_KroSjefen_ Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 det koker vel ned i att spillet er underholdende, ps2 hadde vel ikkje solgt 399 000 konsoller i januar viss folk er som mbiof, noen er blitt avhengige av 720p men det er early adopters som det kalles, trur 480p holder en stund enda så lenge gameplay holder, collossus, god of war er vel gode eksempler på det..
bjelleklang Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 jeg vil ha begge deler, håper halo 3 får det beste av 2 verdener..
Avean Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Selvsagt betyr grafikk noe, det betyr veldig mye for innlevelsen. Men det betyr ikke at vi skal gi faen i gameplay. Hvorfor ikke ha begge deler ? Bare idioti å forkaste grafikk.
Snikpellik Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Selvsagt betyr grafikk noe, det betyr veldig mye for innlevelsen. Men det betyr ikke at vi skal gi faen i gameplay. Hvorfor ikke ha begge deler ? Bare idioti å forkaste grafikk. 8011789[/snapback] Men kreativitet er jo også svært viktig.
_KroSjefen_ Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Selvsagt betyr grafikk noe, det betyr veldig mye for innlevelsen. Men det betyr ikke at vi skal gi faen i gameplay. Hvorfor ikke ha begge deler ? Bare idioti å forkaste grafikk. 8011789[/snapback] Men kreativitet er jo også svært viktig. 8011827[/snapback] kan vel ikkje si vi kan vere redde for att studione skal forkaste grafikken, men linja mellom bra grafikk og bra gameplay er vanskelig og balansere på...noen som har klart det med stil er jo epic's gears of war..der får du faktisk i pose og sekk...
Avean Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Gears of War er innovativ på samme måte som R6: Vegas er. Begge har samme interaktiv duck and cover system. Er derfor så mange likte Gears of War. R6: Vegas syns jeg var ett friskt pust i en død fps sjanger, håper de pusher på med mere gameplay muligheter i den sjangeren. Neste jeg vil se er Melee fighting
_KroSjefen_ Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 No skal eg vere veldig forsiktig med og uttale meg om R6 Vegas for har kun prøvd demoen, men duck and cover systemet minnet litt mer om Graw spillene enn gears...ikkje så intenst...litt mer krongele...men ikkje dårlig..likte vegas eg..men cover systemet til gears var hakke bedre...men siden tråden handler om grafikk...Vegas har jo topp grafikk det..men når ikkje helt opp til gears...
freke Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 det koker vel ned i att spillet er underholdende, ps2 hadde vel ikkje solgt 399 000 konsoller i januar viss folk er som mbiof, noen er blitt avhengige av 720p men det er early adopters som det kalles,trur 480p holder en stund enda så lenge gameplay holder, collossus, god of war er vel gode eksempler på det.. 8011490[/snapback] Enig. Selv spiller jeg Richard Burns Rally på ps2 (fra 2004, relativt utdatert grafikk) jevnlig. Need For Speed Carbon har jeg latt være å kjøpe, enda spillet unektelig ser mye bedre ut. Men jeg synes RBR grafikken er helt ok, og selve spillet er jo i en klasse for seg. Så for min del trenger jeg ikke fotorealisme i bilspill. Vi satt faktisk senest i natt og spillte en F1 sim på pc som ikke ligner grisen sammenlignet med dagens flotte spill. Kjipt men sant, de fleste spillene ser bra ut på bekostning av noe annet.
fffuuu manchu Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Forøvrig kan dere lese Fargo fra Fileplanet's (tidligere Gamespy) svar til artikkelen her.
