Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som om Nordisk film bare sender ett automatisk svar til folk som mailer dem angående viftestøy.

Sendte dem først en mail hvor jeg fikk dette svaret

Hei

 

Vi har fått oppdatert information fra Sony i Storbritannien, som forteller os at det ikke er noen generelle problemer med viften på PlayStation 3.

 

Grunden til att det er det kan komme støj fra en PlayStation 3 er den samme som med en stationær pc. Lyden kommer fra viften, som kjøler både harddisken og grafikkortet. Det kan evt. hjeple, hvis mar sjekker at det er minst 5-10 cm fritt omkring maskinen.

 

Om man fremdeles tror at det en feil med sin PlayStation 3, må man levere den inn til den butikk hvor man kjøpte den. Det vil være en servicetid på ca. 2-3 uker, og finner man ikke noen feil på maskinen, bliver den sendt tilbake. Det er viktigt at man tar backup av personlige filer hvis man levere den inn, da disse data kan bli slettet.

Så svarte jeg på mailen med utdypene spørsmål angående vifteproblematikken, men fikk akkurat samme mail i svar.

Dette er dårlig kundebehandling, virker ikke en gang som om dem leser mailen de mottar :thumbdown:.

Lenke til kommentar
Bare for å gni det inn skikkelig her nå: Dere siste som sier at konsollen er musestille - er den virkelig nivå 1 stort sett hele tiden? :cry:

8275433[/snapback]

 

Jepp. Kjøpte min på Elkjøp i Harstad idag, knapt mulig å høre at den går. Synes synd på folk som har fått en som bråker mye, dere har virkelig vært uheldige :cry: . Ps3`en har stått på i 6 timer nå og er fortsatt på nivå 1 :D Lucky me.

Lenke til kommentar

Fått samme standardfrase....

Hei

 

Vi har fått oppdatert information fra Sony i Storbritannien, som forteller os at det ikke er noen generelle problemer med viften på PlayStation 3.

 

Grunden til att det er det kan komme støj fra en PlayStation 3 er den samme som med en stationær pc. Lyden kommer fra viften, som kjøler både harddisken og grafikkortet. Det kan evt. hjeple, hvis mar sjekker at det er minst 5-10 cm fritt omkring maskinen.

 

 

Om man fremdeles tror at det en feil med sin PlayStation 3, må man levere den inn til den butikk hvor man kjøpte den. Det vil være en servicetid på ca. 2-3 uker, og finner man ikke noen feil på maskinen, bliver den sendt tilbake. Det er viktigt at man tar backup av personlige filer hvis man levere den inn, da disse data kan bli slettet.

 

 

Mvh

 

Jakob

 

PlayStation Support

No/Dk/Se

Lenke til kommentar
Bare for å gni det inn skikkelig her nå: Dere siste som sier at konsollen er musestille - er den virkelig nivå 1 stort sett hele tiden? :cry:

8275433[/snapback]

 

Jepp. Kjøpte min på Elkjøp i Harstad idag, knapt mulig å høre at den går. Synes synd på folk som har fått en som bråker mye, dere har virkelig vært uheldige :cry: . Ps3`en har stått på i 6 timer nå og er fortsatt på nivå 1 :D Lucky me.

8277135[/snapback]

 

Kan du ikke notere ned P og S nummeret fra esken din? De står på strekkoden.

Lenke til kommentar

Etter å ha trålet en del utenlandske forum om dette kom jeg over en poster (USA) som hadde sammenlignet konsoller med forskjellig støynivå og lagt merke til at de normale hadde mest luftutstrømming på toppen av konsollen når den står (siden når den ligger horisontalt). Mens de som avga mer viftestøy hadde mesteparten av luftutstrømningen bak på PS3'en hvor uttaket til alle kablene er. Vet ikke om dette egentlig har noe med problemstillingen å gjøre, men det synes som om min PS3 har mesteparten av luftutstrømningen bak, mens relativt lite (ingen?) kommer ut på topp (vertikalt). Er det det samme dere opplever som har viftestøy? Dere med "normale" PS3'er har dere mest luftutstrømming på topp/side?

Lenke til kommentar

På min støyer har jeg et område bak ved ledningene som er varmere og blåser en del. Virker som det er mer fart i lufta der fordi den kommer ut av en mindre (?) åpning, mens på toppen / høyre side er det hele flata det kommer luft ut av.

Vet ikke om jeg vil si det er mer luft der, men varmere og mere konsentret på et lite område.

Dette er noe jeg har lagt merke til før jeg leste dette uten at jeg har tenkt noe mer på det.

På min PS virker det som det er uten betyning om jeg lar den stå i XMB eller kjører i gang et spill ved oppstart. Det tar 5-7 min til vifta drar på...

---

Høres merkelig ut, men etter at den gikk opp til trinn 3 så er det tydelig ingen luft ut på toppen / høyre. Alt kommer ut bak. Prøvde med et lett papir på toppen / høyre, men det kleber seg fast heller enn å bli løftet unna av luftstrømmen. Bak blåser papiret unna.

 

Min er made in China, andre forum sier made in japan oftest er verst...

Endret av 6502
Lenke til kommentar

Oppfattelsen av støy er så forskjellig fra øre til øre, det blir vanskelig å få et riktig inntrykk over nett. I et rom er det mange ting som spiller inn for hvordan lyd oppfattes, gardiner, matter, bilder, osv. Kort sakt alt innventar spiller inn på hvordan lyden bærer i rommet. Har selv en ps3 som er musestille ved oppstart, men så øker den på en smule etter ca 6-10 min i meny eller spill. Hvis jeg folder, så øker den på et hakk til. Ser ikke ut til at den senker hastigheten, selv om jeg slutter å folde... Tiden vil vel vise om det er et problem med selve maskinvaren.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å både ringe og sende mail til Sony kundeservice i går, både fordi jeg var nysgjerrig på hvordan de faktisk behandler kundene sine (først og fremst via telefon nå som de har innsett at det er mange kunder som er påvirket) og fordi jeg var nysgjerrig på om de hadde noe nytt å fortelle om situasjonen, men resultatet ble stort sett at jeg fikk standardsvaret både via mail og telefon. Det er jo rett og slett utrolig - særlig når man får dette standardsvaret på telefonen! :ohmy:

 

Da jeg ringte, forklarte jeg hvordan feilen artet seg (se min beskrivelse av problemet tidligere i denne tråden). Likevel insisterte kundebehandleren på at det ikke var noe feil med noen av mine to konsoller. Selv da jeg fortalte at viften kun spant opp til nivå 3 i Folding@Home, samt at den nektet å spinne ned igjen til nivå 2 i menyen etterpå selv etter 40 minutter med vinduet åpent og god plass rundt konsollen, noe som absolutt burde medføre at konsollen fikk kjølt seg ned, henviste han bare til at Sony hadde sagt at dette var helt normalt.

 

Han sa at dersom jeg likevel mente dette skyldtes en feil med konsollen min, kunne jeg jo alltids bytte den hos butikken eller sende den inn til service, men da jeg spurte han hva som ville være poenget med å sende den inn til service når Sony allerede hadde sagt at viftens oppførsel var helt normal og at det dermed ikke var noe feil med konsollen ble han taus et øyeblikk. Etter noen sekunder sa han at han var enig i at det nok var ganske meningsløst å sende inn eller bytte da ja, siden konsollen i følge Sony ikke var defekt.

 

Håpløse greier? :roll:

 

Jeg misunner forøvrig ikke kundebehandlerne den oppgaven de nå har fått - nemlig å overbevise fortvilte kunder om at konsollene deres ikke er defekte selv om mye tyder på at det er nettopp det de er.

Lenke til kommentar

Antagelig er det en produksjonsfeil på noen få partier av PS3, men så lenge dette kun medfører at viften går på et høyere turtall i forhold til det normale vil ikke Sony anerkjenne problemet, da det både vil kunne føre til negativ publisitet og omkostninger med reparasjon/innbytte av defekte konsoller.

 

Jeg tipper feilen har å gjøre med monteringen, f.eks. noe som medfører at luftstrømmen ikke ledes på riktig måte, eller enten ingen eller for mye kjølepasta påsatt cpu/gpu.

