Gå til innhold

Efaring med OneCall ønskes..


Har du generell god efaring med OneCall?  

237 stemmer

  1. 1. Har du generell god efaring med OneCall?

    • Ja
      197
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Nei, det er telenor sin måte å ta deg tilbake igjen etter at du har portert til en annen operatør. Det er ikke telefonsalg og det hjelper ikke om du har registrert deg i brreg.

8532438[/snapback]

Joda, bare å kjefte dem opp å si du oppfatter det som telefonsalg, jeg er ikke kunde hos dem i d heletatt, så "kundeoppfølging" er det langt fra... :thumbup:

 

Etter det ble det stille... :yes:

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodige greier.. Jeg bestilte portering til Onecall den 18. april.. Og idag står det "Inaktivt Sim kort" på mobilen... Og jeg har heller ikke mottatt SIM-kortet...

 

Noen her som bestilte "den store dagen" når det var 5000 som bestilte? Har dere mottatt noe brev om portering eller noe? Når vil porteringen skje?

 

Skal nå uansett ringe kundeservice, men tvilsomt at det blir ordnet noe før etter helgen.. :(

Lenke til kommentar
Snodige greier.. Jeg bestilte portering til Onecall den 18. april.. Og idag står det "Inaktivt Sim kort" på mobilen... Og jeg har heller ikke mottatt SIM-kortet...

 

Noen her som bestilte "den store dagen" når det var 5000 som bestilte? Har dere mottatt noe brev om portering eller noe? Når vil porteringen skje?

 

Skal nå uansett ringe kundeservice, men tvilsomt at det blir ordnet noe før etter helgen.. :(

8533503[/snapback]

Jeg bestilte 24 april og fikk sim kortet i går, og det blir aktivt 15 mai.

Lenke til kommentar
Snodige greier.. Jeg bestilte portering til Onecall den 18. april.. Og idag står det "Inaktivt Sim kort" på mobilen... Og jeg har heller ikke mottatt SIM-kortet...

 

Noen her som bestilte "den store dagen" når det var 5000 som bestilte? Har dere mottatt noe brev om portering eller noe? Når vil porteringen skje?

 

Skal nå uansett ringe kundeservice, men tvilsomt at det blir ordnet noe før etter helgen.. :(

8533503[/snapback]

Samboeren min bestilte den dagen, tror jeg, og i dag fikk han "Inaktivt sim". Han ringte Telenor, som sa at nummeret hans var portert. Har ikke fått nytt simkort fra OneCall, men han fikk en mail fra dem i dag som sa at nummeret ble portert i natt, men det var forsinkelse i leveransen, og simkortet vil forhåpentligvis komme i dag eller i morgen. Jeg bestilte dagen etter ham, og håper virkelig at mitt simkort kommer fram før de porterer...

Lenke til kommentar

Hei,

 

Velkommen som kunde i One Call. Ditt abonnement for mobilnummer 454 XX XXX, vil bli aktivisert 08.05.2007 kl. 03.00. Ditt nye SIM-kort er postlagt og er nå underveis til deg. På grunn av en teknisk feil hos en av våre leverandører er SIM-kort leveransen noe forsinket, men vil i følge Postens leveringstider ankomme din postkasse i morgen eller lørdag.

 

Vi beklager eventuelle ulemper denne forsinkelsen påfører deg. Samtidig ser vi frem til at du kan begynne å bruke ditt nye abonnement og kan glede deg over våre lave priser.

 

Med hilsen

Kundeservice One Call

 

Vi gjør oppmerksom på at denne e-postadressen ikke er betjent.

Dersom du har spørsmål kan du benytte kontaktskjema på http://www.onecall.no/kundeservice/

 

Lenke til kommentar
Snodige greier.. Jeg bestilte portering til Onecall den 18. april.. Og idag står det "Inaktivt Sim kort" på mobilen... Og jeg har heller ikke mottatt SIM-kortet...

 

Jeg bestilte også 18. april. I går kl. 17 kom det en e-post hvor det stod at porteringen kom til å skje 4. mai kl. 03.00, altså bare 10 timer seinere. Nå er telefonen død, og jeg venter på SIM-kortet som ifølge postens leveringstider skal komme i dag eller i morgen.

 

Ikke den beste starten på kundeforholdet hos OneCall...

Endret av tevgyrt
Lenke til kommentar
Tror One Call har hatt litt problemer med ena v sine underleverandører, derfor forsinket utsending.

8536081[/snapback]

 

Slike problemer har man ikke med NetCom, Telenor eller Tele2, der man bare kan stikke til nærmeste Elkjøp, Telebutikken/-kiosken, Expert, e.l. og hente SIM-kort ;)

 

Menmen, *ett* sted må man jo kutte kostnader ;)

Lenke til kommentar

Det er vell en rimelig spesiell situasjon at man får over 10000 nye kunder på 2 døgn, og det har sikekrt kommet noen tusen til i dagene etter lanseringen, tror selv tele2 ville fått litt leveringsproblemer men en så plutselig tilstrømning. Selv netcom hadde nok merket det bra og kanskje ikke greid å levere like raskt som normalt..

Lenke til kommentar
Det er vell en rimelig spesiell situasjon at man får over 10000 nye kunder på 2 døgn, og det har sikekrt kommet noen tusen til i dagene etter lanseringen, tror selv tele2 ville fått litt leveringsproblemer men en så plutselig tilstrømning. Selv netcom hadde nok merket det bra og kanskje ikke greid å levere like raskt som normalt..

8536370[/snapback]

 

Klart det - derfor er det greit at man har forhandlere "i bakhånd" :)

Lenke til kommentar
Tror One Call har hatt litt problemer med ena v sine underleverandører, derfor forsinket utsending.

8536081[/snapback]

 

Slike problemer har man ikke med NetCom, Telenor eller Tele2, der man bare kan stikke til nærmeste Elkjøp, Telebutikken/-kiosken, Expert, e.l. og hente SIM-kort ;)

 

Menmen, *ett* sted må man jo kutte kostnader ;)

8536133[/snapback]

 

...ikke helt riktig. Hvis man "henter" SIM-kort hos forhandler må man betale for det. Som regel 200 eller 100 kroner.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Tror One Call har hatt litt problemer med ena v sine underleverandører, derfor forsinket utsending.

8536081[/snapback]

 

Slike problemer har man ikke med NetCom, Telenor eller Tele2, der man bare kan stikke til nærmeste Elkjøp, Telebutikken/-kiosken, Expert, e.l. og hente SIM-kort ;)

 

Menmen, *ett* sted må man jo kutte kostnader ;)

8536133[/snapback]

 

...ikke helt riktig. Hvis man "henter" SIM-kort hos forhandler må man betale for det. Som regel 200 eller 100 kroner.

 

-snubbel

8547562[/snapback]

 

Jeg mente selvsagt ikke at dette var gratis, beklager hvis det virket sånn. Men fordelen med at man slipper å vente på å få tilsendt et SIM-kort er noen ganger større enn prisfordelen ved å ha et "billig abonnement" fra et selskap som kun eksisterer på nett.

Lenke til kommentar

Dette med porteringer som feiler er ikke spesielt for One Call. Jeg jobber som NetCom-forhandler og kan vel anslå at 1 av 10 porteringer som blir bestilt hos oss, feiler. Det som skjer, er at den gamle/nåværende operatøren avviser porteringen fordi den blir bestilt på et annet navn enn det som står registrert hos dem, at fødselsdato er feil, at bestillingen er satt til aktivering på en helligdag, osv. Det vanligste er at man bestiller portering i sitt eget navn og har glemt at det var mor/far/onkel/kompis som var med da det forrige abonnementet ble kjøpt.

 

NetCom er ikke flinke til å gi tilbakemelding på bestillinger som feiler. De skal i utgangspunkte ta kontakt enten med kunden eller med forhandler, men det skjer sjelden. I stedet må vi følge opp hver enkelt portering og ta kontakt med kunden når noe er galt. Portering må så bestilles på nytt og aktiveringsdatoen utsettes. En gang i blant skjer det også at vi ikke rekker å følge opp porteringer før aktiveringen skulle skje, og da får vi akkurat samme situasjon som One Call har hatt i dette tilfellet.

 

Portering er fint og flott, det gjør det lettere å bytte mobilselskap. Men systemet er rett og slett ikke bra nok slik det er i dag. Det burde være slik at den bestillende operatøren får opp data om abonnenten allerede ved inntasting av telefonnummeret - for så å kunne kontrollere dette mot det som blir oppgitt i bestillingen. Slik er det ikke, antagelig fordi et slikt system vil bli misbrukt til markedsføring.

 

Poenget mitt er altså at dette ikke er spesifikt for One Call, men et problem som alle operatører sliter med.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Attention people, har et spørsmål!

 

Jeg vet de første 88 minuttene er gratis, men hva skjer om du ringer mer? Er det sant at om du ringer MER enn de første 88 minuttene så har det tilbakevirkende kraft? Altså, at man da må betale for de 88 minuttene i tillegg til det man har brukt over?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...