Gå til innhold

Vista-aktivering knekt


Anbefalte innlegg

Om piratene sluttet å stjele,så slapp vi jo denne forpestingen som du sier  :)

Om du lar være å kjøpe os fra MS er opptil deg, men jeg har tro for at en innringing med kode og serienummer kan eliminere piratkopiering og derfor hilser jeg det velkommen, for hva er 5-10 min i telefonen om en vet at en bekjemper tyveri  :)

Jeg har faktisk mailet ms ang dette og forelått at de ser på en slik mulighet,dog regner jeg med at de allerede har tenkt på det  :)

8062322[/snapback]

 

Det er helt urealistisk å anta at innringing kan eliminere kopiering, XP kunne heller ikke aktiveres hverken over telefon eller nett om man hadde pirat, så det ut som det hindret kopiering? Ellers forstår jeg ikke hvorfor du ønsker et system som ikke gavner brukerene overhodet (denne innringen du snakker om).

 

AtW

8062336[/snapback]

 

Ser det ikke som urealistisk, om det kommer et system på neste os som gjør at det må aktiveres via telefom med en kode og at denne koden må stemme med et unikt seienr som er innebygget i hvert eksemplar, så blir det temmelig vanskelig for pirater å trenge gjennom, du kan da få tak i en kode,men den stemmer ikke med seienr eller omvendt, dette fordi seienr og kode er unikt for hver eksemplar.

Jeg er nettop ute etter et system som gagner brukeren, for dagens utvikling med at ms finner nye måter som så tyver knekker gagner oss ikke.

Om så ms kom med et system der jeg ved innstalasjon måtte bruke 10 min ekstra og så slapp unna alt annet ville jo være en lettelse og ikke en begrensning .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er helt urealistisk å anta at innringing kan eliminere kopiering, XP kunne heller ikke aktiveres hverken over telefon eller nett om man hadde pirat, så det ut som det hindret kopiering? Ellers forstår jeg ikke hvorfor du ønsker et system som ikke gavner brukerene overhodet (denne innringen du snakker om).

 

AtW

8062336[/snapback]

 

Nå snakker han ikke om å aktivere over telefon hvis det ikke går å aktivere ellers, men at du MÅ ringe for å få versionen din aktivert. Problemet med denne er økte utgifter for MS til support, noe som igjen vil gå ut over kundene, derimot går dette trolig opp i opp/i pluss siden piratkopieringen vil gå drastisk ned.

8062380[/snapback]

 

Du kunne ikke aktivere XP heller, hverken over nett eller telefon (om man hadde pirat), og det stoppet vel heller lite kopiering? Man lanserte ganske eneklt versjoner som fungerte selv om de ikke ble aktivert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er så galt med å verifisere kopien av Windows via telefon da? Hvis det betyr at man slipper alle disse forbruekrfiendtlige sikkerhetsprogrammene og tiltakene som finnes i Windows idag er hvertfall jeg for. Nå vet jeg ikke med dere, men jeg tviler på at en telefon i løpet av de mange årene du bruker operativsystemet er veldig til bry. Det tar et par minutter og så har du det. Så slipper man WGA (Windows Genuine Advantage), og alle de andre tullete tiltakene. Synes forslaget til Snekker'n var meget bra jeg.

 

Snorre :)

8062395[/snapback]

 

Nettop,her er du ved hele poenget i saken :thumbup:

Lenke til kommentar
Om piratene sluttet å stjele,så slapp vi jo denne forpestingen som du sier  :)

Om du lar være å kjøpe os fra MS er opptil deg, men jeg har tro for at en innringing med kode og serienummer kan eliminere piratkopiering og derfor hilser jeg det velkommen, for hva er 5-10 min i telefonen om en vet at en bekjemper tyveri  :)

Jeg har faktisk mailet ms ang dette og forelått at de ser på en slik mulighet,dog regner jeg med at de allerede har tenkt på det  :)

8062322[/snapback]

 

Det er helt urealistisk å anta at innringing kan eliminere kopiering, XP kunne heller ikke aktiveres hverken over telefon eller nett om man hadde pirat, så det ut som det hindret kopiering? Ellers forstår jeg ikke hvorfor du ønsker et system som ikke gavner brukerene overhodet (denne innringen du snakker om).

