Gå til innhold

Hvilke spill synes du er oppskrytt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Verdens mest kjedelige spill? For meg så ligger nok CS ganske høyt på lista. Men jeg tror faktisk Unreal 2 må toppe den.

 

Men folkens - vær litt forsiktige med å si at spill er oppskrytt. Selv om jeg er ganske så langt unna CS-fan som det går an å komme, vil jeg fortsatt ikke si CS er oppskrytt - populariteten til spillet har vært enorm (CS-moden kom ut for GANSKE mange år siden, og spilles fortsatt). Med et såpass populært spill vil jeg si det er en stor sjans for at spillet ikke er oppskrytt i det hele tatt, selv om noen (meg inkl.) heller vil se på at maling tørker enn å spille det.

Samme går for oblivion vil jeg tro, uten at det er lett å sammenligne de spillene. Og WoW selvfølgelig, kjempepopulært, og selv om mange ikke spiller det, betyr ikke det at det er oppskrytt.

8096717[/snapback]

 

Popularitet er ikke i samsvar med hva spillet er og for mange er det oppskrytt, innkludert meg. Jeg ser ikke hva som er morsomt med et repetivt, ensformig fantasiløst MP spill med leveldesigne som suger jettis i tredje potens og et gameplay som er like morsom som å se VM i malingstørking. Samt et community som består av premenstruelle fjortisser som anser seg selv leet og når de blir drept hyler de og whiner på chatten som om det var banning i kirka som skjedde.

 

Derfor synes jeg CS er et oppskrytt spill som ikke fortjener den statusen det har i dag.

 

WoW er for meg og oppskrytt for de skryter av mye som ikke er der, f.eks forskjellige quester. For min del ser jeg bare 1 type quest. Drep monster og/eller loot dem. Repeter. Har gjort det fra lvl 1 og gjør det fremdeles på lvl 18. Morsomt? Neppe.

Lenke til kommentar

Tror grunnen til at det er så populært er fordi man merker framskritt på forskjellige nivå. Som poker, det tar et par minutter å lære seg spillet, men det tar en "evighet" å mestre det.

 

Det er så stor forskjell mellom newbies og skilled at det er skummelt. Enten er du nokså god i CS eller så blir du knust. Alt for mange som syter i CS og alt for mange som cheater.

 

Når du skaffer deg en clan og praccer på teamwork og taccs så merker man en forskjell, det er svært stilig hvis man tar spillet seriøst.

 

Spillet holder på å trappe ned nå tror jeg, nå har de klart å legge reklame på vegger og lignende, og det ser så pokkers elendig ut.

Lenke til kommentar

The sims spillene. Man spiller gjerne et spill for å komme seg unna den uungåelige kjedelige meningsløse spise\sove\jobbe\drite hverdagen og oppleve noe eventyrelig i hverdagen gjennom spill og film, det er min mening hvertfall.

 

Superman Returns er det aller aller kjedeligste spillet jeg har prøvd.

 

Jeg har spilt world of warcraft siden release og jeg må sannelig si at det er faktisk ganske kjedelig generelt. Det som fenger er det sosiale. Nesten som det blir et stort chatrom hvor man kan spille atpåtil. Husker jeg brukte å sitte flere timer bare på IRC, kanskje det som gjorde det. Og i endgame er det raiding som gjør at folk spiller mye. Det blir et helt annet nivå spilling. Du får mye mer utav opplevelsen. Og være 40 stykker, og gjennomføre vanskelige bosser som Thaddius i naxxramas, Twin emperors og Cthun i AQ40 er en god følelse. Mye taktikk , mye koordinering. Men utenom raiding må jeg si at wow er skikkelig kjedelig. Alt handler om "grinding", dvs at du f.eks bruker 2 uker på å gå opp i rank i pvp, og hvis du avviker fra spilling er det en eller annen som tar deg igjen, og da føler du det tvunget til å spille, selv om det er dritkjedelig, eller for eksempel å skaffe reputation til en faction for å få deg et sverd el lignende, og da bruke hundrevis av timer på å drepe samme folk eller ta samme dungeon om og om igjen.

 

Oblivion har mye godt og jeg gjorde ferdig alle factions og jeg må si det var meget underholdende. Men det er sant at level scaling ødelegger mye, men på PC finnes det mods som fikser dette. Men det er synd at det ikke kan bli implementert som en offisiell patch, det hadde gjort det mye bedre.

