Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den Store Turnoff Listen


Anbefalte innlegg

*snip*

 

Jeg er fortsatt usikker på dette. Når det argumenteres med at "min mor er en overstyrende, selvsikker og manipulerende heks", har jeg problemer med å ta det seriøst, og får da mest følelsen av at selvsikkerhet forveksles med de andre negative egenskapene.

Men ja, jeg kan innrømme at det var litt vel generaliserende. Lot meg vel bare rive med i forsøket på å forklare unge elric forskjellen på selvsikker og manipulerende heks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Jenter som lever på våre forfedres feilgrep i likestillingen, sjeller oss menn ut for hvordan det var for mer enn 100 år siden, og forventer at vi betaler kinoen, middagen og taxien, gir de fortrinn i jobbsøking, studieopptak og millitærtjeneste som kompensasjon.

Jess. Men dette ser jeg mer på som et generelt irriterende trekk enn nødvendigvis som turnoff. Det samme gjelder forøvrig mørke som mener at de burde få fordeler fordi "dine forfedre undertrykket mine forfedre". Ffs, arvesynden er et begrep man burde ha gått bort fra for flere hundre år siden. Alle som urettmessig identifiserer seg med offerrollen burde ta en realitycheck og dra hodet ut av anus.

 

- Jenter som er så arrogante og tror at alle menn kryper for de pga et medium til et bra utseende, en som går bort til en vilt fremmed mann på et utested med åpneren "Hei, kjøper du en drink til meg eller? ". Da får jeg rett og slett lyst til å spy, samme hvordan hun ser ut.

Dette er rimelig usjarmerende, ja, men jeg vet ikke om man skal rette irritasjonen mot jentene som bruker folk eller de guttene som oppfører seg så tøffelaktig at jentene de omgås tror at de kan bruke folk.

Lenke til kommentar
- Jenter som lever på våre forfedres feilgrep i likestillingen, sjeller oss menn ut for hvordan det var for mer enn 100 år siden, og forventer at vi betaler kinoen, middagen og taxien, gir de fortrinn i jobbsøking, studieopptak og millitærtjeneste som kompensasjon.

Jess. Men dette ser jeg mer på som et generelt irriterende trekk enn nødvendigvis som turnoff. Det samme gjelder forøvrig mørke som mener at de burde få fordeler fordi "dine forfedre undertrykket mine forfedre". Ffs, arvesynden er et begrep man burde ha gått bort fra for flere hundre år siden. Alle som urettmessig identifiserer seg med offerrollen burde ta en realitycheck og dra hodet ut av anus.

 

Enig, dette er i grensesonen "irriterende trekk". Om direkte "turn off", tenker man turn off som noe som legger demper på seksuell apetitt, så går ikke dette punktet inn, men er med å trekke ned total intrykket i sin helhet på en potensiell partner, jeg er da også heller ingen fan av "arvesynden" generelt sett.

 

 

- Jenter som er så arrogante og tror at alle menn kryper for de pga et medium til et bra utseende, en som går bort til en vilt fremmed mann på et utested med åpneren "Hei, kjøper du en drink til meg eller? ". Da får jeg rett og slett lyst til å spy, samme hvordan hun ser ut.

Dette er rimelig usjarmerende, ja, men jeg vet ikke om man skal rette irritasjonen mot jentene som bruker folk eller de guttene som oppfører seg så tøffelaktig at jentene de omgås tror at de kan bruke folk.

 

Naive og lettlurte gutter kan ta skylden for at slik taktikk fungerer, men det er ikke riktig å utnytte folk med utseende sitt selv om det er mulig. Det jeg irriterer meg over og syntes er turn off er holdningen "jeg kan få alt jeg peker på fordi jeg er pen".

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Turnoff: Gjerrige gutter som ikke betaler for seg. De siste datene jeg har hatt har ikke tilbudt seg å dele regninga med meg, uansett hvor mye den er på.

 

Ikke er det samme gutt heller, det er flere forskjellige. Jeg betalte nattmat for begge og drikke, middag, og sist nå handlet jeg for over 800 kr på butikken med mat til to dager (pluss litt mer). Her måtte jeg også betale alt.

 

Jeg er student og har så og si ikke penger. Forventer at man kan dele på regninga når begge skal spise, og at man kan betale det man har handlet til seg, selv.

 

Det er så turnoff. Jeg gidder ikke mer enn den ene daten da.

Lenke til kommentar
Turnoff: Gjerrige gutter som ikke betaler for seg. De siste datene jeg har hatt har ikke tilbudt seg å dele regninga med meg, uansett hvor mye den er på.

 

Ikke er det samme gutt heller, det er flere forskjellige. Jeg betalte nattmat for begge og drikke, middag, og sist nå handlet jeg for over 800 kr på butikken med mat til to dager (pluss litt mer). Her måtte jeg også betale alt.

 

Jeg er student og har så og si ikke penger. Forventer at man kan dele på regninga når begge skal spise, og at man kan betale det man har handlet til seg, selv.