 

AtW

8062336[/snapback]

 

Ser det ikke som urealistisk, om det kommer et system på neste os som gjør at det må aktiveres via telefom med en kode og at denne koden må stemme med et unikt seienr som er innebygget i hvert eksemplar, så blir det temmelig vanskelig for pirater å trenge gjennom, du kan da få tak i en kode,men den stemmer ikke med seienr eller omvendt, dette fordi seienr og kode er unikt for hver eksemplar.

Jeg er nettop ute etter et system som gagner brukeren, for dagens utvikling med at ms finner nye måter som så tyver knekker gagner oss ikke.

Om så ms kom med et system der jeg ved innstalasjon måtte bruke 10 min ekstra og så slapp unna alt annet ville jo være en lettelse og ikke en begrensning .

8062399[/snapback]

 

Det sier jo litt om windows i dag, om du virkelig synes det er en lettelse å sitte 10 minutt i telefonen hver eneste gang du reinstallerer, om du er heldig nok til å gjøre det på en tud på døgnet som passer...

 

Piratversjoner av XP kunne heller ikke aktiveres. Det ble lett kopiert, hva får deg til å tro at dette er annerledes på "neste os"?

 

AtW

Lenke til kommentar
Du kunne ikke aktivere XP heller, hverken over nett eller telefon (om man hadde pirat), og det stoppet vel heller lite kopiering? Man lanserte ganske eneklt versjoner som fungerte selv om de ikke ble aktivert.

 

AtW

8062403[/snapback]

 

Nei, men nå har jo vista en funksjon som gir veldig begrenset funksjonalitet hvis den ikke aktiveres, så da må jo piratene lage ett program som hindrer dette/"faker" at det er aktivert.

Lenke til kommentar
Hva er så galt med å verifisere kopien av Windows via telefon da? Hvis det betyr at man slipper alle disse forbruekrfiendtlige sikkerhetsprogrammene og tiltakene som finnes i Windows idag er hvertfall jeg for. Nå vet jeg ikke med dere, men jeg tviler på at en telefon i løpet av de mange årene du bruker operativsystemet er veldig til bry. Det tar et par minutter og så har du det. Så slipper man WGA (Windows Genuine Advantage), og alle de andre tullete tiltakene. Synes forslaget til Snekker'n var meget bra jeg.

 

Snorre :)

8062395[/snapback]

 

Det tar tid, det koster penger, det er upraktisk, det begrenser når du kan få reinstallert og har antakelig ingen praktisk effekt ovenfor kopiering. Det er galt med det, jeg er lite interessert i lide meg igjennom masse styr som er totalt unødvendig og virkningsløst.

 

AtW

Lenke til kommentar
Du kunne ikke aktivere XP heller, hverken over nett eller telefon (om man hadde pirat), og det stoppet vel heller lite kopiering? Man lanserte ganske eneklt versjoner som fungerte selv om de ikke ble aktivert.

 

AtW

8062403[/snapback]

 

Nei, men nå har jo vista en funksjon som gir veldig begrenset funksjonalitet hvis den ikke aktiveres, så da må jo piratene lage ett program som hindrer dette/"faker" at det er aktivert.

8062436[/snapback]

 

Det hadde XP også. Det ble løst enkelt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er så galt med å verifisere kopien av Windows via telefon da? Hvis det betyr at man slipper alle disse forbruekrfiendtlige sikkerhetsprogrammene og tiltakene som finnes i Windows idag er hvertfall jeg for. Nå vet jeg ikke med dere, men jeg tviler på at en telefon i løpet av de mange årene du bruker operativsystemet er veldig til bry. Det tar et par minutter og så har du det. Så slipper man WGA (Windows Genuine Advantage), og alle de andre tullete tiltakene. Synes forslaget til Snekker'n var meget bra jeg.

 

Snorre :)

8062395[/snapback]

 

Hvor lang tid tror du det tar før det har kommet en ny aktiverings metode for piratene hvis MS skulle begynne og verifisere Vistaen pr telefon.. :tease:

Lenke til kommentar
Det tar tid, det koster penger, det er upraktisk, det begrenser når du kan få reinstallert og har antakelig ingen praktisk effekt ovenfor kopiering. Det er galt med det, jeg er lite interessert i lide meg igjennom masse styr som er totalt unødvendig og virkningsløst.

 

AtW

8062445[/snapback]

Mye bedre å se på de frie alternativene, der man ikke har dette problemet. Der hvor operativsystemet er gratis, mens man betaler en mindre sum for support.

