Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Giancarlo Gonzalez har visstnok blitt solgt fra MLS til Palermo for $5 millioner dollar, som vil si 30 millioner norske kroner. Omtrent tidobling av det vi solgte han for før sesongen, men noe som samtidig betyr at vi får 3 millioner igjen på nytt, fordi vi har krav på 10% av overgangssummen.

 

Kjipt at vi selger på billigsalg både med Gonzalez og Samuel før det, men godt at vi kjapt får penger igjen for dem. Frykter egentlig litt det samme med Diego Calvo. At vi selger han for ingenting før han får ut potensialet sitt.

 

Gjenganger i klubben dette. Selger spillere veldig billig/gratis. Fikk vel ikke så mye for Nielsen eller Fellah. Ogude og Singh gikk vel gratis. Alle spillere vi nok kunne fått mer penger for om man var litt mer kyniske. Da hadde man kanskje ikke vært i en såpass vanskelig økonomisk situasjon heller.

 

La forøvrig merke til at Reka sa på lørdag at vi bare hadde 2 midtstoppere: Høgh og Larsen. Det må kanskje bety at Muri har gitt seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fellah, Ogude og Singh ble alle solgt med 6-12 måneder igjen på kontrakten på billigsalg, var vel snakk om 1-2 millioner maks per spiller. Nielsen ble solgt for 20-30 millioner og var et meget godt salg, et av få.

 

Angående midtstoppere så har vi jo i tillegg til Høgh/Larsen, Gunnarsson som kan spille stopper (jeg synes han har vært best der), Näsberg og han nye fra Nest Sotra. Muri har vel så vidt jeg vet ikke vært i trening siden hodesmellen mot Sarpsborg 08, og ryktene jeg har hørt er at han er ferdig som fotballspiller. NAV betaler også en del (om ikke alt) av lønna hans nå pga skaden.

 

Og så får vi inn Tollås Nation fra Ålesund til neste sesong gratis. En fin signering.

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg på spillere meg faktisk tippeligaerfaring. Näsberg og "han nye" (hvem er det? Han som kom fra Fana? I så fall er han midtbanespiller og har helt ute og sykle mot Lillestrøm).

 

Mente å huske at vi bare fikk noen 100k for Nielsen, men da husker jeg feil.

 

Poenget mitt var uansett at man må slutte å tviholde på spillere i en ekstra sesong for så å få småpenger for de. Fellah og Singh sa vel tydelig i fra at de ikke ville bli. Ja, det er lett å være etterpåklok, men når det samme skjer gang på gang bør man jo ta litt lærdom :)

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Har lyst på Kjetil Wæhler tilbake igjen jeg. Ja, han fyller 39 år rett før neste sesong starter, men han kan være en fin mann å ha rett før vi forhåpentligvis får fram Näsberg eller Olafsen. Han var nesten klar for Godset, men IFK valgte heller å beholde han ut kontrakten. Framtiden vår kan fort se bedre ut enn Godsets, siden de har slitt litt etter at Deila forsvant. Wæhler kjenner jo Rekdal godt, og vil jo tilbake til Norge på grunn av familien. Oslo istedenfor Drammen er nok et pluss da.

 

Hadde vært kult å fått inn Daniel Braathen også, spesielt dersom vi slipper Calvo. Amin Nouri kunne vært en forsterkning på høyrebacken også, så vi kan la Gunnarsson spille mer midtstopper, hvor jeg synes han er bedre. Nouris kontrakt med Start går ut etter sesongen, så det er i så fall billig, lokalt og en spiller som har godt med erfaring i TL.

Lenke til kommentar

Da gir jeg opp med håpet for denne sesongen. Det er helt sykt at vi fortsatt bare har 33 poeng. Det er ufattelig for meg, men sånn går det med Tippeligaens dårligste forsvar. Hvor lenge skal vi stille med Gunnarsson-Høgh-Larsen-Kristiansen?

 

Vi kommer til å bli voldtatt mot Molde om 2 uker. Tipper 1-6. Håper Kjartansson putter for oss, det er nesten det eneste som betyr noe lenger. Herregud...

Lenke til kommentar

En målforskjell på de siste fem kampene på 14-16. Greit nok at vi scorer mye, men for Guds skyld; tett igjen! Du skal ikke kunne tape poeng dersom du scorer tre mål eller mer.

 

Hvor mange baklengs hadde vi i 2004? 22 eller noe? To kamper til i samme stil som de siste så har vi like mange baklengs på 7 kamper som vi hadde på en hel sesong for 10 år siden...

 

Scorer mer nå da, det skal sies.

Lenke til kommentar

 

En målforskjell på de siste fem kampene på 14-16. Greit nok at vi scorer mye, men for Guds skyld; tett igjen! Du skal ikke kunne tape poeng dersom du scorer tre mål eller mer.

 

Hvor mange baklengs hadde vi i 2004? 22 eller noe? To kamper til i samme stil som de siste så har vi like mange baklengs på 7 kamper som vi hadde på en hel sesong for 10 år siden...

 

Scorer mer nå da, det skal sies.

