Gå til innhold

Er den kristne gud GOD eller OND?


Anbefalte innlegg

Men helvete vil du aldri finne noe om etter et litt grundig bibelstudie.

8275042[/snapback]

 

Det stemmer:

Men hvis du leser selekte sitater fra biblen i først post vil du se at det er snakk om evig liv i pinelse...

Evig gnissing av tennene...

Evig brenning på en evig flamme...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Gråt og gnissing av tenner er ikke noe vi i vesten beskriver som sinne.

 

Sinne og gråt hører ikke sammen i noen kultur -- og de eneste eksemplene jeg har på gnissing av tenner er når mennesker blir gjennomboret av kulen fra en AK eller M16 -- eller skarpe gjenstander, og knuser tennene fordi de biter så hardt sammen.

Man gnisser ofte med tennene når man blir utsatt for utålelige smerter.

(Jeg gjør i alle fall det...)

 

Hvorfor putter man en trebit i kjeften på mennesker når de skal opereres under dårlige forhold, uten bedøvelse?

Fordi de ikke skal skrike -- eller fordi de ikke skal svelge / bite av tungen og gnisse noe helt grasalt?

(Jeg vet ikke svaret på det sistnevnte -- men argumentet mitt er uansett det at bibelen på flere steder beskriver brenningen som en evig prosess...)

8278609[/snapback]

 

Gnissing er et tegn på raseri. Og ild i Bibelen symboliserer evig død og intet annet. Dette vet du. Dessuten, beskrivelsen <gråt og tenners gnissel> er ikke en beskrivelse av dødens tilstand. Det er snakk om menneskers reaksjon på dommedag. Dette har du også blitt fortalt tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har du også blitt fortalt tidligere.

8282812[/snapback]

 

Du forteller mye, men forklarer lite. Hva er begrunnelsen for uttalelsene du kommer med her?

8283233[/snapback]

 

 

Jeg svarte på det som står under her, og det vet du.

 

<<Men hvis du leser selekte sitater fra biblen i først post vil du se at det er snakk om evig liv i pinelse...

Evig gnissing av tennene...

Evig brenning på en evig flamme...

 

Gråt og gnissing av tenner er ikke noe vi i vesten beskriver som sinne.

 

Sinne og gråt hører ikke sammen i noen kultur -- og de eneste eksemplene jeg har på gnissing av tenner er når mennesker blir gjennomboret av kulen fra en AK eller M16 -- eller skarpe gjenstander, og knuser tennene fordi de biter så hardt sammen.

Man gnisser ofte med tennene når man blir utsatt for utålelige smerter.

(Jeg gjør i alle fall det...)

 

Hvorfor putter man en trebit i kjeften på mennesker når de skal opereres under dårlige forhold, uten bedøvelse?

Fordi de ikke skal skrike -- eller fordi de ikke skal svelge / bite av tungen og gnisse noe helt grasalt?

(Jeg vet ikke svaret på det sistnevnte -- men argumentet mitt er uansett det at bibelen på flere steder beskriver brenningen som en evig prosess...)>>

 

Mener du for alvor at du ikke fikk det med deg?

Lenke til kommentar
Du forklarer stadig ingenting. Du forteller meg at det er slik og slik, men du har ingenting å bygge uttalelsene dine på.

8283355[/snapback]

 

 

Da får du definere hva det er du ikke forstår. Når jeg skriver <<<Gnissing er et tegn på raseri. Og ild i Bibelen symboliserer evig død og intet annet. Dette vet du. Dessuten, beskrivelsen <gråt og tenners gnissel> er ikke en beskrivelse av dødens tilstand. Det er snakk om menneskers reaksjon på dommedag. Dette har du også blitt fortalt tidligere.>>> så skjønner de fleste hva det betyr. Om du fremdeles er usikker så får du selv lese de skriftstedene som Andre henviste til. Det er nemlig dem jeg bruker.

Lenke til kommentar
Da får du definere hva det er du ikke forstår.

 

Hva jeg ikke forstår? Hvordan du kan mene at det du skriver her er god nok argumentasjon.

 

Når jeg skriver <<<Gnissing er et tegn på raseri.

 

Hvor har du dette fra?

 

Og ild i Bibelen symboliserer evig død og intet annet. Dette vet du.

 

Jeg ante ikke dette. Hvordan vet du det?