Lenke til kommentar
Om piratene sluttet å stjele,så slapp vi jo denne forpestingen som du sier  :)

Om du lar være å kjøpe os fra MS er opptil deg, men jeg har tro for at en innringing med kode og serienummer kan eliminere piratkopiering og derfor hilser jeg det velkommen, for hva er 5-10 min i telefonen om en vet at en bekjemper tyveri  :)

Jeg har faktisk mailet ms ang dette og forelått at de ser på en slik mulighet,dog regner jeg med at de allerede har tenkt på det  :)

8062322[/snapback]

Jeg er i hvert fall ikke interessert i å hjelpe M$ til å håve inn enda mer penger, slik at de kan skvise konkurrentene sine enda mer og utestenge alt som heter frie og åpne standarder. Men hvis dette fører til at M$ mister markedsandeler, så gjerne for meg.

8062396[/snapback]

 

Så du kjøper ikke Cola,du handler ikke på rema, rimi, du fyller ikke bensin hos de store selskapene , fordi dette gjør jo at de håver inn mere penger og at feks Cola begrenser salget av andre brusmerker :hmm:

Lenke til kommentar

Over 4000 Kr for Vista Ultimate Retail er virkelig en hårreisende pris. Nå er det ikke alle som trenger denne versjonen, men for folk som meg, som bytter hardware ofte, og har bruk for avanserte funksjoner, er det den versjonen jeg måtte kjøpt. OS X er mye mer rettferdig priset. På Powerbooken min betalte jeg gladlig for å oppgradere til siste versjon av OS X. Nå liker jeg å bygge mine egne maskiner, så OS X er ikke at alternativ på stasjonær PC. Bruker Linux, og er godt fornøyd med det. De få spillene jeg spiller kan jeg emulere, og slipper å stresse med å installere drivere, antivirus osv. Nå er de fleste nye spill DirectX, så Linux er dessverre ikke et alternativ for alle. Hvis Microsoft faktisk hadde klart å lage et sikkert antipirat system tror jeg Linux ville fått betydlig større markedsandel. Det er faktisk ikke alle som har råd/lyst til å betale så mye for et OS. Da hadde kanskje Microsoft fått reell konkuranse, og måtte senket prisene. Microsoft har ingen grunn til å senke prisene , så lenge de i praksis har monopol. Antipiratfunksjonene slik de eksisterer i dag er jo også direkte forbrukerfientlige. Å måtte reaktivere hver gang man bytter hardware er jo latterlig. Har selv brukt piratkopiert XP, selv om jeg hadde lovlig lisens.

Endret av WzUp
Lenke til kommentar
Hva er så galt med å verifisere kopien av Windows via telefon da? Hvis det betyr at man slipper alle disse forbruekrfiendtlige sikkerhetsprogrammene og tiltakene som finnes i Windows idag er hvertfall jeg for. Nå vet jeg ikke med dere, men jeg tviler på at en telefon i løpet av de mange årene du bruker operativsystemet er veldig til bry. Det tar et par minutter og så har du det. Så slipper man WGA (Windows Genuine Advantage), og alle de andre tullete tiltakene. Synes forslaget til Snekker'n var meget bra jeg.

 

Snorre :)

8062395[/snapback]

 

Det tar tid, det koster penger, det er upraktisk, det begrenser når du kan få reinstallert og har antakelig ingen praktisk effekt ovenfor kopiering. Det er galt med det, jeg er lite interessert i lide meg igjennom masse styr som er totalt unødvendig og virkningsløst.

 

AtW

8062445[/snapback]

 

Tvert om et slikt system kan jo nettop gjøre det enklere for oss med lovlig os,vi slipper unna de begrensninger som det klages på i dag, vi vet at ingen kan stjele vår nøkkel og vi vet at pirater blir sterkt begrenset.

Hva betyr noen min ekstr ved innstalasjon mot dette :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg kjøper der det er billig, det er stort utvalg i brus, det er flere forskjellige bensinselskaper. Det finnes flere eksempler der M$ direkte hindrer konkurranse. Det verste eksemplet på dette er da M$ hadde planer om å ta knekken på OpenGL i Vista. I Win98 gjorde de det med Netscape, videre prøvde de å knekke de andre som tilbød multimedia-spillere til Windows, nå skal de ta antivirus og sikkerhetsselskapene. Det vil ingen ende ta. Du kan ikke sammenligne M$ med dagligvaremarkedet i Norge eller utvalget av brus, det blir feil.

