Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har 27430423 og den bråker en del. Hos meg er det også BD drevet som støyer en del, spesielt når den loader spil, de som har ps2 kjenner den lyden, chok, chok  :nei: . Skal den være sånn?

8310381[/snapback]

 

At BD spilleren støyer en del er normalt. Det som i tilfelle er unormalt er hvis PS3'en ikke ikke regulerer ned viften etter belastning. Eller om den setter opp viftehastigheten i XMB uten den belastes utover å stå idle.

Lenke til kommentar

Viftene på min greier heller aldri å komme seg ned igjen til nivå 1 (lydløs) hvis de først har startet å gå fortere. Merker ikke lyden når jeg sitter å spiller men den kan høres i stille filmscener. Bråker ikke noe mer en PS2'en min men er jo litt snodig at den ikke greier å kjøle nok ved nivå 1 når den er idle i XMB.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem; så fort viftene har begynt å kjøre roer de seg ikke ned igjen. Da må jeg i tilfelle skru av PS3'n, for så å skru den på igjen. Er dette et kjent problem som det bør være mulig å få gjort noe med ? Kjøpte maskina på Lefdal, og har vel et generelt inntrykk at de er litt vanskelige å ha med å gjøre når feil oppstår ?

 

Er det slik at det er en spesiell seriennr-serie som er defekt, og at jeg kan "bekrefte" problemet ved hjelp av det ?

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem; så fort viftene har begynt å kjøre roer de seg ikke ned igjen. Da må jeg i tilfelle skru av PS3'n, for så å skru den på igjen. Er dette et kjent problem som det bør være mulig å få gjort noe med ? Kjøpte maskina på Lefdal, og har vel et generelt inntrykk at de er litt vanskelige å ha med å gjøre når feil oppstår ?

 

Er det slik at det er en spesiell seriennr-serie som er defekt, og at jeg kan "bekrefte" problemet ved hjelp av det ?

8313780[/snapback]

 

eg anbefaler deg og lese hele tråden..da finner du svaret på det meste..:)

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem; så fort viftene har begynt å kjøre roer de seg ikke ned igjen. Da må jeg i tilfelle skru av PS3'n, for så å skru den på igjen. Er dette et kjent problem som det bør være mulig å få gjort noe med ? Kjøpte maskina på Lefdal, og har vel et generelt inntrykk at de er litt vanskelige å ha med å gjøre når feil oppstår ?

 

Er det slik at det er en spesiell seriennr-serie som er defekt, og at jeg kan "bekrefte" problemet ved hjelp av det ?

8313780[/snapback]

 

Det som er sikkert er at forskjellige PS3'er har ulikt støynivå. Sony vil foreløpig ikke anerkjenne dette som et problem, men siden det er såpass mange, spesielt her i Europa som har klaget over viftestøy, er det helt sikkert noe de ser nærmere på hos Sony.

 

På de med normale PS3'er ser det ut til at viften aldri går over nivå 1 i XMB, noe som tilsvarer et støynivå som knapt er hørbart selv i et stille rom. Disse vil óg regulere viften opp og ned ganske raskt etter belastning. På min PS3 som jeg tok i retur gikk viften alltid opp til nivå 2 etter ca 5 min, noe som tilsvarte en svak susing som egentlig ikke var sjenerende. I spill ville den gå opp til nivå 3 som jeg vil si var sjenerende, men siden man som regel har høy lyd på er det egentlig ikke noe man hører. Problemet var at den aldri reduserte viften når man gikk ut fra spillet til XMB. Andre igjen har PS3'er hvor uten å gjøre noe vil viften gå opp til nivå 3 i XMB.

 

Om det er mulig å få gjort noe med det er vanskelig å si siden man egentlig ikke vet hva som er årsaken. En grunn kan være feil mengde kjølepasta mellom cpu/gpu og kjøleribbe. Dette vil føre til at kjøleribben aldri vil ta unna varmen fra cpu/gpu effektivt nok, og derfor vil alltid viften måtte jobbe. Strømforsyningen i PS3'en avgir jo også varme, og med Sony's rykte som leverandør av PSU'er til forskjellige leverandører kan man jo lure.

 

Hvis Lefdal har samme ordning med 30 dagers retur som Elkjøp, kan man jo bruke denne. Men da må nok varen leveres tilbake originalforpakket med PS3'en resatt.

