Gå til innhold

Efaring med OneCall ønskes..


Har du generell god efaring med OneCall?  

237 stemmer

  1. 1. Har du generell god efaring med OneCall?

    • Ja
      197
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[P.S. Jeg hadde Nutel Killbill før, men One Call er bedre.

8435052[/snapback]

Jeg valgte Nutel Killbill fremfor OneCall, og er strålende fornøyd. Nutel har telenor-dekning, mens OneCall har NetCom. Det var avgjørende for meg. Er ikke store prisforskjellen å snakke om heller (holder ikke til en utepils engang :) ).

Lenke til kommentar
Slik det var før, tok de noen kroner for dette (ca 30) og forskjellen på å ta 30 kr og 0 kr er veldig liten.

Nå kjenner jeg ikke til de tidligere prisene til OneCall, men verdien av de inkluderte ringeminuttene er jo verdt 70 kroner, i tillegg til 30 kroner med SMS. Altså ca 100 kr.

 

Vurderer å bytte fra SmartTalk til OneCall, men Netcom har jo tross alt et mye bedre tilbud av tilleggstjenester.

8435316[/snapback]

Hva slags tilleggstjenester mener du?

Ettersom OneCall leier hos NetCom, har jo de to selskapene stort sett de samme tjenestene.

Lenke til kommentar
Hva slags tilleggstjenester mener du?

 

TrådløsFamilie, WhoCalled, Jukebox osv er jo tjenester hos kun Netcom og ikke hos OneCall. Hvor nyttige alle disse er kan jo diskuteres.

 

Jeg synest der er bra gjort av OneCall og ikke ha oppstartsgift på de 88 gratis minuttene jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva slags tilleggstjenester mener du?

 

TrådløsFamilie, WhoCalled, Jukebox osv er jo tjenester hos kun Netcom og ikke hos OneCall. Hvor nyttige alle disse er kan jo diskuteres.

 

Jeg synest der er bra gjort av OneCall og ikke ha oppstartsgift på de 88 gratis minuttene jeg. :thumbup:

8438130[/snapback]

 

WhoCalled blir tilgjengelig for NetComs "leietakere" i løpet av et par måneder. Med andre ord vil One Call også få denne tjenesten etterhvert.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Vi brukte Telepriser og la inn de siste 3 mnd. regningene fra den tidligere opperatøren. Ble litt overrasket må jeg si.

8164938[/snapback]

 

Du må ikke ta den kalkulatoren helt for god fisk, det er bare en kalkulator og resultatene der samsvarer ikke alltid med det som er reellt.

Mest pga. at innmeldingsavgift blir medregnet hos noen operatører, men hos f.eks tele2 som istedet har porteringsavgift så blir det ikke lagt til da det står offisielt oppført med ingen innmeldingsavgift.

Følgelig blir f.eks djuice allstar som jeg har alltid 200 kr dyrere enn feks chess touch som er et egentlig helt likt abo. Betyr litt om man ringer lite.

 

Ellers så er One Call et bra abonnement, det "eneste" (man kan alltid være negativ) litt negative er at det blir dyrere desto mer du ringer.

 

For å si det slik:

 

De første 65 minuttene er inkluderte hver mnd, og deretter koster det 80 øre per minutt som etter dagens standard er en HØY minuttpris.

Følgelig er dette et abonnement for de som ringer LITE.

Men om man holder seg ikke så langt over de 65 første minuttene er det jo alikevel en minimumsfakturering på 35 kr per mnd. Dette er jo ikke mye, for all del, men forhindrer at det kan bli et "gratis" abonnement (naturlig nok).

 

Ringer man ca en time om dagen så blir det grovt regnet 1680 ringeminutter. Trekker man fra de 65 første minuttene så er det 1292 kroner (grovt regnet, uten oppstart).

Men mens f.eks tele2 champion blir det bare 629 kroner. (med de nye prisene)

 

Så det at de skal ligge foran abo som f.eks champion på oversikten på telepriser.no stemmer nok ikke for de fleste brukere.

8237199[/snapback]

 

Tull og tøys, det ER ikke lenger noe minimumsfakturering så hvorfor klage på noe slikt? Sett deg inn i saken før du kommenterer.

Lenke til kommentar
16 minutter i kø på kundeservice før jeg får beskjeden: "Vi har dessverre så stor pågang akkurat nå, så vi kan dessverre ikke hjelpe deg". Bra kundeservice? My ass.

8263428[/snapback]

 

Når man får 5000 nye kunder per dag blir det vel slik eller hva tror du? Og rompa di er vel ikke noe samtaleemne eller hva? :nei:

Lenke til kommentar
Tull og tøys, det ER ikke lenger noe minimumsfakturering så hvorfor klage på noe slikt? Sett deg inn i saken før du kommenterer.

8441386[/snapback]

Hva er vitsen med å quote et så gammel innlegg som i sin tid var helt korrekt? Det samme gjelder den neste quoten din, dette var fra lenge før onecall fikk så mange kunder hver dag.

Lenke til kommentar
Hva slags tilleggstjenester mener du?

 

TrådløsFamilie, WhoCalled, Jukebox osv er jo tjenester hos kun Netcom og ikke hos OneCall. Hvor nyttige alle disse er kan jo diskuteres.

 

Jeg synest der er bra gjort av OneCall og ikke ha oppstartsgift på de 88 gratis minuttene jeg. :thumbup:

8438130[/snapback]

 

WhoCalled blir tilgjengelig for NetComs "leietakere" i løpet av et par måneder. Med andre ord vil One Call også få denne tjenesten etterhvert.

 

-snubbel

8439722[/snapback]

Hva med Kontaktsync, SMS Mania, Trådløs familie?
Lenke til kommentar
Hva slags tilleggstjenester mener du?

 

TrådløsFamilie, WhoCalled, Jukebox osv er jo tjenester hos kun Netcom og ikke hos OneCall. Hvor nyttige alle disse er kan jo diskuteres.

 

Jeg synest der er bra gjort av OneCall og ikke ha oppstartsgift på de 88 gratis minuttene jeg. :thumbup:

8438130[/snapback]

 

WhoCalled blir tilgjengelig for NetComs "leietakere" i løpet av et par måneder. Med andre ord vil One Call også få denne tjenesten etterhvert.

 

-snubbel

8439722[/snapback]

Hva med Kontaktsync, SMS Mania, Trådløs familie?

8442524[/snapback]

SMS Mania og Trådløs familie er ikke tjenester i så måte. De beregnes som abbonementer på toppen av det abbonementet man allerede har på telefonen og ikke da som en tjeneste.

Lenke til kommentar
Hva slags tilleggstjenester mener du?

 

TrådløsFamilie, WhoCalled, Jukebox osv er jo tjenester hos kun Netcom og ikke hos OneCall. Hvor nyttige alle disse er kan jo diskuteres.

 

Jeg synest der er bra gjort av OneCall og ikke ha oppstartsgift på de 88 gratis minuttene jeg. :thumbup:

8438130[/snapback]

 

WhoCalled blir tilgjengelig for NetComs "leietakere" i løpet av et par måneder. Med andre ord vil One Call også få denne tjenesten etterhvert.

 

-snubbel

8439722[/snapback]

Hva med Kontaktsync, SMS Mania, Trådløs familie?

8442524[/snapback]

SMS Mania og Trådløs familie er ikke tjenester i så måte. De beregnes som abbonementer på toppen av det abbonementet man allerede har på telefonen og ikke da som en tjeneste.

8443284[/snapback]

 

Hehe, det er skikkelig morsomt når folk som ikje aner ka de snakker om, kommenterer som om de hadde full peiling :)

 

SMSmania er en tjeneste man får på abonnementet sitt, på lik linje med personsvar, forsikring, osv. Tviler på at SMSmania blir tilgjengelig for andre operatører i NetComs nett med det første, men man vet jo aldri.

 

Trådløs Familie er ikke en tjeneste på lik linje med SMSmania, men det er heller ikke et "abonnement oppå det abonnementet man har" - det er mer en tjeneste på lik linje med samlefaktura...i mangel av et bedre ord :)

Lenke til kommentar
Hehe, det er skikkelig morsomt når folk som ikje aner ka de snakker om, kommenterer som om de hadde full peiling :)

 

SMSmania er en tjeneste man får på abonnementet sitt, på lik linje med personsvar, forsikring, osv. Tviler på at SMSmania blir tilgjengelig for andre operatører i NetComs nett med det første, men man vet jo aldri.

 

Trådløs Familie er ikke en tjeneste på lik linje med SMSmania, men det er heller ikke et "abonnement oppå det abonnementet man har"  - det er mer en tjeneste på lik linje med samlefaktura...i mangel av et bedre ord :)

8443339[/snapback]

Det er godt du innrømmer at du ikke har peiling. Ta deg en tur inn på www.netcom.no og sjekk hvor de plasserer de ulike "tjenestene".

Lenke til kommentar
Hehe, det er skikkelig morsomt når folk som ikje aner ka de snakker om, kommenterer som om de hadde full peiling :)

 

SMSmania er en tjeneste man får på abonnementet sitt, på lik linje med personsvar, forsikring, osv. Tviler på at SMSmania blir tilgjengelig for andre operatører i NetComs nett med det første, men man vet jo aldri.

 

Trådløs Familie er ikke en tjeneste på lik linje med SMSmania, men det er heller ikke et "abonnement oppå det abonnementet man har"  - det er mer en tjeneste på lik linje med samlefaktura...i mangel av et bedre ord :)

8443339[/snapback]

Det er godt du innrømmer at du ikke har peiling. Ta deg en tur inn på www.netcom.no og sjekk hvor de plasserer de ulike "tjenestene".

8443420[/snapback]

Ja, og?

Lenke til kommentar
Det er godt du innrømmer at du ikke har peiling. Ta deg en tur inn på www.netcom.no og sjekk hvor de plasserer de ulike "tjenestene".

8443420[/snapback]

Da hadde du vel sett at SMSMania er plassert under tjenester.

Selv om Trådløs familie er plassert under abonnement betyr ikke det at det er et abonnement.

 

Uansett, poenget mitt var at det er mange ulike ting jeg har hos netcom som jeg ikke tror OneCall tilbyr, enten du kaller det tjenester eller andre ting.

Lenke til kommentar

SMSmania & DATAmania kaller jeg å abbonere på tilleggstjenester... Så det blir et slags abonement oppå abonementet...

 

Det som hindrer meg fra å skifte er DATAmania som er utrolig kjekt når man skal reise noensteder...

Men så får jeg bare regning hver 3.mnd av netcom å da...

Lenke til kommentar

leste utsagn fra direktøren (tror jeg), hvor det ble spurt hvordan de skal tjene penger på dette, og han sa at de kommer til å tape penger på enkelte brukere, men at de fleste ringer i mer enn 80 min og at de dermed ville tjene penger på disse.

Men om mange kontant-brukere som ikke ringer mye, blir kunder av 1call, vil det jo føre til et stadig større tap.

Tenker da på personer som ringer en 50-60 min i mnd (mange eldre personer som ikke bruker tlf mer enn det), og disse vil kun utgjøre kostnader for 1call. Er redd dette kan gjøre at 1call kommer til å tape penger på dette i legnden...noen som mener at jeg tar feil?

De får jo 5000 kunder per dag, og jeg vil anta at majoriteten er personer som bruker telefonen lite (mindre enn 80 min i mnd), ellers hadde det vært stor sannsynlighet for at de hadde blitt kunder tidligere, ettersom 1call har vært den billigste operatøren i en stund nå.

det skal godt gjøres å holde dette gående...jeg er spent...

og om 1call får et par tusen nye kunder per dag i tiden som kommer, må telenor, netcom og tele2 komme med motsvar. For de fleste av de nye kundene kommer fra nettopp disse

Lenke til kommentar
Visst du har abon. hos telenor no, uten binding. Kva må gjere for å skifte til onecall då? Må du ringe å gje beskjed om at du vil sei opp?  Eller er det berre for meg å registrere meg hos onecall med mitt noverandes tlf nr også går det av seg sjølv?

8451078[/snapback]

 

Da er alt du trenger å gjøre å bestille abon host onecall. De fikser med overgang. Men du må være sikker på at du ikke har bindingstid på abon hos telenor.no :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...