Gå til innhold

Holocaust, Nazipropeganda eller fakta


Exogen

Anbefalte innlegg

Nei, jeg svarte på et generelt grunnlag, fins flere plasser hvor holocaust nekterene blir motbevist enn i denne diskusjonen(TV, bøker etc). Eneste "faurisson(sorry feil stavet ista)" baserer seg på er at hvis "jeg" syns det ser rart ut så kan det ikke ha skjedd, som resten av holocaust nektere gjør. Og ser det ikke rart ut, så får vi det til å se rart ut.

 

Jepp, og når du sier det er sånn, da er det sikkert sånn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det ikke ser ut til at noen har lyst til å diskutere seriøst det jeg har postet så langt, så kan vi vel hoppe til neste punkt, som ikke har blitt diskutert enda så vidt jeg kan se, nemlig luftfotobevisene. Om man skal peke på ett viktig fysisk bevis for massegassingsteorien må det være flyfotoene de allierte tok av Auschwitz i 44 og 45. Tradisjonelle Holocaust-historikere mener disse bildene viser gasskamrene, identifisert gjennom de påståtte lukene på taket der Zyklon-B pellets angivelig ble kastet ned. Her er et slikt bilde av krema II og III:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
aug1944.jpg

 

Men som det har vist seg, så kan disse "lukene" som man ser ved siden av hvert av krematoriene, umulig være det de påstås å være, men er snarere forfalskninger som har blit tegnet på i ettertid. Dessuten viser ingen av luftfotoene tegn til de enorme bålene som påstås å ha brent sommeren 44, og heller ikke fra skorsteinene til krematoriene kan man se noe tegn til røyk! Luftfotoene beviser dermed svært lite av den tradisjonelle Holocaust-teorien og er snarere en bekreftelse på at revisjonistene har rett.

 

Les og lær:

Air Photo Evidence

Endret av kommentator
Lenke til kommentar

Så var det kildekritikk igjen då

 

Eigaren av denne siten Karl Svensson finner eg veldig lite på anna enn to andre fornektersider.

I tillegg så er det jo linka til zundelsite og ein del andre nazistiske /rasistiske sider som kaller seg historisk revisjonist-sider.

 

I tillegg ligger det tydeleg undertoner i siten om at holocaust er ein økonomisk svindel igangsatt av jødene.

På dei andre sidene så ser eg tydelege faktafeil om f.eks dødstalet i auschwitz, her blir det referert til 4 mill der og 6 mill totalt. Historiske hjelder har vel som vist i denne tråden lagt seg ned rundt 1,6 i auschwitz.

 

Med så åpenbare faktatfeil så setter eg stor spørmåltegn med bevis presentert på denne sida.

Lenke til kommentar

Et forsøk på å være logisk spissfindig (ved å bruke konebanker-eksemplet) falt desverre til jorden og førte bare til en masse rapportering. Det er defor slettet.

 

Moderator synes ellers at tråden går på tomgang og har gjort det i lang tid. Jeg bemerket dette allerede på side 20, men nå er vi der igjen...

 

Her blir mer og mer personangrep og flåsete utspill. Jeg mistenker at det skyldes en oppfatning fra begge sider om at debatten er meningsløs (og at dette selvsagt er motpartens feil), og dermed at det ikke lenger er noe poeng i å være seriøs.

 

Til det kan jeg bare si følgende: Vi har latt denne tråden være åpen, og beskyttet den mot trolling og andre problemer på tross av utallige oppfordringer om å gripe inn mot den ene eller andre parten, fordi vi synes det var både riktig og viktig å la et såpass kontroversiellt emne få lov til å bli diskutert på en seriøs og ordentlig måte med et minimum av sensur.

 

Men siden det ser ut til at partene har gått lei, det er utallige sider nå siden diskusjonen beveget seg en millimeter, og dere istedet har gått over til alminnelig forumkrangel og personrettede utsagn tror jeg vi snart setter stopp.

 

Kommentarer til moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...