Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

mitt serienummer er 00-27430321-xxxxxx-cechc04

 

det er vel modellen som bråker det da eller..

 

min vifte starter etter 5 minutt i XMB menyen og da stopper den ikkje att..

8280625[/snapback]

 

Er det mulig å se serienummeret uten å åpne esken?

Veldig greit om man skal ha en konsoll :)

Endret av ohlala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant på minhembios forum ut at det er maskiner med følgende serienummer som bråker:

 

"XX-27430423-XXXXXXX-CECHC04 (där nummren tillhör de högljudda maskinerna och Xen är era unika bara) "

 

Dette stemmer ihvertfall med mitt serienummer, har alle dere her inne med vifteproblemer dette serienummeret?

Til dere med lydløse maskiner, hva slags serienummer har dere?

Kan være greit å vite hvis man skal bytte inn konsollen slik at man passer på å ikke få en med det overnevte nummeret.

8280588[/snapback]

 

Kan bekrefte at jeg har den type serienummer og de samme vifteproblemene.

Lenke til kommentar
Mitt nummer er 27430321 CECHCO4 kjøpt hos MPX.no, vurderer å sende en mail og høre om jeg kan få bytta. Syns min bråker unødvendig mye!  :cry:

8280963[/snapback]

 

eg har samme serienummer og støyproblem og har også bestilt fra mpx.no..

 

kan du gji oss ein liten update når du har fått svar fra dei..

8281497[/snapback]

 

Min kom også derifra. Sendte min i retur på mandag...hadde dårlig tru. Om de ikke vil ta den i retur pga støyen, så har en i allefall 14 dagers angrefrist.

Lenke til kommentar

Det er ingen vits i å bytte - dere vil få en konsoll tilbake som bråker like mye. Enten må dere levere tilbake og vente til nye produksjonsserier dukker opp i butikken (jeg tipper 3 mnd er optimistisk), eller så må dere rett og slett leve med problemet.

 

Synd men sant ...

 

Edit: Her er hva jeg har funnet ut til nå ang de produksjonsserier som fins i Norge pr idag:

 

27430321: Høyfrekvent lyd + viftenstøy

 

27430423: Viftestøy

 

Jeg har prøvd 3 stk PS3, og deres oppførsel stemmer med det over.

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar

egentlig litt forjævlig...

 

en skal jo egentlig ikkje finne seg i sånt...er konsollen defekt så skal den erstattes...det er simpel kjøpslov filosofi..

 

og det er jo 14 dagers angrerett på ting som er kjøpt over nett som Torro sier..så en kan jo sende den innatt om du ikkje får den byttet på støygrunnlaget..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Er litt fristet til å åpne den opp å sjekke kjølepastatilstanden :w00t:.

Er det ikke bare klistremerke på venstresiden som er "garanti" merke.

Burde jo kunne få av det i inntankt tilstand ved hjelp av hårføner og skalpell.

Er vel ikke samme klistremerke konsept som 360'en.

Må jo nesten løse problemet selv når Sony tydligvis gir blaffen i forbrukerene og ignorerer problemet.

 

Åpnet opp 360'en selv og demonteringen av kjøleløsningen der er jo rene helvete i forhold.

 

Hvis man følger guiden på denne siden så burde det ikke være noe problem.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

En ting til jeg stusset litt på. Lyden kunne holde opp i noen sekunder, for så å komme tilbake. Dette merket jeg med en gang jeg tok den ibruk. Men siden jeg kjører lyden gjennom lydkortet i pc'n så tenkte jeg at det var noe der, men jeg tror nå at det er med selve ps3'n. Kjører optisk signal, og har merket det i samtlige av de spillene jeg har testet.

 

(DØD KONSOLL)

Lenke til kommentar

Fikk nettopp svar fra Nordic Film pr. epost.

To dusin folk har kontaktet dem angående dette med viften, og...

 

PS3 skall inte låta mer æn ca 25dB. Det ær normalt att PS3 har en viss ljudnivå, då det krævs en stark flækt før att kyla konsollens komponenter.

Om du dock tycker att ljudnivån på flækten på din PS3 ær så høg att det ær størande - och menar att det ær en fel på din konsoll - så ær du vælkommen att ta den med till butiken dær du køpte den. Då kan den skickas till vårt servicecenter, som kan undersøka den. Om fel konstateras byts antingen konsollen ut mot en ny refurbished eller så repareras den. Processen tar cirka 3 veckor.

Lenke til kommentar

jeg kjørte nå litt folding@home for å teste det med vifta. Joda, riktignok går vifta opp og går ikke ned igjen. Vil likevel ikke karakterisere støynivået som plagsomt, det er nesten like høyt som macbooken min på full fres, eller nesten like ille som 360s dvd-drev...

 

Min er ikke engang europeisk, så jeg tviler på at det er noe håp for dette... Hvis dere har noen som bråker mye mer enn dvd-en til 360 stiller saken seg kanskje annerledes, men jeg lurer på om dette bare er en sak som har blitt blåst litt mye opp fordi folk trodde den ikke skulle gi lyd i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Skulle gjerne likt å ha en mere detaljert beskrivelse fra Sony angående hvordan viften skal virke.

Altså hvilke nivåer og når dem skal slå inn på disse etc.

Det er jo klart at en såpass kraftig maskin vil kreve kjøling og det er vel kanskje litt urealistisk at man ikke skal høre viften i det helt tatt.

 

Men det som gjør meg usikker er når folk poster at dem må legge øret inntil konsollen for å høre noe som helst, jeg har inntil nå tatt dem bokstavlig talt og regnet med at dem har sittet i ett helt stille rom og allikevel ikke hørt noe lyd før dem legger øret inntill.

Begynner kanskje nå etterhvert å tvile på att hørselen til disse er helt 100% eller at dem tester med åpent vindu med lyden skrudd opp :tease:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...