Lenke til kommentar
Hva er så galt med å verifisere kopien av Windows via telefon da? Hvis det betyr at man slipper alle disse forbruekrfiendtlige sikkerhetsprogrammene og tiltakene som finnes i Windows idag er hvertfall jeg for. Nå vet jeg ikke med dere, men jeg tviler på at en telefon i løpet av de mange årene du bruker operativsystemet er veldig til bry. Det tar et par minutter og så har du det. Så slipper man WGA (Windows Genuine Advantage), og alle de andre tullete tiltakene. Synes forslaget til Snekker'n var meget bra jeg.

 

Snorre :)

8062395[/snapback]

 

Det tar tid, det koster penger, det er upraktisk, det begrenser når du kan få reinstallert og har antakelig ingen praktisk effekt ovenfor kopiering. Det er galt med det, jeg er lite interessert i lide meg igjennom masse styr som er totalt unødvendig og virkningsløst.

 

AtW

8062445[/snapback]

 

Tvert om et slikt system kan jo nettop gjøre det enklere for oss med lovlig os,vi slipper unna de begrensninger som det klages på i dag, vi vet at ingen kan stjele vår nøkkel og vi vet at pirater blir sterkt begrenset.

Hva betyr noen min ekstr ved innstalasjon mot dette :hmm:

8062497[/snapback]

 

For det første er det absolutt ingen grunn til å tro at piratkopiering reduserers, XP kunne heller ikke aktiveres som pirat, synes du det hjalp? For det andre gjør ikke fraværet av pirater mitt liv som kunde bedre. Men om du virkelig synes denne ringingen er enklere enn sånn det fungerer i dag (for brukeren), så er jo det greit nok, jeg er ikke enig. Det beste hadde vært om de fjernet alt opplegget og ikke erstattet det med noe.

 

AtW

Lenke til kommentar
Over 4000 Kr for Vista Ultimate Retail er virkelig en hårreisende pris. Nå er det ikke alle som trenger denne versjonen, men for folk som meg, som bytter hardware ofte, og har bruk for avanserte funksjoner, er det den versjonen jeg måtte kjøpt. OS X er mye mer rettferdig priset. På Powerbooken min betalte jeg gladlig for å oppgradere til siste versjon av OS X. Nå liker jeg å bygge mine egne maskiner, så OS X er ikke at alternativ på stasjonær PC. Bruker Linux, og er godt fornøyd med det. De få spillene jeg spiller kan jeg emulere, og slipper å stresse med å installere drivere, antivirus osv. Nå er de fleste nye spill DirectX, så Linux er dessverre ikke et alternativ for alle. Hvis Microsoft faktisk hadde klart å lage et sikkert antipirat system tror jeg Linux ville fått betydlig større markedsandel. Det er faktisk ikke alle som har råd/lyst til å betale så mye for et OS. Da hadde kanskje Microsoft fått rell konkuranse, og måtte senket prisene. Microsoft har ingen grunn til å senke prisene , så lenge de i praksis har monopol. Antipiratfunksjonene slik de eksisterer i dag er jo også direkte forbrukerfientlige. Å måtte reaktivere hver gang man bytter hardware er jo latterlig. Har selv brukt piratkopiert XP, selv om jeg hadde lovlig lisens.

8062471[/snapback]

 

At prisen er drøy er vi enige om,men om alle kjøpte oset og ms ikke trengte bruke x antall millioner på å bekjempe tyveri,tror du ikke det kunne medvirket til lavere priser?

Du nevner dette med å aktivere hver gang en skifter hw,jeg opplevde det ikke slik på xp,jeg skifter svært ofte hw og måtte aktivere over tlf men langt fra hver gang, for etter en aktivering over tlf haddee jeg mulighet til å aktivere over nett 5 ganger :hmm:

Lenke til kommentar
At prisen er drøy er vi enige om,men om alle kjøpte oset og ms ikke trengte bruke x antall millioner på å bekjempe tyveri,tror du ikke det kunne medvirket til lavere priser?

Du nevner dette med å aktivere hver gang en skifter hw,jeg opplevde det ikke slik på xp,jeg skifter svært ofte hw og måtte aktivere over tlf men langt fra hver gang, for etter en aktivering over tlf haddee jeg mulighet til å aktivere over nett 5 ganger  :hmm:

8062534[/snapback]

Kort sagt: NEI!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...