Darkbill Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 Er det slik at det et konstant strøm på de, og de skrur seg på når den gule får strøm?
bjornisurf Skrevet 28. mars 2015 Skrevet 28. mars 2015 Det er besten riktig, rød skal ha strøm fra 15 (tenning) og gul slår lyktene av når di får strøm (når nærlys er på) Fant ut det var lyktene jeg fikk først som ikke virket
GrandCherokee Skrevet 31. mai 2015 Skrevet 31. mai 2015 Hvilke lykter av de på denne adressen kan monteres på en Jeep Grand Cherokee 2004 mod...? Lyktene er DOT/SAE merket og OEM merket (laget for ettermarkedet) og amerikansk....Det står et sted at DOT merkede lys må sidestilles med e-merkede lys mener jeg å ha sett. De jeg helst ønsker er disse.... http://www.protuninglab.com/99-04-grand-cherokee-projector-headlights.html Jeg kunne tenke meg å bytte ut mine lykter mot disse http://www.protuninglab.com/hidxe99jegrc.html..... Er de lovlige? Går det med eksempelvis 6000K eller 8000K? Hvor står lux styrken? Hvor mange lux har disse? Hvorfor er de eventuelt ikke lovlige? Hvilke lykter kan eventuelt brules av tilsvarende lykter? Fra før er det montert 2 stk tusenmetere.....hva med kombinasjon med disse og lyktene jeg vil bytte til?
Snylter Skrevet 1. juni 2015 Skrevet 1. juni 2015 Ombygging til Xenon som jeg tolker det som at du ønsker er ikke bare-bare. Det krever at lyktene er godkjent for bruk av xenon-pærer, lyktespyleranlegg og høyderegulering av xenon-lysene. Et unntak er hvis det er pærer på max 25W, altså slike sløve Xenon-lys som blant annet Tesla bruker.
Bennyy Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 Tenkte å klargjøre noe her med LUX som et par stykker lurer på ser det ut som.. Totalt lovlig mengde lys er 480 LUX. Dette blir regnet i prosenter på lyktene dine. Si at det står f.eks 25 på venstre lykt og 25 på høyre lykt så gjelder dette for NÆR og FJÆRNlys Da har du totalt 50% av de 480 lux. Skal du da sette på eksempelvis 1000 metere så kan de ikke vær mere enn 25 hver. Totale lux skal aldri utgjøre mer enn 100% Alle lykter er merket med dette. Dette var bare tilfeldige tall for enkel matte. Dette varierer stort.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. september 2015 Skrevet 12. september 2015 Mulig dette er spurt om før, men jeg prøver: På gamlebilen her tennes parklys når tenning slås på, og nærlys når motoren starter. Kan jeg (lovlig) koble fra alt dette, og koble slik at tåkelysene tennes, uten parklys, som kjørelys på dagtid, slik det er på nyere biler? Kobler selvsagt slik at tåkelysene slås av når parklys eller nær/fjernlys slås på.
toreae Skrevet 12. september 2015 Skrevet 12. september 2015 Er ikke særlig fan av baklys som tennes automatisk i mørke, ser ut som bilen foran bremser når man kjører inn i tunnel.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. september 2015 Skrevet 12. september 2015 Dette har vært slik siden 2011. Har noen svar på det jeg spør om? Vil ikke gjøre endringer som gir anmerkninger på neste PKK.
toreae Skrevet 12. september 2015 Skrevet 12. september 2015 Var ikke ment som en kommentar til deg, skulle kanskje brukt noe annen ordlyd..
stich_it Skrevet 6. februar 2016 Skrevet 6. februar 2016 Dette har vært slik siden 2011. Har noen svar på det jeg spør om? Vil ikke gjøre endringer som gir anmerkninger på neste PKK.Det flåsete enkleste svaret er at i følge infoen i første post under reglement - tåkelys, så har UP sakt at det er kun tillatt med tåkelys på dagtid i sammen med parklys, om jeg leste det riktig.
Rebel-Rider Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Skrevet 6. februar 2016 Nå er det noen mnd siden zanta spurte om dette, men siden ingen korrekte svar er blitt gitt og at dette kan være av interesse for andre så kan jeg svare: Det enkle svaret er nei, hvis du drar på en EU kontroll med en slik modifikasjon så skal ikke dette ikke gå igjennom. 1. Bilen er ikke typegodkjent med denne løsningen. 2. Da bilen ble produsert var det et krav i Norge (og en del andre land) om at nærlys skulle tennes automatisk enten over "on" posisjonen på tenningsnøkkelen eller når dynamoen begynner å lade, samt at parklys skulle være på til en hver tid når motoren gikk. 3. Skal du forandre noe som påvirker typegodkjenningen så må modifikasjonen være lov pr regelverk eller ha en gyldig godkjenning. Jeg har ivertfall ikke sett eller hørt at der eksisterer godkjenningspapirer på en slik modifikasjon som det zanta lurer på. Så dette blir på behandlet på lik linje med modifikasjoner som heve/senke sett, tilhengerfeste, bytte til annen motor, opp/nedklassing av totalvekt o.l. 1
mirami Skrevet 6. juli 2016 Skrevet 6. juli 2016 Hei. Er disse lovlig på en Toyota hilux 96mod? https://www.amazon.com/Truck-Lite-27450C-Headlamp/dp/B007ED7HNY#Ask
stich_it Skrevet 21. juli 2016 Skrevet 21. juli 2016 (endret) Har ett lysrelatert spørsmål, bare til mc: Vil denne baklykten gå gjennom en teknisk kontroll(er den lovlig på veiregisteret mc)? Beklager om feil plassert spørmål, men virket fornuftig. *oppdatering* Link til lys: https://www.motodynamic.com/honda/1999-2000-honda-cbr-600-f4-2004-2006-cbr-600-f4i-sequential-led-tail-lights-smoke.html Endret 23. juli 2016 av stich_it
Rebel-Rider Skrevet 23. juli 2016 Forfatter Skrevet 23. juli 2016 Hei. Er disse lovlig på en Toyota hilux 96mod? https://www.amazon.com/Truck-Lite-27450C-Headlamp/dp/B007ED7HNY#Ask I Norge? Nei, du må nok bruke ECE godkjente lyktesatser, JWspeaker er et firma som produserer ECE godkjente LED lyktesatser av denne typen, men de koster $$$$..... ikke så helt enkel å få tak i heller.
mirami Skrevet 23. juli 2016 Skrevet 23. juli 2016 Hei. Er disse lovlig på en Toyota hilux 96mod? https://www.amazon.com/Truck-Lite-27450C-Headlamp/dp/B007ED7HNY#Ask I Norge? Nei, du må nok bruke ECE godkjente lyktesatser, JWspeaker er et firma som produserer ECE godkjente LED lyktesatser av denne typen, men de koster $$$$..... ikke så helt enkel å få tak i heller. Er det ikkje nok med E-merket lenger?
Rebel-Rider Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Skrevet 24. juli 2016 Nei, siden de er under 2000 lumen (grensen der nivåregulering er påkrevet) så er det ikke krav til dette.
stich_it Skrevet 24. juli 2016 Skrevet 24. juli 2016 Postet denne tidligere men glemte en link, poster på nytt i håp om svar. Har ett lysrelatert spørsmål, bare til mc: Vil denne baklykten gå gjennom en teknisk kontroll(er den lovlig på veiregisteret mc)? Beklager om feil plassert spørmål, men virket fornuftig. Link til lys: https://www.motodynamic.com/honda/1999-2000-honda-cbr-600-f4-2004-2006-cbr-600-f4i-sequential-led-tail-lights-smoke.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå