Hagr Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Hei! Jeg har vært borte et par dager og latt pcen stå på fordi jeg hadde noen uferdige nedlastninger, som skulle bli ferdig. Når jeg kom på rommet mitt fikk jeg mer eller mindre sjokk! Jeg glimtet bort på pcen og så at der hvor det alltid har vært en UV katode lyste det nå helt rødt! Jeg mener ikke sånn ødelagt-uv-rødt, men skikkelig rødt!! Hva har skjedd?? er det katoden som er ødelagt?? har inverteren min tatt kvelden? hjelp meg!! Harald Endret 1. mars 2007 av Hagr
Complexity Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Er neppe "trafoen" som kalles inverter som er skylden.. Er nokk bare katoden\katodene som har blitt for varme og smeltet sund invendig elns
Hagr Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 ok. kjenner også at plexi biten i ene enden har løsnet litt... kan det være en sammenheng??
eXtreme-501 Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 (endret) Rart, få se et bilde da Endret 1. mars 2007 av eXtreme-501
Hagr Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 kunne sendt bilde, men finner ikke igjen kameraet mitt atm. Men den ser ganske nøyaktig ut som en vanlig rød katode
Krillekongen Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Well.. Da slipper du å kjøpe røde Mitt tips er å skifte ut de, just in case. Kan hende at det blir brannfarlig hvis du lar de være inni.
eXtreme-501 Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 (endret) kunne sendt bilde, men finner ikke igjen kameraet mitt atm. Men den ser ganske nøyaktig ut som en vanlig rød katode 8057301[/snapback] Jo foresten, jeg har to blå katoder fra Sunbeam som har blitt ødelagt. Den ene ble lyserød, den andre er fortsatt blå, men lyser veldig lite... Pleier å la pcen stå på om natta med katodene på. Burde jeg skru de av? Endret 2. mars 2007 av eXtreme-501
Hagr Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 hehe katodene er syke. De skal overta verden, med sine røde lys og drepe oss alle.... Run to the hills! hehe neida, men katoder generelt er utrolig dårlige. Det er min tredje ødelagte UV-katode på... noen måneder
Hagr Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 jepp... aah. nå skjønner jeg.. jeg har to andre lys på en annen inverter. Den lever i beste velgående... kanskje det er inverteren som er føkka
Krillekongen Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Jeg vil foreslå at du skaffer deg en ny inverter, f.eks. denne, eller at du låner en annen av en kompis eller noe. Prøv det
Hagr Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 jepp. er den jeg har på de to andre katodene mine. blir vel en investering i en sånn en etter hvert da tenker jeg..
eXtreme-501 Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Skjønner ikke helt... Funka uvlyset på den andre invertern ?
skylinepower Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 men hvis de har stått på uten at du var sammens med pc en,hva er vitsen? sikert brent opp noe da ja
fatalicus Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 det er i hvertfall en trøst at hverken katoder eller invertere koster så mye da... hadde jo vært værre hvis de kostet et par tusen eller noe slikt..
Hagr Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 jepp... nei, lysene funker ikke på den andre inverteren.. og jeg har uv lysene koblet rett på 12v, mens jeg har blå på knapp...
Krillekongen Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Jeg vil tro at både katodene og inverteren din har gått til helvete. Men som fatalicus sa; koster det jo ikke allverden.
eXtreme-501 Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 koster 92 kr på netshop for to katoder og en basic pakke
Ar`Kritz Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Det brukes ofte billige komponenter (særlig kondensatorer) på slike invertere, så de er det første som ryker. Da tar de gjerne med seg katoden(e).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå