Gå til innhold

PS3 euro, dobbelt pris for dårligere produkt


tigerdyr

Anbefalte innlegg

Dette sa Ken Kuturagi i fjor høst:

 

...the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one. I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this. It's costly in terms of hardware, but we'd rather [invest] firmly on compatibility from the beginning, rather than to have issues later on."

 

Dette sier de altså nå:

 

software emulation which will enable PS3 to be compatible with a broad range of original PlayStation (PS) titles and a limited range of PlayStation2 (PS2) titles.

 

De har tidligere sagt at de ville bytte ut hardware med en software basert emulator, men ikke før de hadde en emulator som var på samme kompatibilitetsnivå som den hardwarebaserte løsningen. Når de nå sier at den Europeiske PS3 bare spiller av et begrenset antall spill, har de altså ikke holdt dette løftet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tigerdyr: Det er neppe helt tilfeldig at Norge er kåret av FN til "beste land å bo i" 6 år på rad. "Rangeringen skjer på bakgrunn av inntekstnivå, utdanningsnivå og levealder." Men for all del, det er flott at noen foretrekker å bo andre plasser også. ;)

 

Fant ikke hele 2006-lista i farta, men på 2005-lista kom USA inn på en 10. plass. Danmark var ikke med på Topp 10. Ikke at det er så ekstremt relevant, men det er heller ikke dine inntrykk av det norske helsesystemet. At du tror private aktører "bryr seg mer om deg" enn statlige får stå for din regning. Vil du diskutere det videre kan du sikkert finne en egnet plass f.eks. i politikk-delen av forumet.

 

Forøverig ganske fantastisk at du tror forbrukerne her er dummere enn f.eks. i USA. Jeg tror jeg kan garantere at det ikke er derfor vi må betale mer her.

Lenke til kommentar
ALT Audio/Video utstyr er billigere i USA enn hva det er i Norge. Har lite for seg å spekulere ræva av seg for det. Slik er det. Punktum finale. :w00t:

8022001[/snapback]

Nettopp.

 

Og komfyrer er billigere, og biler er billigere, IKEA møbler er billigere etc etc, så hvorfor skal ikke PS3 være billigere?

Lenke til kommentar
ALT Audio/Video utstyr er billigere i USA enn hva det er i Norge. Har lite for seg å spekulere ræva av seg for det. Slik er det. Punktum finale. :w00t:

8022001[/snapback]

Nettopp.

 

Og komfyrer er billigere, og biler er billigere, IKEA møbler er billigere etc etc, så hvorfor skal ikke PS3 være billigere?

8025186[/snapback]

For det er produsert av et selskap som begyner på "so" og slutter på "ny"

Lenke til kommentar

PS3 er vel ikke uforholdsmessig dyrere her i Europa enn i USA. Derimot er den etter min mening for dyr over hele verden :)

 

Hvis vi bruker den berømte 10x regelen for omregning fra dollarprisen så er prisen riktig. 360 var jo litt billigere enn 10x regelen tilsier. Den var vel priset til $399 og kostet 3500kr her til lands.

Lenke til kommentar
det andre har Sony (og mange andre) rett og slett oppdaget at det er mulig å selge ting med større fortjeneste her enn i f.eks. Asia.

 

Nettopp, fordi forbrukerne her er stokk dumme.

8021907[/snapback]

Hva i all verden mener du med det? Nei, de er ikke stokk dumme, de har bare mer penger å rutte med. Er så utrolig tåpelig av deg å bare dra konklusjonen om at alle Nordmenn/Europeere er dummere enn amerikanere.

Nesten litt morsomt. :p

 

ALT Audio/Video utstyr er billigere i USA enn hva det er i Norge. Har lite for seg å spekulere ræva av seg for det. Slik er det. Punktum finale. :w00t:

8022001[/snapback]

Nettopp.

 

Og komfyrer er billigere, og biler er billigere, IKEA møbler er billigere etc etc, så hvorfor skal ikke PS3 være billigere?

8025186[/snapback]

For det er produsert av et selskap som begyner på "so" og slutter på "ny"

8025915[/snapback]

Sorry, men forstod du spørsmålet du siterer? Det er ikke bare sony som selger ting billigere i USA, men så godt som alt annet er billigere der borte.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
det andre har Sony (og mange andre) rett og slett oppdaget at det er mulig å selge ting med større fortjeneste her enn i f.eks. Asia.

 

Nettopp, fordi forbrukerne her er stokk dumme.

8021907[/snapback]

Hva i all verden mener du med det? Nei, de er ikke stokk dumme, de har bare mer penger å rutte med. Er så utrolig tåpelig av deg å bare dra konklusjonen om at alle Nordmenn/Europeere er dummere enn amerikanere.

Nesten litt morsomt. :p

8027676[/snapback]

 

Det er ganske åbenbart at forbrukere som velvilligt betaler mere for samme produkt (i dette tilfelde dårlige produkt) ikke akkurat hører til blant de skarpeste knive i skuffen for å si det pent.

 

Hadde ikke trodd det var et slik fjortisnivå herinde. Mange utviser ekstrem liten kunnskap om verdenen utenfor spillmaskinen, men det burde jeg kanskje ha forutset.

Lenke til kommentar

Det er ganske åbenbart at forbrukere som velvilligt betaler mere for samme produkt (i dette tilfelde dårlige produkt) ikke akkurat hører til blant de skarpeste knive i skuffen for å si det pent.

 

Hadde ikke trodd det var et slik fjortisnivå herinde. Mange utviser ekstrem liten kunnskap om verdenen utenfor spillmaskinen, men det burde jeg kanskje ha forutset.