Lenke til kommentar
Det er vanskligt å sige hvis du har en feil. PS3 skal ikke lyde over 22dB. Det du kan gøre, er at downloade og installere programmet folding@home , og kjør det hver nat i cirka en uke. Det tvingas PS3:an at arbeide hårdt, og komponenterne ”falder på plads”. Det kaldes for ”shakedown”. Prøv venligst dette – hvis det ikke virker, dvs vi lydnivaeun ikke endres, så må du nok tage din PS3 tilbake til butikken hvor den er kjøpt, så vil den blive sendt inn for reparasjon.

 

Kan jo prøve men tviler på at det vil funke :/

Lenke til kommentar

hehe....eg og fikk svar fra playstation.com i dag..

tak for din mail.

 

Det er vanskligt å sige hvis du har en feil. PS3 skal ikke lyde over 22dB. Det

du kan gøre, er at downloade og installere programmet folding@home , og kjør det

hver nat i cirka en uke. Det tvingar PS3:an at arbeide hårdt, og komponenterne

"falder på plads". Det kaldes for "shakedown". Prøv venligst dette - hvis det

ikke virker, dvs vi lydnivaeun ikke endres, så må du nok tage din PS3 tilbake

til butikken hvor den er kjøpt, så vil den blive sendt inn for reparasjon.

 

Med vennlig hilsen,

 

Daniel

Playstation - PSP - DVD-Kids - Sputnik

S U P P O R T

Nordisk Film

 

Mon-Sun 18-21

 

hvordan kan ei veke med folding home hver natt fikse viftestyringa eller kansje dårlig påført kjølepasta på cpu...

Lenke til kommentar

Jeg sjekket mitt serienummer, 27430423.

 

Synes den ikke bråker så mye. Nå jeg starter den opp så er den på Nivå 1 en stund. Går jeg inn i spill tror jeg den går til Nivå 3, noe som jeg ikke synes er unormal viftelyd siden maskinen jobber. Men går jeg ut av spill og til "dashboard" (ja, har spillt mye 360), så går den på Nivå 3 enda som dere sier.

 

En god del varm luft rundt maskinen som kommer ut. Men jeg tror temperaturen i rommet har og mye å si. Jeg vil anta at det er ca. 23 grader i rommet.

 

Vifteregulereringen blir nok fikset i firmware frammover, så folkens, ta det med ro.

 

Tror dere jeg har en maskin uten kjøepasta? skremmendes.

Lenke til kommentar

Hei!

Fikk mail fra Nordisk Film angående det der shakedown greiene. Fikk en litt bedre beskrivelse:

 

Hei Patrick,

 

 

 

tak for din mail. Min finske kollega har sendt mig følgende tip:

 

 

 

We've had a few complaints about the loud machines. These are fairly easy to resolve. There is no known issue, and if the customer persists that there is, I've offered to have the PS3 be sent to us for testing. I've yet to receive a PS3 for noise testing. The fans and such are mass produced and this means that parts are bought in bulk. This in turn means that not all parts are the same and also ballbearings and whatnot are of a little varied quality, however not defective. Some are louder than others before they've gone through the shakedown period.

 

 

 

Shakedown is easy. Have the PS3 be upgraded to 1.6 firmware and instruct the customer to run Folding@home a few nights. The thing is that this program forces the processor to run at full speed and this in turn forces all the moving parts to move at the fastest speed, therefore forcing moving bits into the correct position, greasing and such wll also slip to the right position and be distributed evenly. I have come accross two noisy machines, Ari's and mine. Both have become quiet due to the shakedown. There is no problem, other than some execs having said that the machine is noiseless, and also that people have a subjective view of the world. If someone has both X-Box 360 and PS3, the PS3 is seemingly noiseless. Also I've noticed that we have, in Finland, gone somewhat mainstream. People with no experience with computers nor consoles are buying PS3s as BD-players, and since the machine makes noise, they will complain.

 

 

 

Kanske kan det hjelpe dig, at kjøre folding@home et par nætter.

 

 

 

God påske!

 

 

Jeg får prøve dette selv og se om det hjelper, men tviler egentlig.. :(

Vel..

Lenke til kommentar

En svensk forumbruker fikk et ganske interessant svar fra Nordisk Film:

Hello

 

 

 

I’m replying in English since I’m Norwegian and I don’t want to have any misunderstandings.

 

 

 

What would you like me/us to say? We are working here at the support for Nordic Films which works for Sony so to speak. We are now 2 weeks into the launch and are working at 100% speed to fix and solve different problems which we just have to test our way through. When it comes to the problem concerning the fan and the noise level, I can’t say much, unless Sony themselves goes out and makes an official statement which says “there is a problem”. For now, there are “none”, other then different ways to view the noise level.

 

 

 

I have 3 PS3’s at work, and the one I have beside me now, makes quite a lot of noise. I would say, I would not sleep with this machine on, cause that would be very annoying. I do not however know what the sound level is like in a PS3 which does not make any sound. I understand that if someone has a PS3 which makes no sound almost, that can seem unfair to the ones that actually ahs one that makes a lot of noise.

 

 

 

For now, try what my workmate Daniel wrote about letting the machine go for a while, so it gets a proper run-trough.

 

 

 

Last comment: If there is a problem with the fan’s and the noise level, don’t you think this will have to go live within some time? Let Sony have some days. As for the guys working here at the support, we are doing our best communicating between you and Sony.

 

 

 

MVH

 

Johan Sandsbraaten

Nordisk Film

Playstation Support/Dvd-kids Support

Kilde
Lenke til kommentar

Jeg har testet litt på min maskin og fra kaldstart og rett inn i folding home så er viften et lite øyeblikk på nivå 1, så går den over til nivå 2. Der går den en liten stund og går til nivå 3. Når jeg går ut i XMB så holder den seg i nivå 3. Hvis jeg da skrur maskinen av og på igjen med en gang så starter den på nivå 1. Dette er jo rart med tanke på at temperaturen bør da være så å si lik.

Endret av Barrabas
Lenke til kommentar
Jeg har testet litt på min maskin og fra kaldstart og rett inn i folding home så er viften et lite øyeblikk på nivå 1, så går den over til nivå 2. Der går den en liten stund og går til nivå 3. Når jeg går ut i XMB så holder den seg i nivå 3. Hvis jeg da skrur maskinen av og på igjen med en gang så starter den på nivå 1. Dette er jo rart med tanke på at temperaturen bør da være så å si lik.

8325369[/snapback]

 

den starter alltid på nivå 1 som default etter oppstart..hadde du ventet litt hadde den gått opp til nivå3 att ganske fort..

 

edit: Eg synes min ps3 bråker mindre no enn før..har fullført snart 4 WU i foldinghome, kan hende kjølepasta og komponenter er begynt og "falle på plass" slik som nordisk film sa...

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
edit: Eg synes min ps3 bråker mindre no enn før..har fullført snart 4 WU i foldinghome, kan hende kjølepasta og komponenter er begynt og "falle på plass" slik som nordisk film sa...

8326248[/snapback]

 

Jeg opplever det samme, men menneskets sanser er en snodig sak. Det er utrolig hva sansene dine venner seg på bare de får litt tid til å "tilpasse" seg. Jeg tror ikke denne "shakedown" har noe for seg, uten at jeg ser konkrete målinger på at dette er tilfellet. At sansene dine spiller deg et puss derimot ...

Lenke til kommentar
edit: Eg synes min ps3 bråker mindre no enn før..har fullført snart 4 WU i foldinghome, kan hende kjølepasta og komponenter er begynt og "falle på plass" slik som nordisk film sa...

8326248[/snapback]

 

Jeg opplever det samme, men menneskets sanser er en snodig sak. Det er utrolig hva sansene dine venner seg på bare de får litt tid til å "tilpasse" seg. Jeg tror ikke denne "shakedown" har noe for seg, uten at jeg ser konkrete målinger på at dette er tilfellet. At sansene dine spiller deg et puss derimot ...

8329074[/snapback]

 

intressan formening...og det kan jo godt hende det stemmer..;)

Lenke til kommentar

Min PS3 frøs seg for første gang i dag i Motorstorm. Hadde spilt en god del timer. Hverken PS button eller noe fungerte, så jeg skrudde maskinen av og på fysisk bak.

 

Kan ikke si at PS2, Xbox eller Xbox 360 har vært problemfrie.

 

Men burde jeg uroe meg for at min maskin sliter med kjølingen?

Har kun 2 dager igjen av angreretten (webshop), så jeg håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...