Gå til innhold

Efaring med OneCall ønskes..


Har du generell god efaring med OneCall?  

237 stemmer

  1. 1. Har du generell god efaring med OneCall?

    • Ja
      197
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har det gamle sim kortet mitt blitt innaktivt men når jeg forsøker å starte mobilen med det nye så får jeg melding om å sette inn riktig sim kort etter jeg har tastet koden.

Noen andre som har hatt dette problemet?

8619594[/snapback]

 

Første tanke som slår meg er at mobilen din er "låst" til din tidligere operatør..

 

Kjøpte du mobilen med abb.?

Lenke til kommentar
Nå har det gamle sim kortet mitt blitt innaktivt men når jeg forsøker å starte mobilen med det nye så får jeg melding om å sette inn riktig sim kort etter jeg har tastet koden.

Noen andre som har hatt dette problemet?

8619594[/snapback]

 

Første tanke som slår meg er at mobilen din er "låst" til din tidligere operatør..

 

Kjøpte du mobilen med abb.?

8620221[/snapback]

Nei jeg er ganske sikker på at jeg ikke gjorde det (men husker ikke helt).

Det er en T610 som kostet 2000.- Tror den ville vert billigere om den hadde vert med abonnent.

Dessuten så skrev jeg inn at det nye abonnementet skulle ha samme nummer som det jeg har nå og vist den hadde vært låst så hadde jeg nok fått noe annet enn det nye sim-kortet.

Det er forresten over 2 år siden jeg kjøpte mobilen og kan ikke tro at et kontant kort abonnement ville vært låst til mobilen så lenge.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe lignende da jeg skulle over til One Call. Det var umulig å slå på mobilen, men jeg husker ikke hvilken melding jeg fikk. Mobilen hadde vært innom flere operatører og var 5 år gammel, så jeg trodde det var umulig at den kunne være operatørlåst!

 

Jeg sjekket hos tidligere operatører og fant til slutt ut at det var Telenor som hadde låst mobile via sim-kortet(!), og mobilen var låst selv om jeg hadde vært innom andre operatører i mellomtiden!

Lenke til kommentar
Jeg opplevde noe lignende da jeg skulle over til One Call. Det var umulig å slå på mobilen, men jeg husker ikke hvilken melding jeg fikk. Mobilen hadde vært innom flere operatører og var 5 år gammel, så jeg trodde det var umulig at den kunne være operatørlåst!

 

Jeg sjekket hos tidligere operatører og fant til slutt ut at det var Telenor som hadde låst mobile via sim-kortet(!), og mobilen var låst selv om jeg hadde vært innom andre operatører i mellomtiden!

8623755[/snapback]

Det hjalp dessverre ikke. Det var ikke plass til hele koden jeg skulle taste inn.

 

 

Edit:

Gikk litt bedre når jeg gjorde det samme hos netcom :)

Nå funker OneCall :D

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Jeg dreit meg ut ang. det nye SIM-kortet jeg fikk fra One Call for to uker siden. Var 100 prosent sikker på at operatørlåsen fra Tele 2 var deaktivert, men det var den jo ikke. Kjøpte nemlig et kontantkort noen dager senere, og oppdaget at telefonen fortsatt var sperret.

 

Når jeg skulle ta ut SIM-kortet fra "kredittkortet" bøyde jeg det, pluss at jeg tok på det med feite "kyllingfingre". Trodde kortet var ødelagt, noe det sikkert ikke er. Kun operatørlåsen som sperret. N00b :blush: Håper de sender kortet tilbake snart, så jeg slipper å bruke kontantkortet fra Telenor så mye lenger. Kommer sikkert til å fakturere meg for den idiotiske feilen også...

Lenke til kommentar

For meg ser det ut til at One plussar på prisen på SMS-tenester med 10%. 1 kr vert 1,10, 3 kr vert 3,30 og 5 kr vert 5,50 osv. utan at dette er nemnt i prislista. Så dersom ein bestiller ein ringetone til 30 kr, må ein betale 3 kr ekstra. Dei har då også uttalt at det m.a. er innhaldstenester dei skal tene pengar på - så kanskje det er slik dei har tenkt det...

 

Er elles svært godt fornøgd med One Call.

Lenke til kommentar

Hadde onecall før, fikk fortsatt regelmessige regninger i etterkant, etter opertørbytte. Var vel det eneste som plaga meg igrunn. Måtte sende mail og fortelle dem at jeg bytta operatør for et halvt år sida liksom. Blir for drøyt. Nå har jeg gått tilbake til de , fikk idag også regning på 56 kr. fakturert i en periode hvor jeg ikke hadde de, det også.

Er det slik de tjener penger kanskje..

Lenke til kommentar
For meg ser det ut til at One plussar på prisen på SMS-tenester med 10%. 1 kr vert 1,10, 3 kr vert 3,30 og 5 kr vert 5,50 osv. utan at dette er nemnt i prislista. Så dersom ein bestiller ein ringetone til 30 kr, må ein betale 3 kr ekstra. Dei har då også uttalt at det m.a. er innhaldstenester dei skal tene pengar på - så kanskje det er slik dei har tenkt det...

 

Er elles svært godt fornøgd med One Call.

8625982[/snapback]

 

Har lagt merke til at de oppgitte prisene deres er + moms, så litt snikprising er det jo.

Abonnementet mitt ble startet den 26. i en måned men jeg måtte betale for hele måneden.

Men uansett, grisebillig er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...