Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er bare glad for at det ikke er Ben Affleck... men nå blir jo han Batman... uff. Hvorfor reboote en reboot som var fantastisk, bare få år etterpå? Handler vel om penger.

Sitter med et ørlite håp for både The Flash, Daredevil og Constantine.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Daredevil har vi sett for lite av uansett til å bedømme noe særlig.

 

The Flash fungerte med piloten for meg ihvertfall, og det selv om jeg ikke var noe fan av hovedskuespilleren under Arrow-episodene. Forhåpentligvis ikke like dårlig sesong 1 av The Flash som Arrow.

Constantine var hestemøkk, og det er sånt man får når David S. Goyer er involvert såpass mye som regel.

Gotham tror jeg blir det beste. Ihvertfall veldig god pilot, et hakk bedre enn forventet også. Håper bare ikke det blir for mye teasing av karakterer som piloten gjør for mye.

Lenke til kommentar

Du har fått med deg at Constantine er blitt endret en god del siden piloten du så? Selv hun dama i hovedrollen blir skrevet ut av serien etter kort tid, og de vil fokusere mye mer på DC enn de først planla. ;)

 

Og hva var galt med den første sesongen av Arrow? Jeg likte den veldig mye. Andre sesong tok helt av, men første sesong er ikke dårlig. Er mer spent på tredje sesong. Frykter at de vil ta den for langt denne gangen. Har fått med meg litt her og der om hva som kommer til å skje og hvem det vil skje med, så krysser fingrene for at de klarer å holde det på et moderat nivå. Like moderat som sesong to, i alle fall.

Lenke til kommentar

De gjør en liten endring på piloten til Constantine, men akkurat den samme piloten skal bli sendt ved unntak at de gjør skurken i episoden litt annerledes og legger til noe som gjør at hun som hadde hovedrollen i piloten ikke er så viktig allikevel. Har ikke akkurat tro på den serien, for det eneste som fungerte i grunn var regien og det at skuespilleren ligna på John Constantine.

Synes du virkelig den første sesongen av Arrow var så bra? For meg var det ihvertfall som oftest svakt, ved unntak av flashbackene og hovedplottet i sesongen når det kom mot slutten. Var mye svake plott som var så elendige, "Ah se på meg, jeg så rik og ulykkelig, jeg tar dop og kjører bil rusa".

 

Sesong 2 tok bedre i bruk karakterene, ting fra DC Comics og fokusert mindre på plotts som tilhørte Gossip Girl og sånt skrap The CW er kjent for. Selv om Laurel var et rot og sånt i plottet i sesong 2, så var det ihvertfall bedre enn å bruke henne nesten som bare en reklame-jente for Windows 8 som serien gjorde i sesong 1.

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes den første sesongen var svært bra. Det ble en del "rik og ulykkelig", men det er ganske naturlig med tanke på situasjonen. Oliver var borte i fem år, og alt har gått til helvete i mellomtiden. Det viser jo bare at tiden ikke har stått stille uten ham og faren hans, på godt og vondt. Men nettopp dette gjør det jo enda viktigere å få en som kan rydde opp i byen og i familien. For meg er det langt mer interessant enn bare en ny skurk i hver episode, og karakterene er mer interessante pga det.

 

Se på Agent of Shield, for eksempel. Den serien tok seg en del opp i andre halvdel av første sesong, men jeg sliter med å finne karakterer jeg bryr meg om. De bare er der, uten at det er en spesiell grunn til det. Jeg vil ikke akkurat savne noen om de ble byttet ut. Kanskje Coulson, men det er mest fordi jeg liker skuespilleren. Den eneste jeg kommer til å savne i sesong to er nok Bill Paxton. Det sier jo sitt om resten av karakterene. :) I Arrow har jeg mer følelsen av at alle har en plass i serien, og alle er svært viktige. Thea er ikke bare en bortskjemt drittunge, men søsteren til Oliver. Det gjør at hun kan syte og klage så mye hun vil, men det er en god grunn til det, og hun har en naturlig plass i serien. Det samme gjelder alle andre. Det merkest godt at noen er borte.

