Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Uansett så takker og bukker jeg for hjelpen. Dette var helt supert.

 

Ikke bare finner den gps-posisjoner og hva det nå heter hurtigere, men den bruker heller ikke Telenor som standard internettforbindelse lenger. Dette kan riktignok ha med oppdateringen å gjøre, men det er deilig å kunne velge. Spesielt her hjemme hvor jeg har trådløst nettverk har det vært tildels irriterende at den automatisk har valgt Telenor.

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm,kan ikke huse helt hvordan det var men N91 jeg har,har hatt det probleme selv.

 

Men når du må ta ut batterie,da har du lys i skjermen? Har du mulighet å kobble tlf opp til en annen pc? bare for å se om det kan hjelpe,tenker da på usb og driverkonflikt.

 

Legg så inn nokia update på nytt så den for lagt inn driverene til N95 på nytt.

 

Selv om tlf er tom,skal det være mulig å få kontakt med den,så lenge det er lys i tlf,og du kom til Step 3 på update,da er det noe i tlf. formaterine hender ved slutten av steg 2,vist jeg ikke husker feil her.

9117747[/snapback]

 

Har lys i skjermen ja! Ikke mulig for anna pc, har oppdatert pc suite....

Kan ikke få sendt over noe! Prøvd å starte på nytt med nedlasting, men stopper opp trinn 3...

9117763[/snapback]

 

Jeg sleit også med dette. Løsningen min var å reinnstallere PCSuite, og kun bruke USB uttak på pc'n (jeg brukte uttak fra skjerm, og det skal visst være problematisk å bruke en HUB). Etter dette fikk jeg oppdatert FW :)

9119588[/snapback]

 

Takker for alle tips og hjelp, men tror desverre at den må på service!

Prøvd det som er, ingen kontakt med tlf!......

Lenke til kommentar
Du bruker et program som heter Nemesis Service Suite (NSS) for å endre produktkoden.

 

For Plum er Skandinaviske koden: 0536068

For Sand er den: 0534847

 

Dette gjøres selvølgelig på eget ansvar ;)

9119572[/snapback]

 

Dette var rart. På min N95 plum så har den koden 0534847. Mens du skriver at Sand har denne koden. :ohmy:

Lenke til kommentar
På Navigator kan man få lest opp SMS'er, det vil jeg og! :no:

Finnes det et tilleggsprogram der ute som kan hjelpe meg? Man får jo lest opp kommandoer man skriver ned, så det burde vel ikke være noe problem?

9121377[/snapback]

 

 

Du tenker vel på sånn som kan lese opp sms din,. Du kan prøve om dette er noe for deg TWT sms reader

9125134[/snapback]

Takk :)

Men det har jo seg slik at N95 har "synthesizer" som leser opp tekst på norsk, det programmet du linket til der vil vel lese opp på engelsk?

Lenke til kommentar
Du bruker et program som heter Nemesis Service Suite (NSS) for å endre produktkoden.

 

For Plum er Skandinaviske koden: 0536068

For Sand er den: 0534847

 

Dette gjøres selvølgelig på eget ansvar ;)

9119572[/snapback]

 

Dette var rart. På min N95 plum så har den koden 0534847. Mens du skriver at Sand har denne koden. :ohmy:

9125712[/snapback]

 

Jeg har også Plum, og sjekket nå - den har også koden 0534847. Jeg har disse kodene fra ekstern kilde, og muligens har man byttet om på Sand og Plum....dette kan jeg ikke tro har noen verdens ting å si.

Lurer egentlig på hvorfor de har forskjellige koder avhengig av farge :hmm:

Lenke til kommentar
På Navigator kan man få lest opp SMS'er, det vil jeg og! :no:

Finnes det et tilleggsprogram der ute som kan hjelpe meg? Man får jo lest opp kommandoer man skriver ned, så det burde vel ikke være noe problem?

9121377[/snapback]

 

 

Du tenker vel på sånn som kan lese opp sms din,. Du kan prøve om dette er noe for deg TWT sms reader

9125134[/snapback]

Takk :)

Men det har jo seg slik at N95 har "synthesizer" som leser opp tekst på norsk, det programmet du linket til der vil vel lese opp på engelsk?

9126293[/snapback]

 

 

Programme er nok på engelsk ja. har sett litt rundt på nette,men jan ikke finne noe som leser opp sms på norsk. Men det komemr vel sikekrt et program som kan det :)

Lenke til kommentar
Uffa meg...

Skulle oppdatere tlf, og midt i oppdateringen så står det plutslig usb koblet fra! Vrææl! Har jeg ødelagt den nå? Får ikke tilkobling igjen, og skjermen er bare svart.... :(

Hjeeeelp!! :)

9117454[/snapback]

 

Når jeg oppdaterer min software får jeg også beskjed om at usb kabel blir frakoblet, og så kobler den inn igjen etter litt. Gjør vel det et par ganger, så hvis du da har koblet fra tlf når det kommer opp så har du nok kutta oppdateringen midt i og det er jo ikke helt sundt sies det på nokia.no...

Lenke til kommentar
Du bruker et program som heter Nemesis Service Suite (NSS) for å endre produktkoden.

 

For Plum er Skandinaviske koden: 0536068

For Sand er den: 0534847

 

Dette gjøres selvølgelig på eget ansvar ;)

9119572[/snapback]

 

Dette var rart. På min N95 plum så har den koden 0534847. Mens du skriver at Sand har denne koden. :ohmy:

9125712[/snapback]

 

Jeg har også Plum, og sjekket nå - den har også koden 0534847. Jeg har disse kodene fra ekstern kilde, og muligens har man byttet om på Sand og Plum....dette kan jeg ikke tro har noen verdens ting å si.

Lurer egentlig på hvorfor de har forskjellige koder avhengig av farge :hmm:

9126363[/snapback]

 

Kanskje det har noe med om at tlf er låst eller ikke. :innocent: Min er kjøpt med netcom men ikke låst ettersom det går ann å oppgradere softwaren på den. Kanskje :blush:

Lenke til kommentar

Jeg synes batteriet på telefonen min gikk litt vel fort ned i går uten at jeg tenkte noe spesielt på dette. Jeg satt den på lading, og tok ikke denne ut før jeg la meg. Nå, 7,5 timer senere var den tom for strøm igjen. Faktisk så tom at den ikke har klart å slå seg på for å spille av alarmen engang.

 

Jeg lurer på hva i all verden det er som tapper strømmen min. Det er ingen nye programmer jeg har lagt inn, og jeg er ganske så omhyggelig med å avslutte programmer jeg har hatt gående. Spent på å se om problemet fortsetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...