Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utlånet er nødvendig, vi trenger ikke 3 keepere i stallen som holder godt TL-nivå. Og Lars sitter vel godt på utgående kontrakt og er reservekepa så å låne ut Kongshavn er greit, men ja, jeg stiller meg tvilende til oppsjonen. Jeg vil veldig gjerne se Gudmund mellom stengene for VIF i mange år fremover!

Endret av faldmo
Lenke til kommentar

Liker det ikke. Er ikke like imponert over Langer som mange andre Vålerenga-fans virker å være.

 

Langer har jo bare kontrakt ut sesongen, mens Sarpsborg nå får opsjon på kjøp på Kongshavn. Spørs om ikke Langer drar til større klubb, mens Kongshavn drar til Østfold etter sesongen. Det ville vært krise.

 

Håper Gudmund tar opp hansken(!) og gjør en kjempejobb for Sarpsborg. Så satser jeg på at vi forstår at han er fremtiden vår på keeperplass, og Gudmund er villig til å bli og kjempe for et av Norges beste lag.

Lenke til kommentar

Spiller ikke i morra nei.

 

Opsjonen er for meg fullstendig uforstålig, eneste grunnen jeg kan tenke meg er at Kongshavn allerede har sagt han drar når han kan så klubben gjør seg klare til å selge. (kontrakten går ut etter 2015)

 

Hele keepergreia i år er dårlig håndtert også imo. Greit, Kongshavn gjør noen blundere og er litt for dårlig på ting som som bør løses enklere. F.eks feltarbeidet og enkelte "skal redde skudd". Men han er ikke mye dårligere enn Langer, han er egenutvikla og har videresalgspotesiale, i tillegg en matchvinner-egenskap i form av enorme redinger.

 

Langer er en mer ryddig keeper og det det er tydelig at Rekdal liker typen bedre. Slik som Gonzalez. Og det er fair nok, men da skulle jeg likt at vi ikke kvittet med oss talentene, men heller fikk utviklet dem hos andre klubber slik at de kom tilbake når de var gode nok, eller fikk det de var verdt slik som ikke skjer med Gonzalez. Zahid funket bra.

 

Men hvis Rekdal ikke hadde tilitt til Kongshavn fra startet så burde han fått lånt han ut til en Tippeligaklubb tidlig i vår slik at Kongshavn fikk 30 kamper, fikk utviklet seg og hadde vært førstevalg neste år, eller en markedsverdi som gjorde at vi kunne solgt han. Slik som skjedde med Mos. Nå føler jeg at vi kvitter oss med han for å få litt penger for han, og om 2 år sitter vi der uten Langer/Lars, uten penger og mens Kongshavn er topp 3 keepere i Norge.

 

Angående det Maefteda sier om Langer vs Kongshavn: Jeg føler som tidligere skrevet at det ikke er stor forskjell. Men Langer er mer ryddig og mindre flashy hvis dere skjønner. Godt eksempel er i 1vs1 situasjoner. Kongshavn stuper eller hopper ut i stjerne og redder på en veldig flott måte. Langer derimot går rolig ut, dekker rommene mellom og ved siden av beina og redder ofte bare ved å stå i veien. Langer sin metode, som spanske keepere bruker i stor grad, er keeperteknisk veldig imponerende, men ser kanskje ikke like imponerende ut for andre.

Lenke til kommentar

Ghayas bare vokser og vokser. Herlig å se på. Vi har jo en diamant i Kjartansson også. Kommer vi foran LSK og RBK, mens Kjartansson og Zahid fortsetter å brilliere, så sier jeg meg egentlig fornøyd. EL-kvalikk er vel for top 3 + cupen (?), så da får vi håpe at Odd går hele veien og gir oss en mulighet i Europa. Vil helst komme foran Odd og Godset så klart, men Molde-toget har definitivt gått nå.

Lenke til kommentar

Veldig skuffende i dag egentlig.
Men vi er for dårlige i det siste trekket.
Vi har jo en del gode angrep, men det svikter før det blir en god målsjanse.

Ghayas blir bedre og bedre, morsomt å se!

 

Jeg håper virkelig det røde kortet blir strøket, vil gjerne at Ørnen lager ett par mål på Åråsen neste helg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Giancarlo Gonzalez har visstnok blitt solgt fra MLS til Palermo for $5 millioner dollar, som vil si 30 millioner norske kroner. Omtrent tidobling av det vi solgte han for før sesongen, men noe som samtidig betyr at vi får 3 millioner igjen på nytt, fordi vi har krav på 10% av overgangssummen.

 

Kjipt at vi selger på billigsalg både med Gonzalez og Samuel før det, men godt at vi kjapt får penger igjen for dem. Frykter egentlig litt det samme med Diego Calvo. At vi selger han for ingenting før han får ut potensialet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...