Gå til innhold

Norton Internett Security, nødvendig?


Anbefalte innlegg

Jeg har fra før Norton Anitvirus 2006. Denne går snart ut,og det er dermed på tide med en fornyelse. Men symantec siden prøver stadig å overtale meg til å kjøpe Norton Internett Security 2007 Oppgradering. Bør jeg ha dette i stede for bare å fortsette abonementet på min nåværende anitvirus? Krever dette i så fall mere ressureser av pcen? Trodde også min nåværende antivirus beskyttet meg mot onde nett-ting jeg..Er blitt meget rådvil nå hva jeg bør ta. Setter pris på all hjelp :)

Endret av Raging_Bull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke la deg overtale...Kvitt deg med Norton og skaff deg Nod32 isteden...Bruker veldig lite ressurser også...Hvis du søker på google så finner du også en trial verson som du kan bruke i 30 dager og er du ikke fornøyd da så får du vel bare gå tilbake til Norton eller hva du nå enn vil....

Lenke til kommentar

Hvis du har en relativt kraftig Pc , kan du vel prøve NIS .

Jeg hadde selv NIS for 3 år siden , men synes at den brukte så mye ressurser at den sinket min stakkars bærbare Pc.

 

Det du får i tillegg er vel firewall og antispyware.

+ at det er svært vanskelig å fjerne NIS fra Pc'en når du en gang har tenkt å kvitte deg med den.

 

Etter at jeg kuttet ut NIS og heller satset på uavhengige programmer synes jeg at Pc'en jobber mye bedre.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Vel, Norton sin 2007 versjon er mye bedre enn de forrige versjonene. Bruker mye mye mye mindre ressurser, forbedret virus motor, og ikke minst så inneholder jo pakken alt du trenger.

 

@johome: Det er jo ikke vanskelig å slette Norton. Er jo bare å laste ned en uninstaller fra siden dems.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg er temmelig fornøyd med den Norton jeg har nå, selv om den av og til tar litt mye krefter ut fra min beskjedne bærbar. Hvis 2007 bruker mindre ressurser og har forbedret virusmotor, så burde det vel være et godt kjøp. Laster uansett ned nod32 nå. Kan prøve den litt, og hvis ikke tenker jeg jeg går for NIS.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Prøv Trend internet security om du vil ha en pakke med branmur og antivirus i samme pakke. Bruker mye mindre resurser enn NIS

8100071[/snapback]

 

Siden du sier dette, da regner jeg med du har testet NIS 2007? Hvis du har gjort det - så respekterer jeg det - men hvis du sier dette på bakgrunn av de forrige versjonene - prøv det først :thumbup:

 

Den er faktisk ikke så værst ;)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Om man ønsker en komplett sikkerhetspakke så finnes det få programmer som er bedre enn Norton IS 07 ja. Selv min (meget anti-norton) pcteknikker på jobben synes nyeste versjonen er "bra" :p.

 

Om man derimot vil ha noe enkelt og kun mot virus/spyware (til en viss grad), så er Nod32 et svært godt valg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jo, det finnes bedre alternativer enn Norton, men de har tatt seg kraftig opp. Det er det jeg mener ;)

 

Men mener også selv at NOD32 er det "beste" antiviruset. Krever lite ressurser, tar alt av virus, mange oppdateringer pr dag osv.

 

Men nå har jo trådstarter lastet ned Nod32 trial og prøver den ut.

Lenke til kommentar

Var rimelig fornøyd med NAV frem til i dag jeg... Da tok den plutselig kvelden. Intern systemfeil, vennligst avinstaller programmet. Siden Telenor hadde lagt ut 2007, så var det jo greit nok å bytte ut NAV2006. Brukte Norton Removal Tool og la deretter inn 2007.

 

Men NAV2007 klarer ikke å gjøre et fullstendig systemsøk, etter ca 13000 filer kommer den ikke av flekken. Og den godtar heller ikke å avbryte søket, sukk... Ikke helt imponert lenger, nei... :no:

Lenke til kommentar

Har testa ut de fleste sikkerhetspakkene til NIS, og må si 2007 versjonen er litt snillere mot systemet. Men det er fortsatt for mange prosseser som går og krevet sitt.

 

Bruker på den ene maskina avg antivirus og netlimiter sin firewall funksjon. Der får du info om alt som går ut og inn av maskina. Bedre sikkerhetsoversikt får du ikke, problemet er at du må vite mye om de forskjellige oppgavene og sette opp en del manuelt. Men anbefaler Trend sin internet security, den er billigere, bedre og raskere enn NIS uansett! :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Har testa ut de fleste sikkerhetspakkene til NIS, og må si 2007 versjonen er litt snillere mot systemet.  Men det er fortsatt for mange prosseser som går og krevet sitt.

 

Bruker på den ene maskina avg antivirus og netlimiter sin firewall funksjon. Der får du info om alt som går ut og inn av maskina. Bedre sikkerhetsoversikt får du ikke, problemet er at du må vite mye om de forskjellige oppgavene og sette opp en del manuelt. Men anbefaler Trend sin internet security, den er billigere, bedre og raskere enn NIS uansett! :)

8113916[/snapback]

 

Jo, må si meg enig om at Trend Micro er bedre. Men måtte bare kommentere innlegget ditt, da det er forferdelig mange som klager og sier at Norton suger, på bakgrunn av de forrige versjonene eller har hørt at Norton er dårlig av andre personer. :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Jo, må si meg enig om at Trend Micro er bedre. Men måtte bare kommentere innlegget ditt, da det er forferdelig mange som klager og sier at Norton suger, på bakgrunn av de forrige versjonene eller har hørt at Norton er dårlig av andre personer. smile.gif

 

Neida, NIS er egentlig helt "ok", greit og anbefale til dem som ikke har for stor peil, for programmet gjør jo jobben sin. Men er bare at jeg har opplevd noen feil med det samt at det ikke er min favoritt. Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vill anbefale at du slette NORTON og instalerer AVG antivirus 7.5 og bruker AD-AWARE. min mormor kjøpte ny pc med 1gb ram og pentium 4 prosessor i tilleg til norton internet security 2007, pc`n er så sen at mine domumenter svarer ikke viss du prøver å gå inn på mine bilder....

 

 

trenger jeg å si mer?

 

når jeg hadde en pc full av virus og 256mb ram med win xp gikk det raskere.

Lenke til kommentar
Jeg vill anbefale at du slette NORTON og instalerer AVG antivirus 7.5 og bruker AD-AWARE. min mormor kjøpte ny pc med 1gb ram og pentium 4 prosessor i tilleg til norton internet security 2007, pc`n er så sen at mine domumenter svarer ikke viss du prøver å gå inn på mine bilder....

 

 

trenger jeg å si mer?

 

når jeg hadde en pc full av virus og 256mb ram med win xp gikk det raskere.

8330022[/snapback]

Det jeg trenger å si er at pcen til mormoren din er det noe feil med - enten med windows eller hardwaremessig.

 

Er selvfølgelig ikke pga norton det her.

 

Min pcteknikker der jeg jobber setter opp 20-30 pcer i uka med norton 2007.

 

INGEN av disse har det problemet din ENE pc har. Mao er min kilde ang hvor bra norton 2007 er litt bedre enn din ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...