Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å slå dine barn. Hva mener du det er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke. Men du har nok mindre sperre for å gjøre det samme mot dine egne barn.

9293150[/snapback]

For det første, jeg skal ikke ha barn. For det andre, nei. Jeg kommer da aldri til å slå noen igjen. Å slå er feil, jeg har da sperrer for det selvom jeg har blitt slått selv. Vil ikke at andre skal bli slått bare fordi det ikke er det værste som har skjedd med meg.

 

synst det er skummelt at du ser så lett på å slå å bli slått....?

9293176[/snapback]

Jeg fortjente det. Og jeg fikk min hevn.

Lenke til kommentar
Hevn. Der har du det. Hovedgrunnen til at en foreldre ikke skal legge en uvennlig hånd på sitt barn. Man kan ikke gjøre tilbake på ungen ved å slå.

9293368[/snapback]

Jeg ble ikke slått for hevn. Jeg ble slått fordi jeg gjorde noe jeg ikke har tenkt til å legge ut om her.

 

å hva i all verden hadde du gjort som gjorde at du fortjente at foreldrene dine dro til deg?? drept en person?

9293641[/snapback]

Det er en sak mellom meg og mine forelde -_-

 

 

Edit:

Bare la det ligge, fordi å diskutere om dette uten at dere kjenner saken blir bare teit, og jeg har ingen planer om å legge ut om dette til noen ed et første.

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar

man har aldri rett til å slå noen for noe! si du stjal 100 kr av faren din (at det var det som var grunnen liksom)

 

å han slo deg..

 

david toska da? du kan jo gange beløpet 1000 ganger å visst du ganger et slag med 1000 ganger. så hadde han vert død for 500 slag siden? man kan ikke straffe folk på den måten

Lenke til kommentar

Jeg fikk ris av minde foreldre da jeg var liten. Det gjorde at jeg ikke drev å fant på faenskap like ofte som jeg ville gjort uten det. Det er selvsagt ikke sånn at man skal drive å banke opp barna sine, men konsekvenser for dårlig oppførsel må man da ha. Jeg kommer ikke til å avstraffe barna mine fysisk hvis jeg får barn, men jeg føler ikke at foreldrene mine gjorde noe galt den gangen.

Lenke til kommentar

pappa. du er et "barn" spørs hva alder.. men som ei dame som hjalp meg etter pappa hadde slått. hun sa det at dyr bruker vold for di har ikke verbalt språk så de må bruke kroppsspråk. vi har et flott verbalt språk som gjør at vi lett forstår hverandre å har ingen behov for å vise ting med styrke

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slik som det høres ut i denne diskusjonen er jeg en voldelig, ufordragelig person med dårlig selvbilde og uten noe form for moralske sperrer. Uffameg. Jeg ser ikke på meg selv som verken voldelig, ufordragelig, og moralske sperrer har jeg heller for mange av enn for få.

 

Jeg ble disiplinert med ris og småslag da jeg var barn. Var jeg ulydig havnet jeg over knærne til min far med rumpa bar. Var jeg frekk i kjeften fikk jeg meg ett slag over der. Nektet jeg å flytte meg ble jeg ofte båret til ett annet sted, på en ikke helt smertefri måte. Det var aldri skadelig. Bare slik at jeg begynte å gråte litt.

 

Jeg har moralske skrupler for å slå. Etter at jeg forstod hva det gikk i med slag, så har jeg stort sett gitt meg. Forsvare meg kan jeg nok, men jeg angriper ikke. Det dårlige selvbildet mitt har ingenting med det at jeg ble slått å gjøre. Og forholdet til min far (og for så vidt min mor, selv om det var stort sett min far som slo) er så bra som det kan være.

 

Jeg sier ikke at det er rett å slå, jeg satser på at om jeg noensinne får barn, så skal jeg ikke slå. Men føler enkelte overdriver litt med alle konsekvensene det kan få å gi ungen ris en gang innimellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...