 

 

22 er rett. 9 færre innslupne mål enn det nest beste laget, Lyn.

 

At vi scorer mye mål hjelper jo ikke en pøkk når det tydeligvis er umulig for oss å ikke slippe inn minimum 2 mål hver kamp. Skal du samle opp vann så hjelper det ikke å stå under Niagarafossen dersom du bruker en sil.

Lenke til kommentar

RIP forsvaret!

Fy faen så latterlig ræva.

Høgh bør bare pakke sekken å komme seg hjem til Danmark!

 

Langer fortjener kred, etter kampen i Bodø kom han bort til oss på tribunen å sa unnskyld.

Mens flere av de andre gutta måtte jages bort av en i støttepratet.

De ble møtt av "Vålerenga Hockey hockey" og "Hvor faen har det blitt av Vålerenga".

Det var noen av spillerene som fikk en takk for innsatsen. Men gjengen bak fortjener nada!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tror de fleste, som meg, er ganske drittlei denne sesongen nå. På 2-0 idag var jeg skitnervøs og sa at vi trengte i alle fall 2 mål til for å vinne kampen. Langer reddet oss denne gangen fra et styggere resultat.

 

Vi trenger en vinter på å spille inn en ny forsvarslinje. Var et par gode takter fra både Näsberg og Iqbal idag, men de trenger klart mer tid. Nation Tollås og kanskje Wæhler inn i midtforsvaret, så kan det bli orden bakover også.

 

Heltne Nilsen har forsåvidt vært veldig svak i downperioden vi har hatt siden i sommer. Føler at vi trenger forsterkning der også.

Lenke til kommentar

Heltne Nilsen er jeg utrolig lei av. Spilt ufattelig dårlig siden sommeren. Forstår ikke hvorfor hverken Blårud eller Stengel får prøve seg mer sammen med Grindheim.

 

Forsvaret er et laaangt kapittel i seg selv. Näsberg kan få prøve å spille seg inn, Kristiansen er grei nok, Gunnarsson ustabil og Iqbal ung og mulig lovende. Ellers er det bare ræl. Simon Larsen og Høgh har imo spilt katastrofalt i hele år.

 

Nei, la Näsberg og Iqbal få spille ut sesongen og gi dem mye tilitt i vinter slik at vi kan se om de er gode nok. Sats på Gunnarsson på en av plassene slik at han får litt stabilitet, da kan han kanskje bli god nok. Og så får vi håpe Nation er god nok. Helst få inn en ordentlig god forsvarspiller som samtidig er litt kapteinstype. Tiden med Hovi-Panzer-Wæhler-Brocken var noe det. Kanskje ikke alle var verdens beste spillere, men det var ledertyper.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke engasjere meg så mye i årets tippeliga lenger. Vi har ingenting å spille for, gullet er avgjort, og det eneste som er litt spennende er nedrykksstriden. Var veldig gledelig å se at vi såvidt ledet 2-0 på Lerkendal i dag, men samtidig hadde jeg denne konstante følelsen av at det ville snu. Noe det også gjorde.

For å oppsummere årets sesong, så har laget gjort det helt greit, i hvertfall i forhold til mine egne forventninger. Jeg sa før sesongen at så lenge vi var over midten av tabellen, så skulle jeg være fornøyd. Det vil vi forhåpentligvis klare. Så er det bare å se fremover mot neste sesong, jeg håper vinteren blir brukt godt.

Lenke til kommentar

Synes Kristiansen hadde langt større problemet før han ble byttet ut enn Iqbal. Ble jo brukt som rundingsbøye utpå der gang på gang. Ble positivt overrasket over Näsberg.

 

Gunnarson - Larsen - Nation - Kristiansen er vel greit nok, men usikker på om det holder topp 3 klasse. Heller tvilsomt egentlig. Synes også Gunnarson er best som stopper.

 

Vi har også tydelig problemer på midtbanen. Grindheim begynner jo å bli gammel. Holder kanskje 1 sesong til. Heltne Nilsen varierer veldig i prestasjonene, men har potensiale.

 

Ideelt må dette skje før neste sesong: Beholde Langer, kjøpe en midtstopper/høyreback, kjøpe en midtbanespiller som kan spille box to box (en som er bedre fremover enn SHN og Grindheim), hente en venstrekant (om Calvo forsvinner), beholde Kjartanson, kjøpe backup spiss.

 

Ut med Hirschfeld og Muri. De har altfor høy lønn og tilfører oss nesten ikke noe. Legger vel muligens opp og blir trenere? Ellers bør vi beholde basen og bygge på den.

 

Vet ikke hvordan det står til på reservene om dagen. Blårud har ikke imponert meg, ei heller Näsberg før i går. Hva har skjedd med Kastrati, Ndjie og de gutta der? Har vel ikke fått noe spilletid denne sesongen? Eller han som spilte mot Lillestrøm? Så jo spennende ut ham. Kanskje litt lettvekter. Bjørsvik er også en jeg ikke helt forstår. Har jo knapt fått spilletid. Mot Lillestrøm som er den eneste kamp fra start var han jo krise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...