke en av dem som går ut i skogen og snakker med trær, som er fosåvidt like resultativt som å snakke med hjernevaskingsofre som deg. Og forstå at jeg vil ikke være stygg med deg, men bare konstaterer det som jeg ser.

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Å kunne brenne mer enn 3 mennesker per dag i en kremasjonsovn, og det var tusenvis som døde per dag, er for eksempel begynnelsen på det. Samme gjelder for den falske skorsteinen ved "kammeret". Det er fakta, og om du er så lat at du vil ha alle linkene og fakta servert på en sølvfat er dine problemer.

Gå google og finn filmen "David Cole visits Auschwitz" og se selv.

 

No henger du deg opp i faktafeil igjen. Viss du ser på bildene av den lille krematorieovnen som bear posta så er det heile 6 luker for å dytte lik inn, om desse ovnene ikkje kunne ta meir enn 3 personer i døgnet så blir det litt rart.

 

Det interessante er at gravferdetaten i oslo kremerter ca 4000 personer per år og har to krematorier. om desse går med døgndrift så er det faktisk 5 pr dag for kvart av dei.

Kilde: http://www.gravferdsetaten.oslo.kommune.no/om_oss/

No kan eg ikkje tenkte meg at denne etaten kjører døgndrift, men vanleg arbeidstid. Dermed bruker krematorieovnen 1,6 time pr lik. Og sidan dette skal renses og legges i urne etterpå så må det gå litt tid med det også.

 

Her sprekk teorien om at det tar 8 timer å få brent ein kropp ganske tydeleg.

Oslo skulle hatt ei enorm ventetid på kremering, spesielt når det siste krematoriet kom først i 2004-2005 (alfaset gravlund "2 fot under")

Lenke til kommentar

Oppereres jo med tall som umulig kan være rett, i og med at det må ha blitt drept rundt 9 mill i Auschwitz med de tallene (25000 per dag). Og det med "hvor er asken" er jo bare...tilnærmet latterlig. Har noen hørt om at ting råttner og forsvinner? :hmm: Fantastisk sak det...Og bare for å nevne det, aske forsvinner veeeeeeeeeldig fort...

 

The box containing the body is placed in the retort and incinerated at a temperature of 760 to 1150 °C (1400 to 2100 °F). During the cremation process, a large part of the body (especially the organs) and other soft tissue is vaporized and oxidized due to the heat, and the gases are discharged through the exhaust system. The entire process usually takes about two hours.

 

:ohmy:

 

All that remains after cremation are dry bone fragments (mostly calcium phosphates and minor minerals). These representing roughly 3.5% of the body's original mass (2.5% in children, but these figures vary greatly due to body composition).

 

Oi sann...det vi si...1.6 mill*(70*3.5)/100kg=3920 tonn som blir igjen (da har vi regnet med en snittvekt på 70 kg). 3920 tonn rester etter kremeringen over 3 år er (igjen) litt andre tall enn det du regner med...litt mindre enn de millioner av milliarder tonn med aske :whistle:

Endret av HaeHae
Lenke til kommentar
Å kunne brenne mer enn 3 mennesker per dag i en kremasjonsovn, og det var tusenvis som døde per dag, er for eksempel begynnelsen på det. Samme gjelder for den falske skorsteinen ved "kammeret". Det er fakta, og om du er så lat at du vil ha alle linkene og fakta servert på en sølvfat er dine problemer.

Gå google og finn filmen "David Cole visits Auschwitz" og se selv.

 

Ja hele holocost historien konne godt høre til humøravdeling, hvis ikke det var for det at den var siden krigen og er fram  til idag en hjernevaskingskampanje samt de milliardervis av Deutsche Marke`ene som tyskere idag må betale for noe som deres forfedre ikke engang har gjort.

 

Altså er jeg ikke en av dem som går ut i skogen og snakker med trær, som er fosåvidt like resultativt som å snakke med hjernevaskingsofre som deg. Og forstå at jeg vil ikke være stygg med deg, men bare konstaterer det som jeg ser.

8239260[/snapback]

 

Du siterer ikke fakta, jeg anbefaler deg å se de 5 filmsnurtene jeg la ut, ikke bare besvarer den dine spørsmål men den viser ekte fakta. Der var vel 5 krematorie ovner/gass kammer i leiren. Den hadde en kapasitet å brenne unna 12 500 lik om dagen. Det som slår meg er at samtlige vitner som har overlevd leiren beskriver det samme, enten i intervjuer eller i dagbøker de har skrevet. Disse dagbøkene og intervjuene stemmer overens med dokumenter som er funnet i de tyske arkivene etter krigen. Disse arkene er datert til krigstiden, bevist skrevet på tyske maskiner. De har t.o.m SS merket enkelte plasser, noe kun de tyske maskinene hadde.

 

Men uansett hvor mye fakta dere får, så kommer dere med masse pølsevev dere ikke kan backe up med kilder. Samt at all "fakta" dere kommer med, er blitt motbevist gang på gang på gang. Dere vet ingen ting om krigshistorie, tysk krigsidiologi eller noe om andre verdenskrig, men fremdeles sier dere at dere kommer med fakta.

 

Hør et godt råd fra meg, lær deg litt om historien om andre verdenskrig, ikke bare litt men alt. Tror du sov da det ble lest om på skolen.

 

Edit: Har aldri vær snakk om 25000 lik om dagen i 1 leir, Birkenau hadde kapasitet til å ta unna 12 500 om dagen på det meste, ca. Og der var 5 ovner/gasskammer. Dvs at vært kammer hadde kapasitet på vel 2500 personer. Det stemmer overens med størrelsen på bygningene som ble brukt.

 

25k lik er noe konspirasjonsteoretikere sår rundt seg som fakta (uten faktastøtte som vanlig) for å motbevise leiren. De sier vi finner opp fakta men de eneste som finner opp fakta er dem selv.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
3920 tonn rester etter kremeringen over 3 år er

ja, nesten 4 kilotonn, og med tanke på at aske er ikke akkurat verdens mest kompakte material så vil det tatt opp betydelige volumer under bakken. Om den forsvinenr eller ei spiller ingen rolle, bakkeradar/sonar kan plukke opp den minste forandringen i tetteheten så slike massegrav med aske vil være mulig å finne om flere hundre år om en vil, etter at de var lagd.

...litt mindre enn de millioner av milliarder tonn med aske

Vennligst vis meg hvor jeg har sagt milliarder tonn med aske.

Der var vel 5 krematorie ovner/gass kammer i leiren. Den hadde en kapasitet å brenne unna 12 500 lik om dagen.

Og dette gjorde de med kull som brensel (ikke snakk om 2 timer i moderne krematorium), uten transportbånd?

Hvis ikke jeg tar feil, en ovn tar en person om gangen. 12500 : 5 = 2500

24 (timer) : 2500 =0,0096 da blir det: 60(minutter)x60(sekunder)x0,0096 = 34 sekunder per lik, som i seg selv er umulig. Sier vi da en ovn tok 100 om gangen: 34x100:60 (sekunder)= 56,6 minutter per 100 menneskekropper, altså 2x så fort som moderne, gassdrevne, automatiserte krematorier, og dette hvis de gikk døgnet rundt non stop 24/7 og teller for selve kremeringstiden uten vedlikehold, transport etc.

 

Jeg forstår ikke hva vi krangler om her, uansett hvordan man vrir på det ender man opp med tall som er umulige. Holocost var fysisk umulig å gjennomføre, hvis det er sant at det var 6 000 000 jøder drept, selv hvis vi ikke tar i betraktning de andre som var påstått drept i samme leirene.

Endret av g5r
Lenke til kommentar
ja, nesten 4 kilotonn, og med tanke på at aske er ikke akkurat verdens mest kompakte material så vil det tatt opp betydelige volumer under bakken. Om den forsvinenr eller ei spiller ingen rolle, bakkeradar/sonar kan plukke opp den minste forandringen i tetteheten så slike massegrav med aske vil være mulig å finne om flere hundre år om en vil, etter at de var lagd.

8240230[/snapback]

 

All that remains after cremation are dry bone fragments (mostly calcium phosphates and minor minerals).

 

(Calcium phosphate is used) for the production of phosphoric acid and fertilizers, for example in the Odda process.

 

Trenger jeg si mer?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...