Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes ikke bedre serier enn The Wire!

Jeg vet at jeg pleier å nevne dette med jevne mellomrom, men det gjør det ikke mindre sant, og det kan ikke nevnes for ofte! :)

Breaking Bad er ikke i nærheten en gang.. Ikke at Breaking Bad er dårlig, absolutt ikke, bare at The Wire er milevis bedre (enn alt, egentlig)! :w00t:

Da blir det spennende å starte på sesong 2 i kveld! Veldig bra, men ikke bedre enn Breaking Bad enda. Men, hvem vet? ;)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg! ;):p hehe..

Neida, du får gjøre opp din egen mening.. Selv mener jeg jo det er det beste mesterstykke noengang produsert som en serie! :)

Håper uansett du får en fornøyelig tid fremover med serien! :) Selv ble jeg akkurat ferdig med 5. gjennomgang for noen uker siden.. 

Skrevet

Jeg! ;):p hehe..

Neida, du får gjøre opp din egen mening.. Selv mener jeg jo det er det beste mesterstykke noengang produsert som en serie! :)

Håper uansett du får en fornøyelig tid fremover med serien! :) Selv ble jeg akkurat ferdig med 5. gjennomgang for noen uker siden..

Femte gjennomgang ja! :O Da er det nok bra, så da ser jeg fram til å bruke dagene framover på det :)
Skrevet

Jeg har sett rundt 9-10 episoder av serien og jeg synes den er underholdende. Ikke det beste, men grei nok. Jeg synes serien kan være ganske teit i blant.

For eksempel når hun koreaneren klarte å banke han andre bokseren som var tydeligvis mye større enn henne. Serien spiller også veldig mye på stereotypiske karakterer. Asiaterdamen er konservativ og følger tradisjoner. Skuespillerne i fengslet er bare kleint. Det hadde vært mye bedre hvis alt var på koreansk, fordi det føles veldig som om alt er dubbet når de snakker engelsk med tydelig koreansk aksent.

Jeg er enig i det du sier.

Det hadde vært mye bedre om de pratet på sine respektive språk. Det ble nesten pinlig da Capheus og Kala møttes (tror det var dem) og snakket på engelsk, hvorpå Van Damme spurte "Do you speak Swahili?". Dessuten merket jeg at særlig siste episode var laaaang. Altfor mye backstory på én gang.

Ellers er jeg fornøyd, og jeg gleder meg til neste gjensyn. Som du sier, den havner ikke på topplisten, men sesong 1 var underholdende - og det er nok for meg.  :wee: 

Skrevet

Helt grei første episode. Ikke lenge før McNulty er tilbake i gamle jobben tipper jeg.

Forstod ikke helt det med han presten og de "maleriene" som var i kirka..?

Skrevet

"Maleriene", eller glassrutene som det er, er ikke annet enn symboler diverse organisasjoner (som politietaten, eller havneorganisjonen) ønsker å henge opp i sin lokale kirke, for å vise lokalbefolkningen at de er gode katolikker. Jo større jo bedre.. :)

Folk mener forresten litt forskjellig om sesong 2..

Skrevet

"Maleriene", eller glassrutene som det er, er ikke annet enn symboler diverse organisasjoner (som politietaten, eller havneorganisjonen) ønsker å henge opp i sin lokale kirke, for å vise lokalbefolkningen at de er gode katolikker. Jo større jo bedre.. :)

Skjønner. Ja, virker ikke noe i nærheten av sesong 1.

Skjønner vel mer etter hvert om de som jobber på den havna. Er det narko de holder på med? Regner med de ikke visste noe om de jentene?

Skrevet

Noen som har sett wayward pines? Har sett de 4 første episodene, og liker det jeg ser. Veldig mye mindfucking ala twin peaks, men ikke lik den serien på noen andre måter bortsett fra at det er en liten by nord i USA.

Skrevet

Skjønner. Ja, virker ikke noe i nærheten av sesong 1.

Skjønner vel mer etter hvert om de som jobber på den havna. Er det narko de holder på med? Regner med de ikke visste noe om de jentene?

Vil du at vi skal spoile sesongen for deg?  ;) Ting blir oppklart etterhvert. Andre sesong handler delvis om hvordan ulovlige varer (inkludert jenter) kommer til statene og de internasjonale forgreiningene det har, og delvis om problemene som fagforeninger sliter med i USA og hvilke konsekvenser det har. Andre sesong har dessuten Ziggy, som må være den morsomste karakteren i serien (selv om noen lar seg trolle av ham og synes han er irriterende).

Jeg er ikke enig med de som mener at andre sesong er svak, jeg vil si at det ikke finnes noen svak sesong av The Wire. Alle kombinerer krim og spenning med å ta opp veldig aktuelle problemstillinger på en måte som ikke er tørr, kjedelig eller moraliserende, så det kommer mer an på hvilke tema man synes er interessante.

• Liker 1
Skrevet

Faen opphavsrettighetmafiaen.

Skulle ønske det var en plugin eller noe sånt som sendte tilbakemelding når en youtube-video man poster blir slettet/stengt/regionskode til de som postet den noe sted.

Skrevet

Ja, det var en god selvparodi av HBO. HBO Sports har jo veldig mye dokumentarer som er slik, minus humoren, det absurde og sånt. Skulle ønske HBO oftere gjorde ting som 7 Days in Hell og Clear History, framfor bare stand-up spesialer, oftest kjedelig biofilmer og sånt utenfor dramaseriene/komiseriene, VICE og sånt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...