Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den Store Turnoff Listen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er kanskje den latterligste argumentasjonen jeg har sett på dette forumet. Gratulerer. Her finner du to standpunkter du er uenig i også trekker du helt tilbakestående paralleller for å prøve å koble disse to gruppene sammen. Det er ganske merkelig å hevde at folk som har andre vurderingskriterier enn en selv "ikke er så nøye på kvinner", de har ikke nødvendigvis lavere standarder enn deg, de har bare andre standarder.

 

Ifølge dagens normer har de lavere standarer når det kommer til kvinners sosialverdier, så jeg må nok påpeke at du tar feil. I tillegg er jeg ikke uenig i noe som helst...

Denne argumentasjonen hadde holdt mål hvis du hadde spesifisert at det var snakk om "lavere standarder når det kommer til kvinners sosialverdier" spesifikt i innlegget jeg siterte. Det gjorde du ikke, du skrev "ikke er så nøye på kvinner". Det kan tenkes at de som driter i om kvinner har utdannelse eller ei er langt mer selektive på andre områder, så derfor blir det galt å si at de er lite selektive generelt.

 

Som moren din sikkert har sagt før meg; Du har klekkelig god fantasi oppi det huet ditt ;)

Debatter blir ofte hakket bedre om man kutter vekk daukjøttet, f.eks. hersketeknikker. Kan ikke se at dette tilfører debatten noe særlig av verdi.

 

Det virker som om det for det meste er de som har tatt yrkesfaglig utdannelse selv som reagerer på dette, så det er jo mulig at de det gjelder føler seg litt truffet?

 

Med andre ord bekrefter du at parallelen jeg dro var korrekt? Skjønner ikke helt hva du baserere dine bisarre argumenter på i så fall... Merkelig.

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg påpeker at det virker som om de som har tatt yrkesfaglig utdannelse som reagerer mest på uttalelsen, og stiller derfor spørsmålstegn ved om ikke de føler seg truffet på grunn av at de selv har dette. Jeg kan ikke se hvordan dette utsagnet validerer teorien din om at det er korrelasjon mellom toleranse for kvinner med mange sexpartnere og intoleranse for at visse kvinner tenner på menn med høyere utdannelse.

 

Forøvrig forstår jeg Nymph til en viss grad. Man velger gjerne partnere som er litt lik seg selv og har samme verdier. Hvis man da selv tar høyere utdannelse og synes teoretisk kunnskap er en viktig ting er det ikke rart at man søker en partner som gjør det samme.

 

Så det er bare meg om syntes forskjeller tiltrekker? Jeg har nylig startet på en høyere utdannelse, og det siste jeg kunne tenkt meg er ei karrierekvinne.

Forskjeller tiltrekker nok på visse områder, men når det gjelder verdier og livsfilosofi tror jeg likheter tiltrekker. Forøvrig er da ikke høyere utdannelse nødvendigvis synonymt med et ønske om å gjøre karriere.

 

Det virker som om det for det meste er de som har tatt yrkesfaglig utdannelse selv som reagerer på dette, så det er jo mulig at de det gjelder føler seg litt truffet

 

Mystisk... Er de samme menneskene som også er glad i løse kvinnfolk. Og du sa jeg tok feil, selvom du bekrefter argumentet mitt?

Det holder å kommentere en uttalelse én gang.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Det kan tenkes at de som driter i om kvinner har utdannelse eller ei er langt mer selektive på andre områder, så derfor blir det galt å si at de er lite selektive generelt.

 

Men det er jo noe vi ikke vet, så derfor må vi bare ta utgangspunktet i det vi har blitt informert om.

 

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg påpeker at det virker som om de som har tatt yrkesfaglig utdannelse som reagerer mest på uttalelsen, og stiller derfor spørsmålstegn ved om ikke de føler seg truffet på grunn av at de selv har dette. Jeg kan ikke se hvordan dette utsagnet validerer teorien din om at det er korrelasjon mellom toleranse for kvinner med mange sexpartnere og intoleranse for at visse kvinner tenner på menn med høyere utdannelse.

 

Hvis vi går ut fra at det faktisk ikke bare virker slik, men at det _er_ slik, så kan vi utifra statistikken konkludere med at min teori holder mål. Forklaringen kan være en annen, men utifra de opplysningene vi har fått vil jeg våge å påstå at mitt resonnement er det mest logiske.

 

Er ikke meningen å kverulere. Synes bare det er feil å hakke på noen når du har lignende meninger selv

 

Men nå har vi vel kommet fram til at hverken jeg eller hu var overfladiske i meningene du sier er lignende?

Lenke til kommentar
Hvis vi går ut fra at det faktisk ikke bare virker slik, men at det _er_ slik, så kan vi utifra statistikken konkludere med at min teori holder mål. Forklaringen kan være en annen, men utifra de opplysningene vi har fått vil jeg våge å påstå at mitt resonnement er det mest logiske.