 

Uansett går min konsoll i retur i dag til Elkjøp. For 5500 kr forventer jeg perfeksjon, og når jeg ikke får det kan det heller være det samme. PS3 er absolutt et interessant konsept, men per idag føler jeg at den ikke tilbyr så veldig mye mer enn det jeg får med Xbox 360. Til høsten når flere spill og kanskje en lavere pris kommer blir den kanskje aktuell igjen.

Lenke til kommentar

Nå har min ps3 kjørt FoldingHome i 2 timer og den bråker som når eg kjører ett spill..bra vifte sus...den går vel på nivå3...har nå gått ut i XMB og vifta reduserer ikkje hastighet, den durer i samme fart...slår eg systemet av og på igjen så stopper vifta etter omstart..

 

den står oppreist rett ved tven, med god lufting på alle sider..

 

grunnen til att eg mistenker en defekt her er att den bråker like mykje når eg ser ein dvd film som når eg spiller...og DET er ikkje normalt..

 

EDIT: Etter ca 5 minutt i XMB menyen starter vifta for fult...

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Fant på minhembios forum ut at det er maskiner med følgende serienummer som bråker:

 

"XX-27430423-XXXXXXX-CECHC04 (där nummren tillhör de högljudda maskinerna och Xen är era unika bara) "

 

Dette stemmer ihvertfall med mitt serienummer, har alle dere her inne med vifteproblemer dette serienummeret?

Til dere med lydløse maskiner, hva slags serienummer har dere?

Kan være greit å vite hvis man skal bytte inn konsollen slik at man passer på å ikke få en med det overnevte nummeret.

Lenke til kommentar
Min har oxo det nummret, og den har klikka totalt...

8280666[/snapback]

 

uffda...ser ut som det blir ein bytte trend for folk med dette serienummeret framover da..eg vurderer og kontakte mpx.no viss dette er tilfellet..har tross alt gjitt noen lapper for den..da skal den ikkje bråke unødvendig mer enn andre sin..

Lenke til kommentar
Har vifteproblem og det nummeret. Jippi!

8280734[/snapback]

 

Håper folk som har dette problemet gjir en liten tilbakemelding på forumet viss dei har prøvd og kontakte selger som elkjøp, mpx eller komplett, slik att andre kan prøve andre framgangsmåter viss mesteparten får samme arrogante svar tilbake fra selger.

Lenke til kommentar
Antagelig er det en produksjonsfeil på noen få partier av PS3, men så lenge dette kun medfører at viften går på et høyere turtall i forhold til det normale vil ikke Sony anerkjenne problemet, da det både vil kunne føre til negativ publisitet og omkostninger med reparasjon/innbytte av defekte konsoller.

8280024[/snapback]

Jeg mistenker at dette problemet er ganske utbredt, i alle fall i Norge, Sverige, Tyskland og England (mener å ha lest at også Danmark har fått partier med denne feilen, samt at også enkelte NTSC-maskiner har samme feil). Hadde det bare vært et fåtall maskiner/partier det var snakk om, ville det lureste av Sony vært å innrømme feilen og ordne opp feilen umiddelbart for de få kundene som har fått feilproduserte enheter. Da ville de fått et godt rykte som en kundevennlig produsent i denne sammenhengen, uten at det hadde kostet enorme summer å gjennomføre det.

 

Men med tanke på at Sony i stedet ser ut til å ha valgt å late som om dette problemet IKKE skyldes en defekt, vil jeg tro dette skyldes at de er klar over at feilen forekommer på et meget stort antall maskiner, og at kostnadene vil bli enorme dersom de velger å utbedre feilen på disse.

 

En veldig kjedelig situasjon både for Sonys og kundenes del. Kjedelig for vår del fordi mange av oss opplever situasjonen som meget problematisk og frusterende, og for Sonys del fordi de uansett taper en del penger på dette, samt at ryktet deres får en kraftig ripe i lakken - spesielt hvis denne saken etterhvert dukker opp i diverse aviser/nettaviser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...