Gå til innhold

Den store Blender-tråden


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut til det, dessverre. Jeg, på min side, holder fortsatt på. Har jobbet litt med spillmotoren i Blender i det siste. Lagde dette halvferdige Lego-"spillet" forrige uke. Sliter med å få klossene til å treffe der jeg sikter, så hvis noen her kan gi meg litt hjelp/tips, blir jeg glad :)

 

Mest sannsynlig kommer det aldri til å bli ferdig. Lager det mest for å lære.

 

Edit: Oi. Gikk ikke an å laste opp .blend-filer. Her er den.

Endret av dextrous
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Føler det er på tide at jeg tar over tråden igjen. Poster et av mine nyere bilder. Laget på noen timer, rendret i yafray på 20 minutter. Ikke akkurat optimisert eller gode innstillinger (mye feil og tabber på bildet), men jeg gidder ikke drodle med det, så om noen har en quickfix på stygghetene de finner, post quickfix i vei.. ;)

 

zippo2.blend er lagt ut med en sinnsykt simpel bumpmap ^^

post-34860-1214780959_thumb.jpg

post-34860-1214829164_thumb.jpg

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan bruker man blender egentlig? tegner dere det selv? har prøvd det før men kjønner ingenting :o

finnes det et sted som det står tutorials på norsk?

 

 

Det er ikke mye som er oversatt til norsk. Wikien på blender.org er ikke oversettingen påbegynt engang. Mye er også ikke mulig å oversette til norsk, ettersom blender bruker mange spesialord. Se link i signaturen min for norsk community-side.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Som dere ser over har jeg laget en guide til Blender. Denne er/var i PDF, men jeg har nå skrevet en ny, på nettet. Guiden finnes på http://brakk.com/ . Skriver litt så ofte jeg har tid. Skriv kommentarer hvis det er noe som står uklart, så skal jeg gjøre mitt beste for å rette/hjelpe. Denne guiden er rettet mot folk som aldri har tatt i 3D-programmer før, men jeg skal prøve å få inn litt mer avanserte emner etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bestemte meg for å prøve blender etter at noen av vennene mine sa at det var et lettvint og bra program.

Jeg begynte på denne guiden, jeg kom til loop cut da jeg prøvde det kom det error: could not order loop.

Noen som vet hva det er?

Første gang jeg prøver blender.

 

Takker for all hjelp!

Endret av Codeboss
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...