Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Jeg synes lydkvaliteten er bra jeg, har brukt telefonen en del til mp3, og synes lyden er bra, selv med original headsettet, men det mangler noe bass, så anbefaler å få tak i ett bedre headsett.

Kan sikkert bli bedre, men jeg er iallefall fornøyd på det området.

 

Slideren har mange vært plaget med, deriblandt jeg. Har noe slakk her og der, men dette skal være fikset på de siste telefonene ved hjelp av nye skinner til slideren. Og det sies at det skal ha blitt veldig bra for de som har fått fikset dette. Så er vel ingenting å frykte egentlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder lyden på N95,er den lik N91 der,eneste som er en større fordel på N95.er man har flere justeringer på lyden en det var ved N91..

 

Når man leser hva som blir sagt om lyden på N91,så er den nesten på høyde med en mp3Spiller(ipod Creative).

 

Jeg har begge tlf,og jeg synes lyden på N95,er meget bra,og holder min gamme Creative Zen V Plus spiller glatt når det kommer til renhet og styrke i lyden.

 

Og etter hva jeg har hørt om lyden på IPod,vil jeg si så pass,at N95. holder IPod og creative på lydkvalitet.

Endret av djheaven
Lenke til kommentar

For du lys i tlf i det hele tatt? Vist så, såfall, gjør dette.

 

Hold down the following three buttons: Green (call answer) button, * button, and ‘3′ button

While holding these buttons, press the power button and switch on the phone

When the message ‘Formatting’ appears on the screen, release all of the buttons

 

Da tar du en hard formatering,og setter Absolutt alt tilbake til førstegangs instiling.

Lenke til kommentar

Hmm,det forstår jeg godt, Er ille når sånn hender..

 

Men la oss sette seg ned stille og rolig. Pust ut. :)

 

Er skjermen helt svart ? Så lenge du har lys i skjermen,og den er kommet på trinn tre,da skal det være mulig å få liv i den,uten å måtte levere den inn.

 

La oss ta det en gang til.

 

1: har du noe lys på tlf,når du slår den på nå? Vist ja,for du opp en strek over skjermen? vist ja,da skal du kunne ta ut sim-korte,la tlf ligge få min uten batterie. Sett alt på plass,og start opp tlf på nytt. Og prov det jeg skrev til deg, grønn knappen + * + 3 og hold de inne,mens du slår på tlf igjen

Lenke til kommentar

Hmm,kan ikke huse helt hvordan det var men N91 jeg har,har hatt det probleme selv.

 

Men når du må ta ut batterie,da har du lys i skjermen? Har du mulighet å kobble tlf opp til en annen pc? bare for å se om det kan hjelpe,tenker da på usb og driverkonflikt.

 

Legg så inn nokia update på nytt så den for lagt inn driverene til N95 på nytt.

 

Selv om tlf er tom,skal det være mulig å få kontakt med den,så lenge det er lys i tlf,og du kom til Step 3 på update,da er det noe i tlf. formaterine hender ved slutten av steg 2,vist jeg ikke husker feil her.

Lenke til kommentar
Hmm,kan ikke huse helt hvordan det var men N91 jeg har,har hatt det probleme selv.

 

Men når du må ta ut batterie,da har du lys i skjermen? Har du mulighet å kobble tlf opp til en annen pc? bare for å se om det kan hjelpe,tenker da på usb og driverkonflikt.

 

Legg så inn nokia update på nytt så den for lagt inn driverene til N95 på nytt.

 

Selv om tlf er tom,skal det være mulig å få kontakt med den,så lenge det er lys i tlf,og du kom til Step 3 på update,da er det noe i tlf. formaterine hender ved slutten av steg 2,vist jeg ikke husker feil her.

9117747[/snapback]

 

Har lys i skjermen ja! Ikke mulig for anna pc, har oppdatert pc suite....

Kan ikke få sendt over noe! Prøvd å starte på nytt med nedlasting, men stopper opp trinn 3...

Lenke til kommentar

Her er hva jeg fant om formatering på Noka N95.. Les godt igjenom dette,og prøv på dette. Noe lignende jeg skrev i sta

 

Here are a couple of codes to soft/hard reset/format a Nokia N95 mobile device:

 

Soft reset code *#7370#

Hard reset code *#7780#

 

If the hard format code mentioned aboive does not work, try the following manual method to hard reset/format Nokia N95:

 

*Turn off the mobile device. Then press and hold “3″, the “Green button” and “*” - Turn on and keep holding the keys untill the mobile phone restarts and prompts you to enter details.

Lenke til kommentar
Hva med lydkvalitet og slikt da? Denne telefonen er jo annonsert med at man kan bruke denne som en mediespiller, men da er det jo også en fordel at lyden ikke er skrap. Har lest at lyden ikke kan måle seg med à la IPod, men det er vel heller ikke å forvente.

 

Og hvordan er det med denne skyvefunksjonen? Blir det noe slark på denne? Har også lest litt om tilfeller av dette, at den blir svak etterhvert. Har ikke hatt skyvetelefoner av denne typen før, det jeg har nå er Sony Ericsson S700i, som jeg har hatt en del år. Er vel en form for skyvefunksjon her og, men er vel mer harmløs. Har ihvertfall aldri hatt noe problem med denne.

 

Takker så mye for informative svar.

9116415[/snapback]

Slideren på de som har kommet med 2.parti og etter er perfekt, var kun det første partiet som var litt nasty slide på :whistle:

 

Edit: Og lydkvaliteten er absolutt ingenting å si på.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Her er hva jeg fant om formatering på Noka N95..  Les godt igjenom dette,og prøv på dette. Noe lignende jeg skrev i sta

 

Here are a couple of codes to soft/hard reset/format a Nokia N95 mobile device:

 

Soft reset code *#7370#

Hard reset code *#7780#

 

If the hard format code mentioned aboive does not work, try the following manual method to hard reset/format Nokia N95:

 

*Turn off the mobile device. Then press and hold “3″, the “Green button” and “*” - Turn on and keep holding the keys untill the mobile phone restarts and prompts you to enter details.

9117789[/snapback]

 

:( Takker så masse for hjelp, men ser ikke ut som noentingen funker!

Det skal liksom ikke være mulig!!...... Min fantastiske lille dings er dø! :(

Lenke til kommentar

Hei. Tar en råsjanse og spør her uten å ha lest alle 149 sidene i tråden først. Ber om forståelse for dette.

 

Jeg har fått en slik Nokia N95 via jobben, og den er selvfølgelig Telenorlåst.

 

Problemet er at når jeg prøver å oppgradere programvaren fra v11.0.026 til 12.0.013 skjer det ingen verdens ting. Er blitt fortalt at jeg må endre "produktkoden", men jeg er ikke kar om å finne ut hvordan jeg gjør det.

 

Kort sagt; dette trenger jeg å få inn med teskjeer.

 

Har snakket med Telenor men de aner ikke noe om det.

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Hmm,kan ikke huse helt hvordan det var men N91 jeg har,har hatt det probleme selv.

 

Men når du må ta ut batterie,da har du lys i skjermen? Har du mulighet å kobble tlf opp til en annen pc? bare for å se om det kan hjelpe,tenker da på usb og driverkonflikt.

 

Legg så inn nokia update på nytt så den for lagt inn driverene til N95 på nytt.

 

Selv om tlf er tom,skal det være mulig å få kontakt med den,så lenge det er lys i tlf,og du kom til Step 3 på update,da er det noe i tlf. formaterine hender ved slutten av steg 2,vist jeg ikke husker feil her.

9117747[/snapback]

 

Har lys i skjermen ja! Ikke mulig for anna pc, har oppdatert pc suite....

Kan ikke få sendt over noe! Prøvd å starte på nytt med nedlasting, men stopper opp trinn 3...

9117763[/snapback]

 

Jeg sleit også med dette. Løsningen min var å reinnstallere PCSuite, og kun bruke USB uttak på pc'n (jeg brukte uttak fra skjerm, og det skal visst være problematisk å bruke en HUB). Etter dette fikk jeg oppdatert FW :)

Lenke til kommentar
Har oppdaget en liten detalj ved de forskjellige temaene. Hvis temaene Nokia Nseries 1 & 2 brukes, dukker det opp en stiplet rute ved f.eks meldingskriving og når man går inn på klokka....mulig den dukker opp andre steder også.

Denne skal jo ikke være der, og er heller ikke til stede på de andre temaene. Noen andre som opplever dette?

9097478[/snapback]

 

Ingen som kan avkrefte/bekrefte dette?

9109793[/snapback]

Ja, vi er hvertfall to som opplever dette! Ble derimot ikke klar over det før du nevnte det. Aner ikke om det er en option i theme-maker'n eller om det er en bug eller hva som skjer...men uansett ikke noe som gjør meg våken og urolig om natta...

9112621[/snapback]

Nei, det er bare en bagatell, men greit å vite at det ikke er bare min tlf som har dette ;)

Lenke til kommentar
Du bruker et program som heter Nemesis Service Suite (NSS) for å endre produktkoden.

 

For Plum er Skandinaviske koden: 0536068

For Sand er den: 0534847

 

Dette gjøres selvølgelig på eget ansvar ;)

9119572[/snapback]

 

Sånn! Da var det gjort, og telefonen fungerer utmerket.

 

Bør jeg endre koden tilbake til den opprinnelige?

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Du bruker et program som heter Nemesis Service Suite (NSS) for å endre produktkoden.

 

For Plum er Skandinaviske koden: 0536068

For Sand er den: 0534847

 

Dette gjøres selvølgelig på eget ansvar ;)

9119572[/snapback]

 

Sånn! Da var det gjort, og telefonen fungerer utmerket.

 

Bør jeg endre koden tilbake til den opprinnelige?

 

Mvh Dan

9119885[/snapback]

 

Ser ingen grunn til å gjøre det...muligens du støter på samme problem ved neste oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...