Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

Vil først si at jeg overhodet ikke ønsker noe drittkasting her! Var på Spaceworld i dag og der står en PS3 inne i et glassbur. Hører en intens susing, men går der i fra for å se på 360-hyllene. Hører fremdeles denne susingen og begynner å lure på hva det er. I det jeg skal gå ut igjen tar jeg meg en tur innom PS3en for å sikle litt. Jo nærmere jeg kommer jo høyere blir lyden! Når jeg står der å ser på PS3en kan jeg ikke skjønne hvor den lyden kommer fra.. legger til slutt øret inntil glassburet og det er PS3en!! Jeg kødder ikke en gang! Noe av det sykeste jeg har hørt i hele mitt liv! Har selv en 360 og den bråker jo litt, men når jeg lukker igjen døren foran xboxen merker jeg den nesten ikke.

 

Så da lurer jeg på hva dette var.. ingen klager jo over at PS3 bråker og den jeg traff i dag var hel vanvittig  karaftig. Jeg vil be folk gå innom Spaceworld i gågata på motsatt side av Mercur-senteret i Trondheim å sjekke det ut selv. Noe må være alvorlig galt med den PS3en! Den var faktisk så kraftig at jeg ikke ville hatt den om den ble kastet etter meg...

8221922[/snapback]

Nå aner jeg ikke hva som har stått ellers i tråden.

 

MEN:

 

PS3-demokioskene som har blitt sendt rundt har innebygde kraftige vifter for utlufting. Derav støyen.

 

I tillegg så sleit vi der jeg jobber med å få den på HDMI - fordi noen gjøker ikke leste bruksanvisninga. Om spaceworlden har sliti med det samme typisk norske problemet så kjører den på 578i, istedenfor 720p ;).

 

Og da er bildet DRITT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faktisk var den verre, da det kom en irriterende høyfrekvent lyd fra den som minnet om sjøsyk harddisk.

 

Min er konstant slik, når jeg spiller og når den loader :hrm: ... skal byttes i morgen

8262696[/snapback]

 

Var og byttet min på mandag, den jeg fikk tilbake har også denne høyfrekvente lyden. Lyden er ikke særlig høy, men nok til at det irriterer meg. I tillegg syns jeg at drevet bråker mer på denne enn den første jeg hadde. Har selvsagt også viftestøy.

 

God ting at jeg har kjøpt på Elkjøp og har 30 dagers returrett. Tror jeg kommer til å avvente og høre hvordan Nordisk Film vil løse problemet. Dersom det blir å levere inn og få en ny som funker, er det ok for meg. Men dersom det blir å sende inn til reperasjon og vente, da leverer jeg heller inn til Elkjøp og får penga tilbake.

Lenke til kommentar
Faktisk var den verre, da det kom en irriterende høyfrekvent lyd fra den som minnet om sjøsyk harddisk.

 

Min er konstant slik, når jeg spiller og når den loader :hrm: ... skal byttes i morgen

8262696[/snapback]

 

Var og byttet min på mandag, den jeg fikk tilbake har også denne høyfrekvente lyden.heller inn til Elkjøp og får penga tilbake.

8262918[/snapback]

 

Kjøpte dere tilfeldigvis på nettbutikk først, og deretter byttet konsoll i butikk? De som ble sendt ut fra nettbutikken er produsert senere enn de som selges i butikk hos Lefdal/Elkjøp. Begge produksjonsserier har viftefeil, men de fra butikk har i tillegg denne irriterende høyfrekvente lyden tydeligvis.

Lenke til kommentar

Den første ble kjøpt på Elkjøps nettbutikk, andre fikk jeg på Elkjøp Åsane. Mener den siste jeg fikk har et noe høyere serienummer enn den første, så da er vel denne nyere enn den første? Mulig jeg husker feil, men skal sjekke når jeg kommer hjem.

Endret av butters
Lenke til kommentar
Joa men er ikke 1080i det samme som 720p? Bare 1080i så sender den bildet ut på en litt annen måte? Slik jeg har forstått det så er da 720p bedre og bruke..

 

Edit: Tror jeg svarte meg selv her, men da må man kansje bytte oppløsning når man skal se film til man skal spille da?

 

Jeg kan godt gi deg et svar på spørsmålene dine (mye misoppfatninger her), men du har postet et spørsmål som egentlig ikke hører hjemme i denne tråden, og sjansen er stor for at disse innleggene vil bli slettet av moderator dersom denne off-topic diskusjonen får fortsette. Derfor vil jeg oppfordre deg til å starte en ny tråd. Der vil jeg kunne svare deg uten fare for at innleggene slettes.

