Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Regulering fra kupeen er ikke automatisk høyderegulering, og det er ikke mulig at det kan være godkjent slik for xenonlamper i nærlys. Her kan det eksistere noen veldig spesielle unntak.

 

Er det snakk om en ny eller en gammel bil? Er det standardsokler (D1x/D2x/D3x/D4x) eller er det sealed-beam-lykter (pære er ikke separat utbyttbar eller produsentens egen pære må brukes ved erstatning)?

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Er du sikker på at den ble levert slik og ikke bare projektoren eller hele lykta er blitt byttet ut i etterkant? Det er ikke mulig å få godkjent en 2000-modell med denne typen høyderegulering med xenonpære i nærlyset (med mindre nærlyset har sin egen automatiske høyderegulering).

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at den ble levert slik originalt, kanskje det er andre krav borti u Europa som ikke krever høyderegulering?

Er veldig usikker selv, jeg trodde det var automatisk høyderegulering den saken som jeg tok bilde av over her, men snakka med en mekanikker og han sa at det kun er elektrisk høydejustering som man styrer fra kupeen :S

Takk for hjelpen dog, men ser ut som jeg må ta med lykten hos Honda så kan de si hva som må gjøres.

Lenke til kommentar

Hva er merkingen på lyktehuset og evt. projektoren? Altså eksempler på merking: DCHR, DC HR, HC HR, HCHR, DC HC HR

 

Hvis du finner sistnevnte eller en variant av det, altså DC HC HR, så skal det også være merking på projektoren som enten er DC eller HC, for bare èn av dem kan gjelde.

 

Det kan hende at projektoren har sin egen høydejustering. Du kan evt. prøve å presse ned bak på bilen med motor og nærlys på og se om den endrer høyden på lyktene. (men det er en mulighet for at det tar tid før den endrer på det).

Endret av gxi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Er ute etter nye park og skilt lys til Volvo V50, men er usikker på som er tillat, vil ikke ha noen "bot" :(

 

Men tenker litt på DealExtreme.com. Hvordan er de? Tenker da på at det ikke går fyr i de!!!

Også er jo det dette med E-merket?

 

Men hvordan er disse? Å hvor stor sjanse er det for å bli tatt i slike pærer?

 

Park lys: Link

 

Skilt lys: Link

 

Kom gjerne med tips! :) Ikke alt for dyre. ;) LED er ikke akkurat det billigste, men det beste! :)

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar

Har et kjapt spørsmål, det har sikkert blitt besvart tidligere også..

Er det lov å f.eks kjøpe et par ekstralykter fra biltema (dem derre 9" lyktene i plast) for så å kjøpe et xenon ombyggings sett å montere i dem??

Har lest at det skal være plass til ballaster inni lyktene, så det vil jo se originalt ut, helt til man ser nærmere på pæra.. og hvordan er dette med EU kontroll?

 

Har kjøpt lyktene, og venter på xenon kit.

Men lurer på om dem må plukkes av når bilen skal på eu kontroll?

Bilen har ellers ikke xenon.. det er en 2007 modell, så den er mulig å få med xenon, men min er levert uten.. og det er heller ikke automatisk høyde justering, så vidt jeg vet (men dette er vel bare et krav på nærlys??).

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :)

Hvordan er det om man monterer i fjærnlysa?

Samboeren har en Volvo V40, med 35W kit i fjernlysa, noe som hjalp veldig på lyset på bilen :)

Er lett å ta av og på, så om det må fjernes er det ikke noe stress, men om det kan sitte på, så gjør det ikke noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...