 

Men nå har det jo seg slik at du ikke har noen håndfast statistikk å forholde deg til utenom uttalelsene til visse forummedlemmer på diskusjon.no, og kan egentlig ikke konkludere med noe som helst. At du i det hele tatt velger å referere til dette som statistikk er rimelig fascinerende.

 

Hvilke opplysninger mener du egentlig du har fått? Du vasser i et hav av subjektive meninger, og kan på ingen måte overføre det til konkret informasjon om temaet.

Lenke til kommentar
Hvis vi går ut fra at det faktisk ikke bare virker slik, men at det _er_ slik, så kan vi utifra statistikken konkludere med at min teori holder mål. Forklaringen kan være en annen, men utifra de opplysningene vi har fått vil jeg våge å påstå at mitt resonnement er det mest logiske.

 

Men nå har det jo seg slik at du ikke har noen håndfast statistikk å forholde deg til utenom uttalelsene til visse forummedlemmer på diskusjon.no, og kan egentlig ikke konkludere med noe som helst. At du i det hele tatt velger å referere til dette som statistikk er rimelig fascinerende.

 

Hvilke opplysninger mener du egentlig du har fått? Du vasser i et hav av subjektive meninger, og kan på ingen måte overføre det til konkret informasjon om temaet.

 

Det kalles en antagelse, som ennå ikke har vist seg å være i ødeland.

 

Selvfølgelig kan jeg ikke overføre det til konkret informasjon! Men det gir meg ikke mindre riktig fordet, gjør det vel?

Du har jo enda ikke klart å "bevise" at det er feil :) Så kan ikke du gjøre en litt mer håndfast undersøkelse for å motbevise det, siden du sier at det er riv ruskende galt?

Lenke til kommentar

som mange andre menn kan mitt kvinnesyn spores tilbake til hva slags forhold jeg har til min mor.

 

siden min mor er en overstyrende, selvsikker og manipulerende heks og jeg ikke er særlig keen på å ende opp som min altfor snille far som dessverre er gift og har barn med denne kvinnen, så ser jeg heller etter en jente med litt mer ydmyke personlighetstrekk.

 

dette og en generell frykt for å ende opp som flertallet av gifte menn over 40 år med ølmage, skrikerunger og en eller annen kjerring som maser, klager og bestemmer alt, er det som driver meg til å lete etter en jente hvor sjansen for å få ødelagt livet mitt er så minimal som overhodet mulig.

 

natta

Lenke til kommentar

KRESNE folk er turnoff.

Sånn ca ALLE dere her inne.

 

Er det mulig å være så pripne?

greit å ha noen grunn regler, men å ditche folk pga navlelo og kviser?

hva _faen?

Lenke til kommentar
som mange andre menn kan mitt kvinnesyn spores tilbake til hva slags forhold jeg har til min mor.

 

siden min mor er en overstyrende, selvsikker og manipulerende heks og jeg ikke er særlig keen på å ende opp som min altfor snille far som dessverre er gift og har barn med denne kvinnen, så ser jeg heller etter en jente med litt mer ydmyke personlighetstrekk.

 

dette og en generell frykt for å ende opp som flertallet av gifte menn over 40 år med ølmage, skrikerunger og en eller annen kjerring som maser, klager og bestemmer alt, er det som driver meg til å lete etter en jente hvor sjansen for å få ødelagt livet mitt er så minimal som overhodet mulig.

 

Jeg ser fortsatt ikke selvsikkerheten som noe negativt. Alt det andre - ja. Selvsikker - nei. Det virker mer som du frykter selvsikre kvinner fordi du ikke har evnen til å skille selvsikkerheten fra de andre negative egenskapene du sier din mor har. Akkurat som jeg hadde blitt negativ til menn med skjegg, dersom min skjeggete far hadde vært en slem mann.

 

Selvsikkerhet er altså utelukkende positivt, men blandet negative personlighetstrekk kan det selvsagt misbrukes og gå galt. Men om noe, skulle man da tro at alle ville ha en partner som var trygg på seg selv. Med mindre man da har liten selvsikkerhet selv, eller er ute etter noen å dominere.

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar
som mange andre menn kan mitt kvinnesyn spores tilbake til hva slags forhold jeg har til min mor.

 

siden min mor er en overstyrende, selvsikker og manipulerende heks og jeg ikke er særlig keen på å ende opp som min altfor snille far som dessverre er gift og har barn med denne kvinnen, så ser jeg heller etter en jente med litt mer ydmyke personlighetstrekk.

 

dette og en generell frykt for å ende opp som flertallet av gifte menn over 40 år med ølmage, skrikerunger og en eller annen kjerring som maser, klager og bestemmer alt, er det som driver meg til å lete etter en jente hvor sjansen for å få ødelagt livet mitt er så minimal som overhodet mulig.