 

Det er så turnoff. Jeg gidder ikke mer enn den ene daten da.

 

Kommer helt an på spør du meg. Hvis det er gutten som spør ut dama, så er han _pålagt_ å betale hele regninga ved mindre annet er avtalt ifølge høflige normer. Og det har jeg faktisk gjort uansett hvor lite penger jeg har hatt. Problemet med det er at kvinnfolka ofte nekter, og _insisterer_ på at de skal betale for sin del, noe som nesten fører til krangling.

 

Hvis det er du som spør ut han, så er det egentlig du som er pliktig til å betale alt. Alikevel vil jeg påsta at han er pliktig til å tilby seg å betale for sin egen del hvis han skal være høflig og galant.

 

Men jeg har ett ganske festlig spørsmål her: Hvordan GREIER du å finne alle disse mannfolka som tydeligvis er alt annet enn gentlemen?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor.. De guttene jeg møter virker jo snille først, alltid.

 

Det er helt fint for meg å spandere middag, men ikke hver eneste gang.

eksempel, la oss kalle han Lars.

Jeg spanderer nattmat på Lars en kveld, og cola. Helt greit.

2 dager senere spør han om han kan få komme en tur til meg, og jeg sier ja. Så sier jeg: kanskje vi skal lage middag også (siden han skulle ligge over). Vi går på butikken, handler taco og jeg må dra kortet igjen.. Fyren bare står og ser på. På den tiden hadde jeg ikke jobb heller og jeg syntes det var litt flaut å si: Ska du betale noe eller??!

 

Siste tilfellet var nå da jeg hadde en gutt på besøk i tre dager, der vi handlet inn all mat for tre dager. 850 kr ble det. Fra min lommebok. Enda jeg handla masse som bare han ville ha (jeg tåler ikke hvete osv, så brente inn med masse rundstykker og tacolefser, melk osv).

 

Skal jeg liksom bare kreve at de betaler for seg da, eller? Hadde jeg kunnet lagt ut, uten problemer hadde jeg jo gjort det.. Men nå er jeg fattig.

 

McBitch: Nei, jeg liker ikke badboys. Men her i byen svermer det av dem, tror jeg.

Lenke til kommentar
Turnoff: Gjerrige gutter som ikke betaler for seg. De siste datene jeg har hatt har ikke tilbudt seg å dele regninga med meg, uansett hvor mye den er på.

 

Ikke er det samme gutt heller, det er flere forskjellige. Jeg betalte nattmat for begge og drikke, middag, og sist nå handlet jeg for over 800 kr på butikken med mat til to dager (pluss litt mer). Her måtte jeg også betale alt.

 

Jeg er student og har så og si ikke penger. Forventer at man kan dele på regninga når begge skal spise, og at man kan betale det man har handlet til seg, selv.

 

Det er så turnoff. Jeg gidder ikke mer enn den ene daten da.

 

Får ta med meg på date engang istedet da vettu ;) Så blir'e andre boller :)

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trude_*

Hmmm...Ingen som nevner snørrspising?! Alle synes det er ok? Haha! DET er faen meg turnoff!

Det er også veldig turn-off med dårlig ånde, en som lukter vondt der nede, lange negler, en person som ikke kan pynte seg litt og ikke ta på seg godlukt. De er også turnoff med en som ikke vil leke, ikke lager en eneste lyd under akten, en som smatter og snakker i det uendelige og ikke skjønner at andre er uinteressert. Altså, mangel på sosiale antenner, er turn-off!

Lenke til kommentar

Hvordan jeg finner de? Det er ikke akkurat som om jeg leter...

Jeg går ikke på byen for å sjekke, jeg drar for å ha det gøy med vennene mine. Av og til møter man på venn av venn som man prater med og treffer etterpå. Så viser det seg at de er drittsekker.

Andre ganger har jeg bare møtt noen helt tilfeldig og vært på date, og så viser de seg også å være slik.

 

Hva vil skje når jeg faktisk er på leting da?

Lenke til kommentar
Hvordan jeg finner de? Det er ikke akkurat som om jeg leter...

Jeg går ikke på byen for å sjekke, jeg drar for å ha det gøy med vennene mine. Av og til møter man på venn av venn som man prater med og treffer etterpå. Så viser det seg at de er drittsekker.

Andre ganger har jeg bare møtt noen helt tilfeldig og vært på date, og så viser de seg også å være slik.

 

Hva vil skje når jeg faktisk er på leting da?

 

Bingo, der har vi svaret ditt ;) Når du ikke er på leting, så havner du automatisk hos en "storsjarmør"(trenger ikke være pen engang). Dvs en fyr som er ekstremt god til å manipulere kvinnfolk. Folk som er manipulerende får det ofte som de vil, og derfor er de vant til at en drittsekkoppførsel er helt greit.

 

Kanskje starte å ta egetintiativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...