 

Dessuten, beskrivelsen <gråt og tenners gnissel> er ikke en beskrivelse av dødens tilstand. Det er snakk om menneskers reaksjon på dommedag.

 

Hvor har du dette fra?

 

Dette har du også blitt fortalt tidligere.>>>

 

Som sagt: Det er mye fortelling og lite forklaring

 

 

så skjønner de fleste hva det betyr. Om du fremdeles er usikker så får du selv lese de skriftstedene som Andre henviste til. Det er nemlig dem jeg bruker.

8283374[/snapback]

 

Da må det være lov til å stille spørsmål om hvor du har tolkningen din fra. Resonnementet er mer interessant enn resultatet her.

Lenke til kommentar
Da får du definere hva det er du ikke forstår.

 

Hva jeg ikke forstår? Hvordan du kan mene at det du skriver her er god nok argumentasjon.

 

Når jeg skriver <<<Gnissing er et tegn på raseri.

 

Hvor har du dette fra?

 

Fordi jeg har sett mennesker gnisse tennene i raseri. Jeg har aldri sett noen gnisse tenner i sorg.

 

 

Og ild i Bibelen symboliserer evig død og intet annet. Dette vet du.

 

Jeg ante ikke dette. Hvordan vet du det?

 

Fordi Jesus selv forklarer den <Annen død>

 

Dessuten, beskrivelsen <gråt og tenners gnissel> er ikke en beskrivelse av dødens tilstand. Det er snakk om menneskers reaksjon på dommedag.

 

Hvor har du dette fra? Det har jeg fra skriftstedet det sto i. Det er bare å lese innlegget til Andre.

 

Dette har du også blitt fortalt tidligere.>>>

 

Som sagt: Det er mye fortelling og lite forklaring

 

 

så skjønner de fleste hva det betyr. Om du fremdeles er usikker så får du selv lese de skriftstedene som Andre henviste til. Det er nemlig dem jeg bruker.

8283374[/snapback]

 

Da må det være lov til å stille spørsmål om hvor du har tolkningen din fra. Resonnementet er mer interessant enn resultatet her.

8283424[/snapback]

Lenke til kommentar
Fordi jeg har sett mennesker gnisse tennene i raseri. Jeg har aldri sett noen gnisse tenner i sorg.

 

Hva med smerte?

 

 

Fordi Jesus selv forklarer den <Annen død>

 

Hvor? Hvordan?

 

Det har jeg fra skriftstedet det sto i. Det er bare å lese innlegget til Andre.

8283468[/snapback]

 

 

Hvilket skriftsted? Hvilket innlegg?

Lenke til kommentar
Gnissing er et tegn på raseri. Og ild i Bibelen symboliserer evig død og intet annet. Dette vet du. Dessuten, beskrivelsen <gråt og tenners gnissel> er ikke en beskrivelse av dødens tilstand. Det er snakk om menneskers reaksjon på dommedag. Dette har du også blitt fortalt tidligere.

8282812[/snapback]

 

Den annen død er et liv i tortur...

 

...

Dere begynner å gå meg på nervene med "dette har du blitt fortalt før".

Jeg har lest *hele* bibelen -- og min tolkning er nøyaktig like god som deres.

(Noen sitater som bekrefter at lidelsen er evig: )

 

8:10 When Jesus heard it, he marvelled, and said to them that followed, Verily I say unto you, I have not found so great faith, no, not in Israel.

8:11 And I say unto you, That many shall come from the east and west, and shall sit down with Abraham, and Isaac, and Jacob, in the kingdom of heaven.

8:12 But the children of the kingdom shall be cast out into outer darkness: there shall be weeping and gnashing of teeth.

Kastet ut i mørket... (For en ubestemt mengde med tid -- helt til de dør..?)

 

25:40 And the King shall answer and say unto them, Verily I say unto you, Inasmuch as ye have done it unto one of the least of these my brethren, ye have done it unto me.

25:41 Then shall he say also unto them on the left hand, Depart from me, ye cursed, into everlasting fire, prepared for the devil and his angels:

25:42 For I was an hungred, and ye gave me no meat: I was thirsty, and ye gave me no drink:

25:43 I was a stranger, and ye took me not in: naked, and ye clothed me not: sick, and in prison, and ye visited me not.

Evigbrennende ild...