Lenke til kommentar

Hmmm... jeg fikk min fra Elkjøp nettbutikk. Har ikke merket noe til hverken susing eller høyfrekvente lyder (og jeg er faktisk veldig var på høyfrekvent støy).

 

Er det en kjennsgjerning at det er noe galt på hele partiet til Elkjøp? Burde jeg bytte den selv om jeg ikke har merket noen problemer?

Lenke til kommentar

:D Jeg ser hvordan det jeg skrev kan virke veldig dumt.

 

Det jeg egentlig mente å si var: Er hele partiet offiselt plaget med en skade? Vil dette problemet dukke opp hos meg etter hvert, eller har alle med bråkete PS3 hatt problemet siden første gang de startet opp?

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar
:D Jeg ser hvordan det jeg skrev kan virke veldig dumt.

 

Det jeg egentlig mente å si var: Er hele partiet offiselt plaget med en skade? Vil dette problemet dukke opp hos meg etter hvert, eller har alle med bråkete PS3 hatt problemet siden første gang de startet opp?

8265903[/snapback]

tror nok det bare gjelder enkeltmaskiner. Eller sære folk. Ikke hele partier. Min PS3 er ivertfall ikke så bråkete.

Lenke til kommentar
Kjøpte dere tilfeldigvis på nettbutikk først, og deretter byttet konsoll i butikk? De som ble sendt ut fra nettbutikken er produsert senere enn de som selges i butikk hos Lefdal/Elkjøp. Begge produksjonsserier har viftefeil, men de fra butikk har i tillegg denne irriterende høyfrekvente lyden tydeligvis.

 

Kjøpte den på nett hos lefdal ja, men har ikke byttet den inn... enda

Lenke til kommentar

Fikk svar fra [email protected]

 

"Beklager dette, men i fra Sony sin side er dette ingen feil. Jeg forstår at du mener dette er en feil. Dog kan jeg ikke si annet enn å enten leve med det eller å bytte den inn eller å reklamere den. Når Sony sier det ikke er en feil, er mine hender bundet. Håper det ordner seg.

 

 

 

MVH

 

Johan Sandsbraaten

Nordisk Film

Playstation Support/Dvd-kids Support"

 

Kan ikke akkurat si meg imponert over at Sony mener det er riktig at konsollen skal gi fra seg 50db viftestøy, når de i kampanjene markedsfører den som stille og at den ikke skal overstige 22db. Er noe for forbrukerrådet det her.

 

Jeg tolker det slik at Sony ikke kommer til å løse dette problemet, og eneste utvei er å levere den støyende konsollen tilbake. Selv dette er et sjansespill, da noen har byttet 4 ganger og sitter fortsatt igjen med en støyende konsoll.

Lenke til kommentar
noen har byttet 4 ganger og sitter fortsatt igjen med en støyende konsoll.

8267936[/snapback]

 

Kilde?

8267960[/snapback]

 

Oida, om en blar igjennom disse 18 sidene; http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...061&searchtime=

 

eller her: http://community.eu.playstation.com/forumdisplay.php?f=32 Så finner du flere som er inne og bytter og blir mer og mer frustrert

8267992[/snapback]

 

Tviler jævligt på den påstanden der. Konsollen har vært ute siden fredag, og så har man byttet 4 ganger. :nei:

 

Det lukter surt av FUD.

Lenke til kommentar
De som ble sendt ut fra nettbutikken er produsert senere enn de som selges i butikk hos Lefdal/Elkjøp. Begge produksjonsserier har viftefeil, men de fra butikk har i tillegg denne irriterende høyfrekvente lyden tydeligvis.

 

Er det noen her som ikke kjøpte PS3 fra Lefdal/Elkjøp, som har samme problem med støy fra viften og denne plagsome høyfrekvenslyden?

Lenke til kommentar
Noen er vel meir kresne enn andre om ikkje annet. Men får vere måte på da.

 

Tenker litt det samme. Vi får se til sommeren når det koker på det værste om de "stillegående" PS3ene "brenner" opp eller ikke. Kanskje fikser de dette med firmwareoppdatering også...

Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat si meg imponert over at Sony mener det er riktig at konsollen skal gi fra seg 50db viftestøy, når de i kampanjene markedsfører den som stille og at den ikke skal overstige 22db. Er noe for forbrukerrådet det her.

8267936[/snapback]

Kilde? :)

8268602[/snapback]

 

At PS3 skal kun ha 23db er vel ikke ukjent? http://ve3d.ign.com/articles/740/740809p1.html Hvor Kaz Hirai, president/CEO of Sony forteller bl.a. dette.

 

Om en leser litt i disse forum som handler om dette tema, så kommer en over innlegg hvor det har vært testet med f.eks radioshack DB måler. Alle HiFi nerder med hjemmekino har vel en slik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...