8027704[/snapback]

 

Si meg, hvilket valg har man, da? Parallellimport er forbudt, så eneste utvei er privatimport fra utlandet, og selv da kommer det moms og utgifter på (jeg vil minne på at det å få avsender til å sette feil verdi på en pakke er postsvindel og er ulovlig) varen, samt problemer hvis du måtte bruke garantien.

 

Eneste måten er å få politikerne til å lempe på importreglene, men vi så jo godt hvor bra det gikk ved forrige valg med de løgnhalsene vi fikk som ny regjering (med tanke på heving av tollgrensen fra 200kr til et høyere beløp, som de alle tre lovet).

 

Øystein

Lenke til kommentar

En viktig faktor å huske på når man sammenlikner priser i Norge og utlandet på slik dingser er at det finnes ikke akkurat 5års reklamasjonsrett på en PS3 i Usa.

 

Norske butikker må ta ett ekstra påslag i pris for å dekke inn merkostnadene som reklamasjonsretten medfører.

 

Husker jeg rett så måtte jeg betale for ekstra garanti når jeg kjøpte elektroniske dingser i Usa i tilleg. Var vel bare "limited 1year waranty" på ett kamera jeg kjøpte der for noen år siden.

 

Så butiker i Usa har mindre fremtidig tap de må dekke inn grunnet at reklamasjon/garanti-reglene der er mye mer selger-vennlige enn de er i Norge.

 

Om disse påslagene i pris rettferdigjør prisforskjellen for PS3 i norge sett mot Usa vet jeg ikke, men det må regnes som en del av det i hvert fall. Så har man momsen som er høyere her, lavere volum på bestillinger, vanskelig logistikk etc etc som også gjør at prisen blir høyere i Norge. Det koster faktisk penger å kjøre varene rundt på krøtterstiene i Norge.

Lenke til kommentar
4.  Lønnsforskjellene er mye større der enn her.  F.eks. en ingeniør sitter igjen med over dobbelt så mye av lønnen i USA enn her og mye mye større kjøpekraft.  For folk uten utdanning er det ikke fuldt så bra, nei, men større lønnsforskjelle er faktisk positivt og bra for samfunnet som helhet.

 

 

Det kan vel diskuteres om store lønnsforskjeller er bra for et samfunn generelt!!

USA har feks flest fanger pr innbygger. De slår faktisk brutale diktatur!! Og de har til og med dødsstraff så skulle tro folk var "redd" for å begå kriminalitet!!

 

 

Kassedamen i Norge må da jobbe 43 minutter for å ha råd til en BigMac.

Kassedamen i USA må da jobbe 38 minutter for å ha råd til en BigMac.

Men kassadama i USA må betal sykeforsikring(og her er det 1000 varianter), liability, kassadama i USA har ikke så mye penger hvis hun blir sparka, enkelte steder må de betale forsikring for brann... etc etc.... så hvor mye de sitter igjen med til en bigmac etter at de har betalt all forsikring kan jo variere. Det er faktisk sånn at en del kassadamer i usa lar være å betale sykeforsikring med de konsekvensene det har!! Kassadama i usa må betal for barnas høyskoleutdanning!! Og kassadama i USA jobber mye mere, hun har mest sannsylig en sjef som er en tyrann(arbeidsmarkedet i USA er sykt til tide) og hun har så godt som ingen ferie!!

Jeg hadde valgt Norge 1000 ganger før jeg hadde valgt usa hvis jeg var en kassadame!

 

Beklager off topic!!

Endret av bluejudas
Lenke til kommentar
Her kommer man inn for å lese om bakoverkompitabilitet men ender opp med utenriksøkonomi opp til halsen :p

8028204[/snapback]

 

Ja, tror ikke der var nogen som faktisk svarte på mine spørsmål i åbningsinnlegget.

8028220[/snapback]

 

Hvordan er det med spill, de er regionsfri mener jeg å ha lest, eller?

 

Ja! om du hadde forsøkt å søke i forumet eller google så hadde det tatt deg 10 sekunder å finne ut av dette ;)Selv kjøper jeg spill fra videogamesplus.ca til 400 kr stk inkludert frakt. De merker pakken med 20 $ og du slipper mva og toll.

Lenke til kommentar
det andre har Sony (og mange andre) rett og slett oppdaget at det er mulig å selge ting med større fortjeneste her enn i f.eks. Asia.

 

Nettopp, fordi forbrukerne her er stokk dumme.

8021907[/snapback]

Hva i all verden mener du med det? Nei, de er ikke stokk dumme, de har bare mer penger å rutte med. Er så utrolig tåpelig av deg å bare dra konklusjonen om at alle Nordmenn/Europeere er dummere enn amerikanere.

Nesten litt morsomt. :p

8027676[/snapback]

 

Det er ganske åbenbart at forbrukere som velvilligt betaler mere for samme produkt (i dette tilfelde dårlige produkt) ikke akkurat hører til blant de skarpeste knive i skuffen for å si det pent.

 

Hadde ikke trodd det var et slik fjortisnivå herinde. Mange utviser ekstrem liten kunnskap om verdenen utenfor spillmaskinen, men det burde jeg kanskje ha forutset.

8027704[/snapback]

 

Så det er mindre fjortisaktig å hevde at alle europere er stokk dumme? Du burde kanskje ha forutsett at ikke alle her i forumet godtar din meget forenklede logikk om iq og kjøpsmønster.

 

edit: flau skrivefeil.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Vel...

 

Det er ihvertfall en fordel med at PS3 er dyr. Mindre antall irriterende kids på Onlinespilling :p

8030513[/snapback]

 

Ta deg en tur på et hvilket som helst LAN og se på utstyret CS-fjortisene sitter med. :tease:

 

I verste fall blir det mer irriterende kids online fordi de er de eneste som klarer å mase foreldrene til å kjøpe en. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...