Gå til innhold

hva er det morsomste noen har sagt i en skoletime?


Nixax

Anbefalte innlegg

Den slags kjappe kommentarer er noe av det beste som finnes, husker et par sånne fra timer jeg har vært i.

 

Den ene var på barneskolen, og læreren ville ha frem ordet alkymist, derav samtalen:

 

Lærer: Hva kaller man en sånn som det fantes mange av tidligere, i middelalderen og slikt, som ofte prøvde å lage gull?

Elev: Optimist.

 

 

Den andre var nå i høst, uten at jeg helt husker hva vi hadde om. Det var uansett naturfag, og noen elever som satt foran ved kateteret spurte læreren om noe om oppdaging av at man var fargeblind, hvilket han svarte på, uten å se opp fra hva han drev med. Deretter sa de:

 

Elev: Oi, litt kjipt å være 50 år og finne ut at du er fargeblind da.

Lærer: (Retter seg opp og stirrer rett fremfor seg) Også litt kjipt å være 50 år og finne ut at moren din er mann.

whaat!? :omg: var han seriøs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsom anmerkning:

Uro i timen. Blir snakket til flere ganger. Brukte mobil i timen, lærer tok den og sa at han måtte hente den hos assisterende rektor. Etter timen tok han den fra kateteret.

 

kommer med flere.

Det er drit-irriterende når elevene bare forsyner seg med de tingene vi konfiskerer...

Vi? er du en lærer?

Lenke til kommentar

Spørsmål (Spørsmål sendt inn 03.02.2011 kl. 08:29)

Har en lærer lov til å ta mobiltelefonen din

 

Svar

Hei

 

Ja, skolereglementet kan gi læreren lov å konfiskere gjenstander som skolereglementet forbyr å bruke i timen. Det skal i så fall stå i skolereglementet at læreren har lov å gjøre dette, og det skal stå hvor lenge det i så fall konfiskeres.

 

Sjekk skolereglementet for din skole; de er forskjellige fra skole til skole.

 

Skolen har ingen rett til å konfiskere mobiltelefoner eller gjenstander lenger enn til skoledagens slutt.

 

Hilsen Sigve Indregard, elev- og lærlingombud i Oslo

Nettsted: elevombud.no

Mange skolereglement som jeg har sett er riktignok uenig med elevombudet i forhold til siste punkt der siden det åpnes for at ved gjentatte brudd på samme regel så kan det holdes til fredagen og/eller til foresatte kan komme og "skrive ut" gjenstanden.

http://www.ung.no/oss/skolen/eiendel/56155.html

Lenke til kommentar

Du får ha det så godt når du gjør noe du ikke har lov til :)

De fleste skolereglementer åpner for det...

Men skolereglene må skrives under på.

På skolen vår kan de heller ikke bruke argumentet at da får vi finne en annen skole. Jeg nektet plent å skrive under på skolereglene, og de hadde egentlig ingen konsekvenser av det (ungdomskolen). Når vi skulle skrive under datareglementet, så hadde de en konsekvens: at jeg ikke fikk bruker, så jeg strøk enkelt de reglene som ikke passet meg, og signerte (Reglene var hva jeg ikke fikk lov til å gjøre på nettet hjemme).

 

Lærere har flere ganger prøvd å ta mobilen min, og henvist til skolereglene som jeg "skrev" under på starten av skoleåret. Når jeg spør om de kan dokumentere det, skjer det ingenting. Borsett fra i verstefall en anmerkning, eller en telefon hjem om at jeg har brukt mobilen min. "Ånei! Jeg brukte mobilen min i timen!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da tar vi bare begge...

 

Jeg er enig med deg til nå, men ikke på denne.

La meg demonstrere:

 

 

Elev: *Bruker mobiltelefonenÆ

Lærer: "Den må nok jeg ta inn, dessverre"

Elev: "Ja, ok da." *Gir fra seg den ene mobilen*

Lærer: "Takk!"

Elev: *Fortsetter resten av dagen å bruke den andre mobilen, mens læreren tror han har mobilen hans. Alle er glade.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg der, men det forutsetter at han ikke bruker tlf2 åpenlyst i timen... Så lenge jeg ikke ser det bryr jeg meg ikke...

 

Vel, hvis du tror du har tatt inn mobilen, og han fortsatt sitter med hendene under pulten, så er ikke det første du tenker at "han må ha to telefoner!".

Du tenker automatisk at han ikke bruker mobil. For den har du tatt inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...