 

Revelation:

14:9 And the third angel followed them, saying with a loud voice, If any man worship the beast and his image, and receive his mark in his forehead, or in his hand,

14:10 The same shall drink of the wine of the wrath of God, which is poured out without mixture into the cup of his indignation; and he shall be tormented with fire and brimstone in the presence of the holy angels, and in the presence of the Lamb:

14:11 And the smoke of their torment ascendeth up for ever and ever: and they have no rest day nor night, who worship the beast and his image, and whosoever receiveth the mark of his name.

Ingen søvn dag eller natt... for alltid og alltid

Hvorfor det -- de er jo døde i følge samepus...

 

Revelation:

20:14 And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death.

20:15 And whosoever was not found written in the book of life was cast into the lake of fire.

Etter man dør, blir man gjenopplivet -- så det hjelper lite at Jesus tilgir oss, når vi blir gjenopplivet for å dø en gang til i evigbrennende flammer.

Alle som ikke tror på Jesus; eller dem som ikke er jøder kommer til hel... en elv av evigbrennende ild og svovel.

 

Dessuten er det gud selv som sier at man skal lide i flammene i evighet; hva andre mennesker sier er helt uvesentlig, da alle som skriver i bibelen er inspirert av gud -- og siden gud er perfekt og ikke skifter mening...

 

Dette er dokumentert, dobbeltsjekket, trippeltsjekket og skrevet på førstesiden av dette emnet fordi de kristne ikke klarer å komme med sitater som gir oss noe som helst grunnlag for å tro at man unnslipper lidelsene på noen annen måte enn å tro...

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Det finnes ikke noe helvete, men det snakkes om ødeleggende ild. Det blir også kalt den annen død. Den annen død, eller ild, symboliserer død uten håp om oppstandelse. Ingen pine eller tortur. Bare død. Stein dau. Over. Slutt.

 

Det som står nevnt om gråt og tenners gnidsel er en beskrivelse om hvordan mennesker vil reagere når de skjønner at guds dag er begynt. Dommedag om du vil. Tenk også over hva tenners gnidsel betyr. Det er noe en forbinder med raseri, ikke smerte. Altså, det handler om mennesker som er rasende over at de valgte feil, eller at de er rasende på gud.

 

Men helvete vil du aldri finne noe om etter et litt grundig bibelstudie.

8275042[/snapback]

 

Slik blir det når Herren Jesus åpenbarer seg fra himmelen sammen med sine mektige engler  8 i flammende ild og straffer dem som ikke kjenner Gud, og dem som ikke er lydige mot vår Herre Jesu evangelium.  9 Straffen deres blir en evig fortapelse borte fra Herrens ansikt og fra hans herlighet og makt, 10 den dagen han kommer for å bli lovprist blant sine hellige og hyllet av alle som tror.

 

Hm. Uansett hvor merkelig det høres, er jeg enig med andre1983 i dette. :dontgetit: Det er alt for mange bibelsteder som forteller om en evig fortapelse, en evig ild, en ildsjø osv. "Røyken fra deres pinsel stiger i all evighet". Majoriteten av kristne (både konservative og fundamentalister) tror på et helvete. Det beskrives på to ulike (men forenlige) måter i Bibelen, som et ensomt sted uten Guds allestedsnærvær (med gråt og tenners gnissel), og som en ildsjø med evig pine.

 

En død uten håp om oppstandelse, der en bare drar ut pluggen, stemmer ikke med Bibelens skildringer. Hvordan kan det være evig pinsel og evig fortapelse om det bare er som en jordlig død?

 

Hvordan kan et fullkomment menneske gjøre noe som ikke er fullkomment? Hvis han gjør noe feil så er han jo ikke fullkommen, og da blir det hele en selvmotsigelse.

8253890[/snapback]

 

1. Det er usikkert om "fullkommen" refererer til både kropp _og_ sjel.

2. En fullkommen skapning har uansett fri vilje. Fri vilje medfører å kunne gjøre vondt, uansett om en så veldig godt vet bedre. Du er fremdeles fullkommen frem til du utfører en ufullkommen handling (synder). Adam var fullkommen når han ble skapt, men menneskeheten ble på grunn av hans syndige handlinger ufullkommen. Adam brakte (ved sine og Evas handlinger) synden inn i verden. [1]

 

[1]: Rom. 5, 12

 

 

Et spedbarn er ikke syndig, det er ufullkomment. hvordan i all verden klarer du åtrekke disse banale konklusjonene?