Isbilen Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Problemet er vel at man setter likhetstegn mellom fotorealismens potensiale til å skape innlevelse og faktisk innlevelse. Realistisk grafikk kan inngå i helt vanvittige opplevelser hvis den brukes riktig, og å etterstrebe fotolik grafikk er noen "blindvei" så lenge man er oppmerksom på dette. Jeg tror ikke det er noen (voksne, oppegående mennesker) som innbiller seg at grafikk er alt, men man kan misforstå det slik når man ser hva salgskampanjer ofte fokuserer på. I’d say, no, it doesn’t. Immersion matters, drawing the player in matters, giving the player a gaming experience unlike anything they’ve ever had before matters. Grafikk er da vitterlig en del av innlevelsen. Hvis et spill prøver å være så realistisk som mulig er det en fordel at både fysikk, lyd og grafikk gjenspeiler dette. Når det er sagt, tror jeg fullstendig fotorealisme har ganske begrenset anvendelsesgrad. De aller fleste underholdningsprodukter fremstiller en eller annen form for karikert vrengebilde av virkeligheten, og slik er det i hvert fall med spill, selv de som til dags dato har vært mest realistiske. Spørsmålet er om fotorealisme faktisk vil sette hindre i veien for innlevelsen siden de begrensede interaksjonsmulighetene vi har ikke står i stil til det vi prøver å styre ... Dette kunne man pønsket på i årevis, men jeg synes uansett Morris er for ensidig i intervjuet. Man kan nesten ikke arrestere ham for det heller, han skal jo tross alt selge et produkt, og har alt å tjene på at en slik oppfatning har sterkt fotfeste.
FonderPrism Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Hvorfor tror noen at det er en gfx vs gameplay kamp. Det er ingen unnskyldning for ikke å inkludere begge i et spill. Det er ikke slik at spillutviklere må velge mellom fotorealisme eller moro selv om mange på dette forumet bruker det som argument for å kutte cutting edge gfx. Grafikk er kanskje det mest effektive måten å sette en stemning på og om du har lyst til å lage et spill som skal foregå med mennesker i realistiske miljø så bør det se så ekte ut som bare mulig. Det er en grunn til at hørespill på radioen ligger en smule bak film som fortellerform. Er det virkelig så mange på dette forumet som heller leser boken istedenfor å se filmen? Trukke det nei. Jeg har skrevet det før og jeg skriver det igjen zelda hadde vært MYE bedre om det hadde vært det eksakt samme spillet med den eksakt samme kontrollmekanismen, men med gfx som skrek morgendagen istedenfor i forigårs. Jeg er fullstendig klar over at mange er uenig med meg på dette punktet (og sikkert mange andre punkt for den saks skyld), men det provoserer meg noe så ... at noen mener at Wii har copyright på gameplay. Jeg sitter å spiller oblivion for tiden og jeg har sikkert bikket 100 vidunderlige timer på det spillet og snart kommer utvidelsen. Og til forskjell fra Wii så kan jeg trekke frem mer enn et godt spill om jeg skulle ønske det ... 8007233[/snapback] Problemet til mange spillutviklere blir bare at de velger gfx framfor gameplay, og legger for lite arbeid ned i gameplayet, og lager fantastisk grafikk. For meg har grafikk utrolig lite å si, og dette er også en av grunnene til at jeg mener Nintendo har gjort det eneste rette med sin Wii. Å utvikle spill til Wii er en brøkdel så dyrt som til de to andre konsollene, og dermed kommer vi også til å se mange nye, ukjente utviklere som lanserer sine spill til Wii, og flere av disse spillene vil også nødvendigvis måtte være gode spill. Utviklerne trenger ikke legge så mye penger ned i utviklingen av grafikken (selv om viss du ser på f.eks Twilight Princess, så er ikke grafikken spesielt dårlig), og de kan fokusere mye mer på gameplay.
Snikpellik Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Selvsagt betyr grafikk noe, det betyr veldig mye for innlevelsen. Men det betyr ikke at vi skal gi faen i gameplay. Hvorfor ikke ha begge deler ? Bare idioti å forkaste grafikk. 8011789[/snapback] Men kreativitet er jo også svært viktig. 8011827[/snapback] kan vel ikkje si vi kan vere redde for att studione skal forkaste grafikken, men linja mellom bra grafikk og bra gameplay er vanskelig og balansere på...noen som har klart det med stil er jo epic's gears of war..der får du faktisk i pose og sekk... 8011874[/snapback] Jepp, den skal jeg være enig i. Det er også disse spillene som er best generelt og blir husket. Men jeg kan også trekke frem The Legend of Zelda: The Wind Waker. Spillet var det første (tror jeg) som benyttet seg av cel-shading-teknikken. Gears of War er heller ikke fotorealistisk om du skjønner. Det jeg vil frem til er at flere utviklere bør rett og slett være mer kreative med artdesign.
