Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hvilke lykter av de på denne adressen kan monteres på en Jeep Grand Cherokee 2004 mod...?

 

Lyktene er  DOT/SAE merket og OEM merket (laget for ettermarkedet) og amerikansk....Det står et sted at DOT merkede lys må sidestilles med e-merkede lys mener jeg å ha sett.

 

De jeg helst ønsker er disse....

 

http://www.protuninglab.com/99-04-grand-cherokee-projector-headlights.html

 

Jeg kunne tenke meg å bytte ut mine lykter mot disse http://www.protuninglab.com/hidxe99jegrc.html.....

Er de lovlige?

Går det med eksempelvis 6000K eller 8000K?

Hvor står lux styrken?

Hvor mange lux har disse?

Hvorfor er de eventuelt ikke lovlige?

Hvilke lykter kan eventuelt brules av tilsvarende lykter?

 

Fra før er det montert 2 stk tusenmetere.....hva med kombinasjon med disse og lyktene jeg vil bytte til?

Lenke til kommentar

Ombygging til Xenon som jeg tolker det som at du ønsker er ikke bare-bare.

Det krever at lyktene er godkjent for bruk av xenon-pærer, lyktespyleranlegg og høyderegulering av xenon-lysene.

 

Et unntak er hvis det er pærer på max 25W, altså slike sløve Xenon-lys som blant annet Tesla bruker.

Lenke til kommentar

Tenkte å klargjøre noe her med LUX som et par stykker lurer på ser det ut som..

 

Totalt lovlig mengde lys er 480 LUX. Dette blir regnet i prosenter på lyktene dine.

 

Si at det står f.eks 25 på venstre lykt og 25 på høyre lykt så gjelder dette for NÆR og FJÆRNlys Da har du totalt 50% av de 480 lux.

 

Skal du da sette på eksempelvis 1000 metere så kan de ikke vær mere enn 25 hver. Totale lux skal aldri utgjøre mer enn 100%

 

 

Alle lykter er merket med dette.

 

 

Dette var bare tilfeldige tall for enkel matte. Dette varierer stort.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Mulig dette er spurt om før, men jeg prøver: På gamlebilen her tennes parklys når tenning slås på, og nærlys når motoren starter. Kan jeg (lovlig) koble fra alt dette, og koble slik at tåkelysene tennes, uten parklys, som kjørelys på dagtid, slik det er på nyere biler? Kobler selvsagt slik at tåkelysene slås av når parklys eller nær/fjernlys slås på.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Dette har vært slik siden 2011. Har noen svar på det jeg spør om? Vil ikke gjøre endringer som gir anmerkninger på neste PKK.

Det flåsete enkleste svaret er at i følge infoen i første post under reglement - tåkelys, så har UP sakt at det er kun tillatt med tåkelys på dagtid i sammen med parklys, om jeg leste det riktig.
Lenke til kommentar

Nå er det noen mnd siden zanta spurte om dette, men siden ingen korrekte svar er blitt gitt og at dette kan være

av interesse for andre så kan jeg svare:

 

 

Det enkle svaret er nei, hvis du drar på en EU kontroll med en slik modifikasjon så skal ikke dette ikke gå igjennom.

 

1. Bilen er ikke typegodkjent med denne løsningen.

 

2. Da bilen ble produsert var det et krav i Norge (og en del andre land) om at nærlys skulle tennes automatisk enten over "on" posisjonen

på tenningsnøkkelen eller når dynamoen begynner å lade, samt at parklys skulle være på til en hver tid når motoren gikk.

 

3. Skal du forandre noe som påvirker typegodkjenningen så må modifikasjonen være lov pr regelverk eller ha en gyldig godkjenning.

Jeg har ivertfall ikke sett eller hørt at der eksisterer godkjenningspapirer på en slik modifikasjon som det zanta lurer på.

 

Så dette blir på behandlet på lik linje med modifikasjoner som heve/senke sett, tilhengerfeste, bytte til annen motor,

opp/nedklassing av totalvekt o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har ett lysrelatert spørsmål, bare til mc:

Vil denne baklykten gå gjennom en teknisk kontroll(er den lovlig på veiregisteret mc)?

Beklager om feil plassert spørmål, men virket fornuftig. :)

 

*oppdatering*

Link til lys: https://www.motodynamic.com/honda/1999-2000-honda-cbr-600-f4-2004-2006-cbr-600-f4i-sequential-led-tail-lights-smoke.html

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Postet denne tidligere men glemte en link, poster på nytt i håp om svar.

Har ett lysrelatert spørsmål, bare til mc:

Vil denne baklykten gå gjennom en teknisk kontroll(er den lovlig på veiregisteret mc)?

Beklager om feil plassert spørmål, men virket fornuftig. :)

 

Link til lys: https://www.motodynamic.com/honda/1999-2000-honda-cbr-600-f4-2004-2006-cbr-600-f4i-sequential-led-tail-lights-smoke.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...