8251650[/snapback]

 

Et spedbarn er fullkomment, slik jeg har forstått skriften. "Du skal bli som et lite barn" osv. :)

8251773[/snapback]

 

Du mener dette verset?

 

15 Sannelig, jeg sier dere: Den som ikke tar imot Guds rike slik som et lite barn, skal ikke komme inn i det.

 

Det finnes flere vers som omhandler barn og himmelen:

 

4 Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket.

 

Men:

3 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.»  4 «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i sin mors mage igjen og bli født for andre gang?»  5 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike.

 

Jesus snakket aldri om at barn er fullkomne eller hellige på noen måte. Det står om å bli født på ny som et lite barn, det står om å ta imot Guds rike som et lite barn, og å gjøre seg selv liten som et lite barn. Det handler om å la seg føde på ny, det handler om å ta imot Guds rike med full tillit og tiltro til (slik et lite barn viser sine foreldre), og å ikke drive med selvforherligelse, men sette andre over seg selv. :)

Lenke til kommentar
2. En fullkommen skapning har uansett fri vilje. Fri vilje medfører å kunne gjøre vondt, uansett om en så veldig godt vet bedre.

8284028[/snapback]

 

1 Mos. 2, 16-17: "Og Herren Gud gav mannen dette påbud: «Du kan spise av alle trærne i hagen. Men treet som gir kunnskap om godt og ondt, må du ikke spise av; for den dagen du spiser av det, skal du dø.»"

 

Adam visste ikke om godt eller ondt før han hadde gjort det onde. Gud gav en ordre Adam ikke hadde mulighet for å forstå. Adam ville heller ikke kunne resonnere seg frem til at han skulle gjøre hva gud ville - han hadde ikke kunnskap om godt eller ondt.

 

Adam visste ikke bedre. Han hadde ikke frihet til å gjøre noe han visste var ondt, for han visste ikke hva som var ondt.

 

Ergo er gud å skylde for syndefallet.

Lenke til kommentar
2. En fullkommen skapning har uansett fri vilje. Fri vilje medfører å kunne gjøre vondt, uansett om en så veldig godt vet bedre.

8284028[/snapback]

Psh...

 

Kan gud lage en så stor stein at gud ikke kan løfte den?

Nei.

(Det er et paradoks)

 

Kan gud lage en vilje som gud ikke kan forutse?

Nei.

(Det er et paradoks)

 

Dermed kan ikke gud gi oss fri vilje, da han visste at Adam kom til å spise eplet, og skapte Adam slik at han kom til å velge å spise eplet akkurat i det han gjorde det, og skapte Eva for å friste Adam med eplet...

 

HAHAHAAhahahahaha...

 

God feiring av Jesu' død, alle sammen..!

Lenke til kommentar

 

 

 

Det står ingen steder i Bibelen at gud har skapt et slikt sted. Og om gud er den rettferdige gud som han hevder å være så ville han ikke straffet mennesker i all evighet. Det harmonerer heller ikke med det som står i predikerens bok.

 

Mange av dem som tror på et brennende helvete bruker blant annet dødsriket som en betegnelse på dette. Hvordan kan det da ha seg at Jesus var 3 dager i dødsriket?

 

Hvordan kan det ha seg at Job ba om å bli skjult i Sheol på grunn av sine smerter?

 

Men <røyken som stiger opp i all evighet> er i mine øyne symbolsk. Straffen står som en advarsel for alle.

Lenke til kommentar

Det står ingen steder i Bibelen at gud har skapt et slikt sted. Og om gud er den rettferdige gud som han hevder å være så ville han ikke straffet mennesker i all evighet. Det harmonerer heller ikke med det som står i predikerens bok.

Hva handler dette emnet nettopp om..?

At gud er en svært tvilsom type...

Kanskje han skapte helvete lenge før han skapte jorden?

 

De som snakker *varmest* om helvete er jo nettopp gud og jesus...

 

Mange av dem som tror på et brennende helvete bruker blant annet dødsriket som en betegnelse på dette. Hvordan kan det da ha seg at Jesus var 3 dager i dødsriket?

8284898[/snapback]

Jeg har aldri brukt betegnelsen "dødsriket"...