 

Jeg ser fortsatt ikke selvsikkerheten som noe negativt. Alt det andre - ja. Selvsikker - nei. Det virker mer som du frykter selvsikre kvinner fordi du ikke har evnen til å skille selvsikkerheten fra de andre negative egenskapene du sier din mor har. Akkurat som jeg hadde blitt negativ til menn med skjegg, dersom min skjeggete far hadde vært en slem mann.

Her har du et poeng.

 

Selvsikkerhet er altså utelukkende positivt, men blandet negative personlighetstrekk kan det selvsagt misbrukes og gå galt. Men om noe, skulle man da tro at alle ville ha en partner som var trygg på seg selv. Med mindre man da har liten selvsikkerhet selv, eller er ute etter noen å dominere.

Her er jeg mer uenig. Det virker som om du konkluderer med at "sånn er det" rent generelt sett, med bakgrunn i dine egne preferanser. Jeg synes personlig at selvsikkerhet er rimelig irrelevant når det gjelder hvor attraktiv en jente er, det er en masse faktorer som betyr langt mer. Jeg synes sjenerte jenter kan være noe av det søteste som finnes, samtidig som utadvendte og sprudlende jenter også kan være sjarmerende. Med tanke på at jeg også liker sjenerte jenter vil jeg ikke gå god for påstanden din om at "selvsikkerhet er utelukkende positivt". Jeg føler ikke at jeg har spesielt lav selvtillit eller at jeg er ute etter noen å "dominere" (hva nå enn du legger i dette), allikevel kan en jente med lav selvtillit potensielt være attraktivt for min del.

 

Dette kan også ha noe med kjønnsforskjeller å gjøre, da jeg har merket meg at mange jenter har krav til at en gutt har selvtillit, mens jeg har sett langt færre gutter som prioriterer dette høyt. Du har ikke et solid nok grunnlag til å kunne konkludere med en generell uttalelse når preferansene er så sprikende som de er.

Lenke til kommentar

Turnoffs for meg:

 

-De aller flese utsendemessige turn offsne som kraftig over/under vektig, uren hud, stygge hårfrisyrer osv osv er opplagt, så tar heller de som ikke har gått ekstremt mye igjenn tidligere i tråden.

- Tatoveringer (en liten sommerfugl eller liknende kan være greit, men ikke sånn halve armen)

- Piercinger (igjenn, en liten en i navlen er ok, men la det bli med det, og hold det vekke fra intime korppsdeler og fjeset)

- Overdreven bruk av sminke, søk den gyldne middelvei.

- Plastiske ingrep som skyter geometri og kurvesymmentri helt ut av dimensjon, ser så lite naturlig og så lite pent ut.

- Klagete/whinete 24/7. Trenger ikke starte atomkrig dersom noen har gjort en fillefeil eller glemt å ta med rabattkortet på fergen.

- Jenter som er veldig avhengig av veninnene sine.

- Jenter som skiller seg ut på en merkelig måte, emo, punk, blitz "sammfunnet forstår meg ikke", eller andre rare ting.

- Jenter som har hatt veldig mange partnere (på kort tid) og er veldig lett på tråden. Da mener jeg ikke at det er negativt med et sunt og aktivt sexliv i fortiden, men at du f eks er 3 mann i mål på den kvelden.(Selvsagt har jenter like stor rett som gutter til å bestemme det selv, men det er i noen tilfeller turn off for min del)

- Jenter som lever på våre forfedres feilgrep i likestillingen, sjeller oss menn ut for hvordan det var for mer enn 100 år siden, og forventer at vi betaler kinoen, middagen og taxien, gir de fortrinn i jobbsøking, studieopptak og millitærtjeneste som kompensasjon.

- Jenter som er "slaksete" eller udispiplinerte. Som ikke gidder å hjelpe til når det er noe som gjøres i fellesskap, en som setter seg ned mens resten tar i.

- Jenter som skriver SMSer hele tiden på date, filmkveld, byn, med en gang hun ikke er 100% konsentrert om noe annet, osv osv.

- Jenter som mener, tror eller syntes at toget ikke går begge veier i et forhold. Det er greit at hun kan være alene med andre gutter, men du kan ikke være alene med andre jenter osv. (Sluttet å date en jente en gang, før det ble noe forhold ut av det, fordi hun mente at jenten i forholdet hadde friere tøyler, fordi "det var opplagt gutten kunne ikke stoles på, mens jenter var mer trofaste og uskyldige av natur", hva f*en ??")

- Jenter som er så arrogante og tror at alle menn kryper for de pga et medium til et bra utseende, en som går bort til en vilt fremmed mann på et utested med åpneren "Hei, kjøper du en drink til meg eller? ". Da får jeg rett og slett lyst til å spy, samme hvordan hun ser ut.

 

 

De fleste som går igjenn og igjenn i tråden gjelder også for meg, men kommer ikke på flere nå..

 

Oppsumert: Utseendemessig så ligger jeg ganske rundt standaren for hva som er turn off, gjerne med noen untak. I tilegg er den noen av holdningene som er ramset opp over som er skikkelig turn off for meg. Noen kriterier er viktigere enn andre.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...