 

Halo er rett og slett ikke holdbart, kanskje fordi sjangeren er meget stor og det finnes så mange bedre FPS shootere, at det kommer litt i skyggen av andre spill, men det er jo helt klart at noen kommer til å like det og andre ikke , sånn er det med alle spill.

Lenke til kommentar

Alt som har med realistisk sport og bilkjøring å gjøre er sinnsykt kjedelig i mine øyne. Kanskje Wii'en min klarer å gjøre noe med det førstnevnet..

 

Edit:

 

BTW, WoW krever 2 ting for å være gøy :

 

Du må være level70

Du må ha et bra guild som gjør raids regelmessig

 

WoW er et investeringsspill. Du kan ikke ta det frem en gang annenhver mnd for å more deg i 15 min. før du skal ut på noe. Moroa kommer ved å ha en charachter som har mulighet til å være nyttig i raids og god i PVP, og det betyr at du trenger å bruke noen timer i uka på den. (ikke 30 timer :p, de folka syntes jeg synd på).

Annet enn det, så har jeg aldri vært mer opptatt av et spill enn WoW, og det betyr at det for meg helt klart det beste spillet som har vært laget.

Endret av tankbug
Lenke til kommentar
Du kan da ikke drive og bytte emnetittel etter 5 sider med diskusjon!

8097684[/snapback]

 

Haha, så bra, bytte emnetittel, ingen av spillene jeg listet som oppskrytte mener jeg er spesielt kjedelige. Kjedelig og oppskrytt er da langt fra synonymt. Kanskje du skal bytte den til "Hva synes du er verdens beste spill"

Lenke til kommentar
Du kan da ikke drive og bytte emnetittel etter 5 sider med diskusjon!

8097684[/snapback]

 

Haha, så bra, bytte emnetittel, ingen av spillene jeg listet som oppskrytte mener jeg er spesielt kjedelige. Kjedelig og oppskrytt er da langt fra synonymt. Kanskje du skal bytte den til "Hva synes du er verdens beste spill"

8097816[/snapback]

 

Ja hvorfor ikke? De fleste som er nevnt her er jo blant verdens beste spill. :p (mest spillte?)

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Wow.. (ikke World of Warcraft, men wow "as in surprise and alarm") jeg har sjeldent vært så uenig med så mange.. Jeg har satt stor pris på omtrent alle spillene som er blitt nevnt i denne tråden jeg.. Selv om jeg er fullt enig i at mange av de har feil og mangler så er det noe med stemningen eller historien som fortelles som bringer meg tilbake til de gang etter gang. Og så mange som hatet Oblivion.. Hadde alle dere kjøpt spillet? På pc? For dere vet om at det er mulig å laste ned mods eller mekke mods selv som fikser alle de problemene som er nevnt her..? Jeg bare spør..

 

Og "Dracoknight", Fable? FABLE?! Du kan ikke alvorlig talt mene at.. ? Bedre enn...? Jeg har ikke ord. Misforstå meg rett, jeg spilte hele spillet jeg, men du kan da for guds skyld ikke mene at dette spillet er mere fri-form enn Oblivion?

 

WoW derimot.. vel.. det ble forbannet kjedelig etterhvert.. Jeg greide å karre meg opp til lvl 56 før jeg innså at jeg hadde tapt 14 dager av mitt liv på å leke tjenestegutt for alt fra bønder til prester.

 

Det absolutt kjedeligste spillet? Sims, uten tvil.. Det troner ene og alene på toppen. Husker jeg og en kompis kjøpte spillet og gledet oss så vildt til å teste ut dette fantastiske spillet vi hadde hørt så mye om og så må du passe på at de kommer seg på dass?! Yuck.. :sick:

 

Til syvende og sist så kommer det vel ann på hva man liker og hva man mestrer..

Lenke til kommentar

Når The Sims kom ut var det jo stort. Husker jeg koste meg med det spillet. Ble jo kjedelig etterhvert, men det er jo som med de fleste spill. Det er en begynnelse, klimaks og en slutt.

 

edit: Fable var forøvrig et meget oppskrytt spill. Skulle lissom klare å hamle opp med d2 og føre det videre til et "nytt nivå". Det var også kjedelig.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...