Gå til innhold

Vista-aktivering knekt


Anbefalte innlegg

bah..du får aldri noe 100% skuddsikkert..

Bruker en del "dyre" programmer, og noen av disse bruker "dongle"

(eller en slik chip snekker'n refererer til) funker bra det,

MEN det finnes alltid en luring som kommer seg rundt problemet, og kopierer prom'en/ eller dongelen.

 

Microsoft er faktiskt klar over at jeg har samme XP lisens på flere PC'er,

"og Herjer" du litt med PC'ene, blir desverre reinstall en uheldig bieffekt.

 

Det har skjedd, at jeg har fått "å hei, er det deg igjen" når jeg ringer Windows for å få ny aktiveringskode.....

(kan si jeg brukte opp limiten på aktiveringskoder fort)

 

Synes dette egentlig går greit. men hadde fint klart meg uten...

Skal faktiskt begynne å se mere på linux..

tur det skal kunne brukes greit på De fleste PC'ene foruten de jeg spiller på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja det hadde vert noe, gi m$ kontroll over harddisken til alle maskinene med vista installert sånn at dei kan formatere diskene til dei som dei trur har pirat version, vi ser jo så flinke m$ er å skille piratene frå resten i aktiveringsystemet deres

Måtte jo være et sikkert system da,trengte ikke slette den,den kunne jo låses på et vis, om det da viste seg at det var feil var det fort gjordt å låse den opp,var det pirat så var det 2 x lisens for å få den åpnet :D

Selvsagt vil ikke slikt sje,men det er jo lov å håpe iblandt :)

Nei vi vil nok heller se neste os med en fysisk chip som må monteres,dette vil koste ekstra,men vi vet jo hvem vi kan takke for det :whistle:

Lenke til kommentar
store selskaper som microsoft taper ikke penger på at folk laster ned produktene dems... de selger som F uansett, de som laster ned har enten ikke råd, eller så vil de rett og slett ikke kjøpe produktene.. Jeg er sikker på at om microsoft hadde gjort det enklere for å piratkopiere ikke noen slags "sperrer" ville de ha spart masse penger.. da kunne de istede satset på og gjøre produktene dems bedre istede..

8065450[/snapback]

 

Selvsagt taper de penger,men det er ikke hovedessensen her,det som er essensen er moral og respekt for andre eiendom

For nok en gang,det blir for dumt å forsvare tyveri med at en stjeler kunn fra de rike.

Hvorfor skal de gjøre dem bedre,etter det jeg ser er produktet utmerket,og det bekreftes vel ved at det er kø både for å kjøpe dette og for å stjele dette, en tyv stjelerr vel ikke søppel eller :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Dette sa Bill Gates om piratkopiering av programvare i 1998:

http://news.com.com/2100-1023-212942.html

As long as they are going to steal it, we want them to steal ours. They'll get sort of addicted, and then we'll somehow figure out how to collect sometime in the next decade.

Det er tydeligvis veldig mange som har blitt avhengig av både Windows og Microsoft sine øvrige produkter som Office osv, og flere har først blitt kjent med denne programvaren igjennom piratkopiering. Nå er altså Vista her, temmelig nøyaktig et tiår etter Bill Gates sin uttalelse om piratkopiering, og mye vanskeligere å knekke. Tror dere at dette er tilfeldig, er tiden inne for å punge ut? ;)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Gå å legg deg med det moral og respekt for andres eindom greiene.. Hvis de senker prisen kraftig og driter i all den aktiverings dritten så kanskje noen gidder å betale også, ikke alle som kan betale for programmvare vettu..

 

(PS det er ikke person angrep) ;)

Lenke til kommentar
Gå å legg deg med det moral og respekt for andres eindom greiene.. Hvis de senker prisen kraftig og driter i all den aktiverings dritten så kanskje noen gidder å betale også, ikke alle som kan betale for programmvare vettu..

 

(PS det er ikke person angrep) ;)

8065552[/snapback]

 

Er såpass gammel at jeg selv bestemmer når jeg skal legge meg :p

 

her kommer du med den gamle leksa igjen "bare det var billigere" nei den er nok utslitt og et alfor dårlig argument,for selv om prisen ble kraftig red så ville piratkopiering leve vidre,for det vil fortsatt være billigere å stjele varen og når risikoen er minimal og moralen likeså,så er jo svaret gitt :)

Lenke til kommentar
Hadde kjøpt OEM ultimate version hvis jeg kunne installert den på nytt på pc'en min etter hver oppgradering, men siden det blir ny lisens for hver gang man oppgraderer nok eller hk, så blir det uaktuellt.

 

Derfor leker jeg meg litt med linux nå :)

8065614[/snapback]

 

Blir ikke det,har selv oem og jeg reg den på nytt i går,det var 5 min i telefonen og vips så var saken grei, akkurat like grei som de utallige gangene jeg reg xp oem på nytt :)

Lenke til kommentar

Virker som fyr'n bak det hele nå har fått kalde føtter. Dette har vel tatt litt mere av enn han forestillte seg antagelig.

 

 

>reply

>reply

 

 

Befinner han seg i USA er det nok ikke usannsynlig at han frykter å bli hentet av dresskledde agenter. :)

Lenke til kommentar
For nok en gang,det blir for dumt å forsvare tyveri med at en stjeler kunn fra de rike.

8065496[/snapback]

Nei, faktisk ikke. Jeg har mindre problemer med å respektere noen som piratkopierer Windows til 5000,- en noen som tar en femmer fra en tigger.

8065631[/snapback]

 

Hvem du har mest respekt for blir opp til deg,jeg annser begge deler som et tyveri. :)

Lenke til kommentar
Virker som fyr'n bak det hele nå har fått kalde føtter. Dette har vel tatt litt mere av enn han forestillte seg antagelig.

 

 

>reply

>reply

 

 

Befinner han seg i USA er det nok ikke usannsynlig at han frykter å bli hentet av dresskledde agenter.  :)

8065653[/snapback]

 

Hadde vært flott om så var tilfelle :thumbup:

Så får vi håpe de kan spore dem som har lastet ned også :D

Mulig han burde endret bildet oppe til venstre før han skrev til ms :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ok, ligger litt mye forvirrende info på nett, skal ringe ms i morra å spørre dem direkte om dette, greit nok å kjøpe oem version. Betale 3k mere for en eske + support er ikke aktuellt.

 

Men får se, kommer vel ikke til å bruke vista med det første, er ikke bra nok til det enda. kjører xp og vista i dualboot nå, tenke jeg skulle legge inn ubuntu istede for vista,gøy med noe annet en windows også kansje.

 

Er uansett enig at retail vista er for dyrt.

Lenke til kommentar

Det var bare et "et tulle tall"... for og fremheve at om de hadde senket prisen ville jeg ha kjøpt det.. hvis jeg hadde fått retail for 1200kr ellerno så hadde det vært en fin pris..

Er du frekk eller? :!:

Hvor gammel er du Tommy? (forutsatt at du ikke blir full av å lukte på korken)
Endret av tommy007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...