Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en XBox360 og har nå fått en PS3. For mitt vedkommende kan jeg konkludere med at PS3 er nærmest lydløs i forhold til 360'en.

 

Jeg har en støysvak, væskeavkjølt PC stående i samme rom og 'støyen' fra PC'en er høyere enn den som kommer fra PS3'en. På den annen side vil jeg ikke si at PS3 er helt lydløs: Jeg kan tross alt høre viften, men støynivået er på langt nær så sjenerende som på 360'en.

Lenke til kommentar

Utførte nettopp primitiv testing for å høre støynivåene på min PS3. Blokkerte for luftehullene i høyre side av konsollen mens jeg kjørte folding. Det resulterte fort en ganske så heftig fart på viften, som jeg forøvrig aldri har hørt fra boksen min før. Etter 2-3 sekunder med normal lufting ble konsollen stille igjen.

 

En tabell for mine nivå:

XMB/Browser/PS Store = Nivå 1.

Folding/Spilling = Nivå 2.

Uten luftehull = Nivå 3. :roll:

 

Edit: Jeg gjetter at det er dette som ansees som normalt.

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar
Utførte nettopp primitiv testing for å høre støynivåene på min PS3. Blokkerte for luftehullene i høyre side av konsollen mens jeg kjørte folding. Det resulterte fort en ganske så heftig fart på viften, som jeg forøvrig aldri har hørt fra boksen min før. Etter 2-3 sekunder med normal lufting ble konsollen stille igjen.

 

En tabell for mine nivå:

XMB/Browser/PS Store = Nivå 1.

Folding/Spilling = Nivå 2.

Uten luftehull = Nivå 3. :roll:

 

Edit: Jeg gjetter at det er dette som ansees som normalt.

8259535[/snapback]

 

Signerer denne. Testet det samme og fikk ett nytt gir jeg aldri hadde hørt før. Men selv på nivå 3 var ikke dette noe problem egenlig. Men kan skjønne at det blir irriterende om ps3'en står på niva 3 hele tiden.

Lenke til kommentar
Utførte nettopp primitiv testing for å høre støynivåene på min PS3. Blokkerte for luftehullene i høyre side av konsollen mens jeg kjørte folding. Det resulterte fort en ganske så heftig fart på viften, som jeg forøvrig aldri har hørt fra boksen min før. Etter 2-3 sekunder med normal lufting ble konsollen stille igjen.

 

En tabell for mine nivå:

XMB/Browser/PS Store = Nivå 1.

Folding/Spilling = Nivå 2.

Uten luftehull = Nivå 3. :roll:

 

Edit: Jeg gjetter at det er dette som ansees som normalt.

8259535[/snapback]

farten du mener er heftig, er den vi u-heldige har hele tiden

Endret av Torro
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Folding@Home i 2-3 dager nå nesten i strekk (Har ikke hatt tid til å spille så mye:() Da gikk viften i grei, hørbar modus, Prøvde også å blokkere luftehullene i ca 1 min, men viften gikk ikke raskere. Slo nå nettopp av PS3'en og lot den kjøle seg ned en stund. Slo den deretter på igjen, da var viften stille i ca 10 min, mens jeg var i XMB/PS-store, før den gikk opp igjen til F@H-modus.

Høres dette ut som det dere med støyproblem beskriver?

Endret av gordito
Lenke til kommentar

I tillegg til det jeg allerede har skrevet så kan jeg tillegge at PS3 er veldig støysvak ved filmavspilling (Blu-Ray), som tross alt er det viktigste for meg.

 

Jeg kjørte også noen timer med F@H, men viften ble ikke mer støyete. Jeg vet ikke om det har så mye å si for avkjølingen (har ikke rukket å eksperimentere så mye), men min PS3 står på høykant, slik at ventilasjonshullene vender oppover (det er naturligvis ikke luftehull på den andre siden).

 

Edit: Rettet opp en litt uklar formulering.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Fikk testa PS3 for første gang i dag, og må si jeg ble meeeeget imponert over hvor lydløs den var. Kom jo ikke en lyd fra den så måtte sjekke to ganger om den var slått på. Hadde ikke sjanse til å høre viftene fra to meters avstand når man spilte, og det når lyden på tv'n var skrudd ganske lavt.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått prøve en ny PS3, og denne hadde ingen forskjell i støynivå. Faktisk var den verre, da det kom en irriterende høyfrekvent lyd fra den som minnet om sjøsyk harddisk.

 

Det å bytte PS3 i håp om å få en "lydløs" en, er i beste fall lotto. Vi får bare vente og se hva Nordisk film finner på.

Lenke til kommentar

Beklager OT her, men fant ikke svar i noen andre poster. Er det slik at Skal du se på Blu Ray filmer på 720p tv så nedskalderer PS3 filmen til DVD "kvalitet" oppløsning?

 

Siden Blu Ray filmer kun viser 1080p å PS3 ikke greier og nedskalere til 720p?? Å bråker den under avspilling av film?

Lenke til kommentar
Beklager OT her, men fant ikke svar i noen andre poster. Er det slik at Skal du se på Blu Ray filmer på 720p tv så nedskalderer PS3 filmen til DVD "kvalitet" oppløsning?

 

Siden Blu Ray filmer kun viser 1080p å PS3 ikke greier og nedskalere til 720p?? Å bråker den under avspilling av film?

8262535[/snapback]

 

Det stemmer det, må vises i 1080i

Lenke til kommentar
Beklager OT her, men fant ikke svar i noen andre poster. Er det slik at Skal du se på Blu Ray filmer på 720p tv så nedskalderer PS3 filmen til DVD "kvalitet" oppløsning?

 

Siden Blu Ray filmer kun viser 1080p å PS3 ikke greier og nedskalere til 720p?? Å bråker den under avspilling av film?

8262535[/snapback]

 

Det stemmer det, må vises i 1080i

8262562[/snapback]

 

Den nedskalerer fra 1080p til 1080i som din tv garantert kan vise.

Lenke til kommentar
Beklager OT her, men fant ikke svar i noen andre poster. Er det slik at Skal du se på Blu Ray filmer på 720p tv så nedskalderer PS3 filmen til DVD "kvalitet" oppløsning?

 

Siden Blu Ray filmer kun viser 1080p å PS3 ikke greier og nedskalere til 720p?? Å bråker den under avspilling av film?

8262535[/snapback]

 

Det stemmer det, må vises i 1080i

8262562[/snapback]

 

Den nedskalerer fra 1080p til 1080i som din tv garantert kan vise.

8262577[/snapback]

 

Joa men er ikke 1080i det samme som 720p? Bare 1080i så sender den bildet ut på en litt annen måte? Slik jeg har forstått det så er da 720p bedre og bruke..

 

Edit: Tror jeg svarte meg selv her, men da må man kansje bytte oppløsning når man skal se film til man skal spille da?

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...