 

Uansett -- På dommedag skal Jesus og alle englene plukke opp alle syndere og kaste dem i ilden...

Kanskje han helte bensin på bålet? Holdt varmen oppe?

Stakk noen barn i flammehavet med spidd, og gledet seg til dommens dag?

Lenke til kommentar
Det står ingen steder i Bibelen at gud har skapt et slikt sted. Og om gud er den rettferdige gud som han hevder å være så ville han ikke straffet mennesker i all evighet. Det harmonerer heller ikke med det som står i predikerens bok.

 

Så enten er det rom for forskjellige tolkinger, eller så er det motsigelser i bibelen?

 

Mange av dem som tror på et brennende helvete bruker blant annet dødsriket som en betegnelse på dette. Hvordan kan det da ha seg at Jesus var 3 dager i dødsriket?

 

Kanskje det var symbolsk, som det med røyken?

 

Hvordan kan det ha seg at Job ba om å bli skjult i Sheol på grunn av sine smerter?

 

(Vanskelig å svare når du ikke oppgir bibelvers) Er det Job 30, 23 du tenker på?

 

"Jeg vet at du fører meg til dødsriket,

til stedet hvor alle levende samles."

 

Men <røyken som stiger opp i all evighet> er i mine øyne symbolsk. Straffen står som en advarsel for alle.

8284898[/snapback]

 

Når dette er symbolsk, er det ikke en mulighet for at andre vers er det også?

Lenke til kommentar

Når det kommer til helvete så mener jeg Forkynneren:9.5 forklarer det godt.

De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting.

Mange steder i det nye testamentet brukes ordet "gehenna" om den andre død, skjærsilden osv.

Gehenna var en søppelplass utenfor Jerusalem der de brente søppel og lik.

Det var dette Jesus og de andre skribentene av det nye testamentet hadde i tankene når vi i dag diskuteret helvete eller ikke.

Når du da vet at de døde vet slett ingen ting og blir brent på bålet blir det ingenting igjen.

Den som synder må dø for sine ugjerninger.

De som har dødd har sonet straffen og er rene.

Den annen død slik jeg erindrer er død uten oppstandelse.

 

Er lenge siden jeg studerte dette så detaljene er desværre litt rustne.

Regner med at jesse eller samepus kan utdype litt mere.

Lenke til kommentar
Tok meg litt tid på hviledagen, og forlystet meg med denne:

10 spørsmål til Kristne.

8285004[/snapback]

 

Jeg kikket på denne videoen. Det reneste nonsens. Hvordan kan en person som antyder at han har et minstemål av utdannelse komme med sånt sprøyt?

 

Nummer 1

Det første jeg så i videoen var omtalen av bønn, og at gud ikke lot det vokse ut nye lemmer. Har gud sagt i Bibelen at han vil la dette skje da? Er ikke mønsterbønnen Jesus ga oss tydelig på hva en skal be om?

 

Nummer 2

Gud bryr seg ikke om lønnstillegg. Hvor har han det fra?

 

Det er mye lidelse i verden fordi mennesket ikke er i stand til å dele godene. I vår tidsalder, med all vår teknologi og velstand, så klarer ikke mennesket å fordele godene. Det er nok mat og plass til oss alle på jorden. Det er bare skjevfordelt. Menneskeverk.

 

Nummer 3

2 Seks dager skal dere arbeide, men den sjuende dagen skal dere holde sabbat, hellig sabbat for Herren. Enhver som da gjør noe arbeid, skal miste livet.

 

13 Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.

 

13 Når en mann tar seg en kone og har omgang med henne, men siden får uvilje mot henne .......... 18 Da skal de eldste ta mannen og straffe ham. 19 De skal ilegge ham en bot på hundre sekel sølv og gi dem til pikens far, fordi mannen har satt ut ondt rykte om en jomfru i Israel. Hun skal være hans kone, og han må ikke skille seg fra henne så lenge han lever.

20 Men hvis beskyldningen er sann, hvis det ikke finnes tegn på at piken var jomfru, 21 da skal de føre henne ut foran døren til farens hus, og mennene i byen skal steine henne i hjel. For hun har gjort en skammelig gjerning i Israel ved å drive utukt i sin fars hus. Slik skal du rydde ut det onde hos deg.