KompleX Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Tja, jeg trenger både god grafikk og gameplay, uten gameplay blir et spill ganske så kjipt, selvfølgelig. Men ser det ikke pent ut klarer jeg ikke helt å leve meg årntli inn i det heller, noe jeg ser på som ganske viktig, egentlig. Oblivion/Doom/GeoW med grafikk type HL1 hadde ikke funka for meg. Endret 24. februar 2007 av KompleX
fffuuu manchu Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Tja, jeg trenger både god grafikk og gameplay, uten gameplay blir et spill ganske så kjipt, selvfølgelig. Men ser det ikke pent ut klarer jeg ikke helt å leve meg årntli inn i det heller, noe jeg ser på som ganske viktig, egentlig. Oblivion/Doom/GeoW med grafikk type HL1 hadde ikke funka for meg. 8015082[/snapback] Så du mener du aldri hadde klart å leve deg inn i et spill som Shadow of the Colossus, et av de mest immersive spillene forrige gen, bare for at det ikke er rendret med nok polygons? Kan love deg at SOTC er minst like lett å leve seg inn i som Oblivion. Ergo har ikke teknisk grafikk like mye å si som generell art design. Alle utviklere kan lage mer eller mindre realistisk grafikk, men ikke alle klarer å lage den stilfull.
Litejk Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 SOTC hadde nok hatt flott grafikk det og viss det ikke var på PS2
Amored Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Når det ikke KAN bli bedre grafisk, så kan jo fortsatt innholdet (historie og div. muligheter) bli bedre.
MrLee Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Jo ,men spørsmålet er om det er verd det å tape innholdet (historie og div. muligheter) på vei til fotorealisme. Jeg mener hvis ett spill at ett budsjett på 100 enheter og 90 av disse går til utviklingen av mest mulig realistisk grafikk og gameplay og historie i spillet lider på grunn av det, så ser det seg selv at det kanskje ikke er så lurt å bare fokusere på fotorealisme på bekostning av andre ting. Når man evt. har kommet opp på ett nivå der fotorealisme er "standard" er det en annen ting. Takk til dem som postet info om uncanny valley. Jeg har kommentert fenomenet tidligere, uten å vite hva betegnelsen på det faktisk var.
Mala Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 SOTC hadde nok hatt flott grafikk det og viss det ikke var på PS2 8016126[/snapback] Syns no spillet ser fortreffelig ut eg på PS2 Eit av de vakreste spillene eg har spillt ihvertfall, og ikkje minst eit av de mest engasjerende opplevelsene igjennom min tid som gamer
WangenPs3 Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Selvsagt betyr grafikk noe, det betyr veldig mye for innlevelsen. Men det betyr ikke at vi skal gi faen i gameplay. Hvorfor ikke ha begge deler ? Bare idioti å forkaste grafikk. 8011789[/snapback] Men kreativitet er jo også svært viktig. 8011827[/snapback] kan vel ikkje si vi kan vere redde for att studione skal forkaste grafikken, men linja mellom bra grafikk og bra gameplay er vanskelig og balansere på...noen som har klart det med stil er jo epic's gears of war..der får du faktisk i pose og sekk... 8011874[/snapback] De har vel egentlig bare klart grafikken. Gameplay er jo like spennende som gullfisk spør du meg. Dukk og skyt, dukk og skyt. Etter en gjennomgang fikk spillet sin plass i hylla og der har det stått siden. Sotc har jeg ikke fullført enda, for jeg gikk lei mot slutten, men sånn har jeg bare blitt. Før ville jeg fullføre alle spil, men nå er det ikke mye som skal til før jeg kaster meg av motivasjonsbølgen. Noen få spill som klarer det og det er egentlig litt trist.
Mala Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Hehe...eg heller nok litt mot det samme problemet med motivasjon eg ogsaa. Har nok mye aa gjore med at tidligere hadde eg sjelden raad til aa skaffe meg saa mange spill som i dag. Blir for mange til tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå