Gå til innhold

Spore utvikler misfornøyd med Wii


Anbefalte innlegg

Nintendo tenker ikke på kunstform? Jeg synes ikke spillene til Nintendo er noe annet enn et kunststykke. F.eks Twilight Princess, ser jo fantastisk bra ut, men det er på det artistiske.

 

Å si at Nintendo ikke tenker på det artistiske blir bare feil. Se på de andre konsollene, som gir fin HD grafikk i nyansen brun, svart og hvit. Hvem mangler det artistiske?

 

Synes det utsagnet plasserer mannen som en uproffesionell person som ikke tenker over hva han sier eller gjør, men som bare sier noe og tror det er tøft. Patetisk spør du meg.

 

Greit at Wii ikke har kraften til de andre, men Wii har og sine potensialer, og når f.eks Spielberg legger seg i selene for å lage et ekslusivt Wii spill, store selskap tenker på Wii og Wii er nesten utsolgt hos mange forhandlere, så må jo konsollene gjøre noe.

 

En utvikler må tilpasse seg til den konsollen som selger best, så enkelt er det. Blir ikke penger av å lage spill til en konsoll som få har. Om Wii slår godt gjennom, noe den har potensialet til å gjøre, så må den godeste tøffingen krype til korset og lage spill til den lille 2 sidige Gamecuben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En utvikler må tilpasse seg til den konsollen som selger best, så enkelt er det. Blir ikke penger av å lage spill til en konsoll som få har. Om Wii slår godt gjennom, noe den har potensialet til å gjøre, så må den godeste tøffingen krype til korset og lage spill til den lille 2 sidige Gamecuben.

 

Helt klart må de det, men det betyr ikke at nødvendigvis at wii får flere eksklusiver eller bedre versjoner enn de andre konsollene. Kan fort bli som det har blitt til nå.. en nedsamplet versjon, med wii sitt kontrollsystem. Og problemet hittil er jo nettop at tredjeparts utviklerne ikke ser ut til å klare å utnytte kontrollen ordentlig.

Da sitter man igjen med en kjip versjon med litt average kontroller.

 

Utfra spillene som har kommet hittil så ser det ut som det bare er nintendo selv som klarer å utnytte kontrollen, og uten den har ikke wii mye å stille opp med.

 

Dersom ikke nintendo sender disse andre selskapene på skole, eller får dem til å gidde å utnytte wii sine positive sider bedre, så ser jeg ikke hvordan dette skal gå bra i fremtiden.

Lenke til kommentar

Wii har nok kraft til å dra skikkelig bra grafikk, bare ikke i HD, noe som er unødvendig uansett, etter min mening. Spore skal jo ha noe sinnsykt til AI så jeg forstår godt at Wii kanskje ikke har kraft nok. Men altså, det å si at Wii ikke har noe å stille opp med i forhold til xbox360 og PS3 bare fordi den ikke spruter ut HD grafikk og terraflops nok blir sprøyt.

Selvsagt får man problemer når man skal begynne å porte xbox360 og PS3 titler til Wii, da den er mye svakere, men å si at den er for svak for dagens krav er bare tull. Kravene er det vi gamere som stiller, og jeg stiller krav til bra spill, ikke noe annet. Er uansett ikke portene og multikonsoll spillene jeg ser fram til på Wii, men de spillene som er laget for Wii og Wii alene.

 

Han kan selvsagt mene hva han vil, men kan fortsatt prøve å oppføre seg som en oppegående person og ikke en siklende idiot som ikke har lært seg andre måter å uttrykke seg på enn å bruke fraser som "sucks ass" og "shit". Det blir liksom bare for dumt.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Helt klart må de det, men det betyr ikke at nødvendigvis at wii får flere eksklusiver eller bedre versjoner enn de andre konsollene. Kan fort bli som det har blitt til nå.. en nedsamplet versjon, med wii sitt kontrollsystem. Og problemet hittil er jo nettop at tredjeparts utviklerne ikke ser ut til å klare å utnytte kontrollen ordentlig.

Da sitter man igjen med en kjip versjon med litt average kontroller.

 

Utfra spillene som har kommet hittil så ser det ut som det bare er nintendo selv som klarer å utnytte kontrollen, og uten den har ikke wii mye å stille opp med.

 

Dersom ikke nintendo sender disse andre selskapene på skole, eller får dem til å gidde å utnytte wii sine positive sider bedre, så ser jeg ikke hvordan dette skal gå bra i fremtiden.

8108394[/snapback]

 

Wii har godt støtte fra utviklerne, men her er det snakk om noe man aldri før har had. En helt ny type kontroll. Det positive er at arkitekturen til Wii er veldig like NGC så det er lett å venne seg til, men kontrollen derimot er like ny som X360 og PS3's HW er for utviklerne. Det tar tid å utnytte kontrollen fult ut, på lik linje som det tar tid å utnytte HWen i de nye konsollene.

 

Prine of Persia og MoH ser ut til å utnytte kontrollen godt. Ubisoft og EA jobber iherdig med å utnytte kontrollern, og Hudson f.eks har utnyttet kontrollen meget godt i "Kororinpa". Utviklerne begynner allerede å skjønne potensialet til Wii's kontroll, men med alt så tar det tid. Det tok 1 år før kraften i X360 ble utnyttet godt i form av GoW, så det tar nok like lang tid før potensialene til Wiis kontroll blir brukt.

 

3dje parts utviklere har allerede fått øynene opp for Wii, og har planer for konsollen, så det er jo positive saker. Men man kan ikke sette seg ned å si at Wii er dårlig når den ikke har vært ute i 1 år engang. Tar litt tid å bli kjent med noe så revolusjonært nytt som en helt ny kontroll.

Lenke til kommentar
Den er vel en smule sterkere også, ja. I tillegg til dette er utviklerne kommet lenger, og finner stadig bedre måter å presse hardwaren på.

8108903[/snapback]

 

Noen God of Wars 1 og 2 er et meget sterkt bevis på :)

8108907[/snapback]

 

Shadow of the Colossus. Trenger jeg si mer ...

 

edit. og det var til og med på ps2, som er svakere enn gamecube.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Nintendo tenker ikke på kunstform? Jeg synes ikke spillene til Nintendo er noe annet enn et kunststykke. F.eks Twilight Princess, ser jo fantastisk bra ut, men det er på det artistiske.

 

Å si at Nintendo ikke tenker på det artistiske blir bare feil. Se på de andre konsollene, som gir fin HD grafikk i nyansen brun, svart og hvit. Hvem mangler det artistiske?

 

Synes det utsagnet plasserer mannen som en uproffesionell person som ikke tenker over hva han sier eller gjør, men som bare sier noe og tror det er tøft. Patetisk spør du meg.

 

Greit at Wii ikke har kraften til de andre, men Wii har og sine potensialer, og når f.eks Spielberg legger seg i selene for å lage et ekslusivt Wii spill, store selskap tenker på Wii og Wii er nesten utsolgt hos mange forhandlere, så må jo konsollene gjøre noe.

 

En utvikler må tilpasse seg til den konsollen som selger best, så enkelt er det. Blir ikke penger av å lage spill til en konsoll som få har. Om Wii slår godt gjennom, noe den har potensialet til å gjøre, så må den godeste tøffingen krype til korset og lage spill til den lille 2 sidige Gamecuben.

8108311[/snapback]

Han har et poeng. Hvis det blir vanskelig/bort mot umulig å lage spill som spore til Wii hvor AI krever sitt av hardwaren i tillegg til det andre så er det joe veldig, veldig dumt.

Men! Jeg er enig med deg i at Zelda TP er et helt fantastisk kunststykke, noe av det peneste jeg har sett i spill. Men det blir å dra det litt langt når du sier at spillene til nintendo ikke er noe annet enn et stort kunststykke mener jeg.

Lenke til kommentar

Han har et poeng. Hvis det blir vanskelig/bort mot umulig å lage spill som spore til Wii hvor AI krever sitt av hardwaren i tillegg til det andre så er det joe veldig, veldig dumt.

 

8110351[/snapback]

 

 

Det er jo i grunn ikke noe kjempeproblem da. Skal man ha bilspill har man pc, skal man ha zelda har man wii, og skal man ha mass effect har man 360. Dekket bord med alle tenkelige retter :)

Lenke til kommentar

Jepp. Vi kan ikke få alle spillene til alle platformer, det er nettopp det som gjør hver enkelt platform unik. Derfor blir det alt for dumt å sammenligne konsollene på multiplatform titler og hw. Wii kunne kanskje vært utstyrt med enda bedre hardware, men de som ser bort fra terraflopsene og HD grafikken vil få seg en positiv overraskelse. Dessuten tror jeg ikke utviklere gir f*** i Wii fordi den ikke har så stiv hardware som de to konkurrentene sine. Det koster jo tross alt penger å utvikle spill, og jo mere realistisk man skal lage det jo dyrere blir det å produsere. Derfor tror jeg det er mange utviklere som kommer til å velge Wii, og vi vil nok få se mange gode titler på den maskinen.

Lenke til kommentar
Er allerede utviklere som har valgt Wii, f.eks EA og Ubisoft. Spennende er det i alle fall, og jeg håper alle 3 konsollene slår godt til, slik at man får titler tilpasset den spesifike konsollen.

 

Det er flott at EA og Ubisoft har bestemt seg for å satse hardt på wii, men jeg er ikke overimponert over innsatsen enda. Får håpe de ( i hvertfall i EA sitt tilfelle) gidder å ta i litt. Noe EA ikke akkurat er kjent for. (nå gjelder det spill fra EA til alle konsoller)

 

 

Nå synes jeg også som han sier i talen at det virker som nintendo har mistet fokuset på spill. Hva er det med disse ubrukelige kanalene?.

 

Er det en mann som kan sine spillsaker så er det Shigeru Miyamoto.

 

Hvorfor i huleste lager han ikke spill?

 

At his GDC keynote today, Shigeru Miyamoto revealed he was working on a new channel. The new channel will enable Wii owners to compare their Mii characters with others from across the world as well as hold popularity contests.

 

    quote:

 

    At his GDC keynote speech today, Shigeru Miyamoto teased us by saying he was working on a new Wii channel. Apparently, the new channel will allow users to compare their Miis with others around the world and hold popularity contests to see which Miis are the favorites.

 

    Of course, Mii Parade already lets you compare your Miis with your friends. Perhaps this new channel will allow users to view Miis from people with whom they haven't exchanged friend codes.

 

Kilde

 

Begynner å bli veldig lei av ubrukelige channels nå.. jeg vil ha gode spill.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Er eier av spillet, og vil absolutt ikke si at det har en dårlig fungerende kontroll. Mulig kontrollen ikke fungerer helt optimalt dersom en lider av Parkinson.

8107653[/snapback]

 

Hvor fikk du det? Det kommer jo til Norge 15.mars!! :hmm:

Jeg ser iallefall veldig frem til det.. :) Excite Truck er vel også ett eksklusivt spill som kan nevnes her? har spilt det endel timer.. :)

 

BTW syntes jeg "skjønnhetskonkuranse" med Mii hørtes morsom ut.. :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...