 

18 Når en mann har en ustyrlig og trassig sønn, som ikke vil høre på sin far og mor, og ikke adlyder dem selv om de tukter ham, 19 da skal foreldrene ta og føre ham til byporten, til de eldste i byen 20 og si til dem: «Denne sønnen vår er ustyrlig og trassig og vil ikke høre på det vi sier. Ødsel og drikkfeldig er han også.» 21 Da skal alle mennene i byen steine ham i hjel. Slik skal du rydde ut det onde hos deg. Hele Israel skal høre om det og gripes av frykt.

 

Jødene, samtlige av dem, var opplært i loven. Denne ble lest opp for dem jevnlig. Ingen var i tvil om at tingene over var gale handlinger i guds øyne. Så da skulle det vel ikke være så vanskelig å følge? Det er artig å legge merke til at personen som snakker i bakgrunnen på videoen her ordlegger seg på samme måten som Satan/slangen gjrode i Eden overfor Eva. <<..har gud virkelig sagt at.....?>>

 

Nummer 4

Det er mulig påstanden om at jorden og livet på den ble til på 6 dager moret deg, men for meg er påstanden ren nonsens. Bibelen kommer ikke med disse påstandene, så jeg kommenterer dem ikke.

 

Angående en vannflom, så er det ting som taler både for og mot. Fiskefossiler på de høyste fjelltopper er pussig. Mammuter frosset i stående stilling med gress i munnen er også pussig. Så fort kommer ingen istid.

 

Om Jonas var i en fisks buk? Ja, men han overlevde ikke uten guds inngripen.

 

Gud skapte mennesket av de ting som finnes på jorden. Alle menneskets bestanddeler finnes på jorden.

 

Nummer 5

Slaveri hadde ikke den form som vi forbinder det med i dag. Ordet slave kan også oversettes til tjener eller husmann.

 

Nummer 6

Hvorfor lar gud onde ting skje med gode mennesker? Har gud lovet å gripe inn når slikt skjer da?

 

Nummer 7

Hvorfor etterlot ikke Jesus noen bevis for sine mirakler? Hva skulle det være? Tidligere spedalske med evig liv? På den annen side, miraklene ble først og fremst utført for at de som hørte ham skulle tro ham når han hevdet at han var guds sønn. Jesu tilhengere var derfor mange allerede når han levde. Det var nettopp det at så mange fulgte ham som var grunnen til at de skriftlærde ville henrette ham. Alle disse menneskene må regnes som øyenvitner. Men uansett hva Jesus hadde etterlatt seg, så ville personen i denne videoen ikke akseptert det som bevis.

 

Nummer 8 (her må jeg le)

Hvorfor har jeg aldri sett Jesus? Skulle vi det da? Jesus har ikke lovet at vi skal se ham. Faktisk sa han på slutten <<enda en liten stund, og verden ser meg ikke mer>> Han sa ikke << på gjensyn>>. Han har heller ikke lovet å komme tilbake, han har lovet å være nærværende.

 

Nummer 9

Den gidder jeg ikke kommentere. Vedkommende er dummere enn jeg trodde.

 

Nummer 10

Fordi de ikke følger Bibelen.

Lenke til kommentar
Fordi jeg har sett mennesker gnisse tennene i raseri. Jeg har aldri sett noen gnisse tenner i sorg.

 

Hva med smerte?

 

 

Fordi Jesus selv forklarer den <Annen død>

 

Hvor? Hvordan?

 

Det har jeg fra skriftstedet det sto i. Det er bare å lese innlegget til Andre.

8283468[/snapback]

 

 

Hvilket skriftsted? Hvilket innlegg?

8283505[/snapback]

 

Jeg ser sjelden noen gnisse tenner i smerte.

 

Her er en beskrivelse av den annen død Ap Gj. 20 <<13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen.>>

 

Nå kan du jo forklare hvorfor det står at døden skal kastes i ildsjøen.

Lenke til kommentar
Jeg ser sjelden noen gnisse tenner i smerte.

 

Joda, etter litt søking (som strengt tatt du skulle gjort) finner jeg en ordforklaring på "gnashing of teeth" som stemmer med det du sier. Det er bare det at når det blir fremsatt som noe du har funnet på selv, har det ingen tyngde.

 

Nå kan du jo forklare hvorfor det står at døden skal kastes i ildsjøen.

8285490[/snapback]

 

Hvorfor skal jeg forklare? Det er du som hevder det ikke er snakk om helvete.

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...