 

Sesong to er også svært bra, og på mange måter bedre enn sesong en. Problemet her er at det tar for lang tid før hovedskurken dukker opp, og frem til da er det en del rot med småhistorier som strengt tatt ikke fører noe sted. Jeg synes likevel det er en svært bra sesong, men savnet litt av alt dramaet fra første sesong. Flashbackene er ikke lengre den rike playboyen som prøver å forstå verden rundt seg, men en Oliver Queen i hardtrening til å bli en superhelt. Sånt blir det jo bra underholdning av, men hadde ikke klaget om de hadde fokusert litt mer på realisme til tider. Men for all del, jeg gleder meg til neste sesong, til tross for at det kan bli enda mer action enn før. :)

 

Aaaaaanyway, så femte episode av Extant nå, og selv om det er litt frem og tilbake liker jeg den godt. Tror vi også endelig fikk et stort hint om hva vi har i vente i et lite easter egg.

 

 

Legg merke til hvilken bok Molly drar frem mot slutten: "On the origin of species" av Charles Darwin? Trenger ikke bety noe, men "they are already here", tittelen endrer seg fra Extinct til Extant osv... Boken kan være et stort hint om survival of the fittest, og alt det der. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke noe problem med at de venter med å vise hovedskurken i Arrow, så lenge de gjør noe bra imellomtiden. Synes de mer episodiske/egenstående episodene i sesong 2 av Arrow var mye bedre enn de i sesong 1, samme med utførelsene av karakterene i sesong 2 sammenlignet med sesong 1.

 

Bare fordi et prinsipp bak en serie er bra gjør ikke det hele sesongen bra. Det er nok av serier og filmer med gode prinsipper, men som er elendige.

 

Når det kommer til serier som har 22 episoder i en sesong så liker jeg de som prøver å gjøre noe nytt, og det var litt det Arrow gjorde i sesong 2 med Suicide Sqaud og sånt. Riktignok ikke så bra som hva The Good Wife og Person of Interest har gjort de siste årene. Det er kanskje de beste brukene av en 22-episoders sesong i det siste. Person of Interest klarer virkelig å være tankevekkende, fascinerende og det er den beste sci-fi serien selv med den til tider "dumheten" (ikke alltid negativt) serien har for appellere til de store seerne. The Good Wife forsetter også med karakterutviklingen og i likhet med Person of Interest tørr å ta store sjanser med eksperimenter som man generelt ikke ser i serier fra amerikansk nettverks-TV lengre.

 

Angående noe jeg synes passa bra i sesong 2 av Arrow, måten de gjorde The Clock King. Kult å se at karakteren returnerer, men i The Flash istedenfor med en ny karakter fra DC Comics på slep. Ser ikke for meg en Prison Break-reunion med han og Wentworth Miller som skal være Captain Cold.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ja, jeg har sett nesten hele sesong 1 allerede, bortsett fra 3 episoder.

 

Det er ikke en serie for alle, og serien er ikke helt bra før i episode 3-4 når den har formert seg nok. Nesten så jeg ville anbefalt folk å heller spart opp et par episoder før man ser noe. Episode 7 var klart den beste, og en veldig god episode synes jeg som klarte å gjøre mye med ting den har fokusert seg rundt (spesielt rasisme). Var den episoden og episode 6 som virkelig fikk meg til å like The Knick selv om det var noe jeg likte med de første episodene og.

 

Regien til Steven Soderbergh er virkelig god i The Knick, og sammen med soundtracket til Cliff Martinez (Drive) som er så spesielt for den tiden serien er satt til blir dette en god kombinasjon.

 

Karakteren til Clive Owen er litt sånn typisk karakter sett før ala Don Draper, men den fungerer til tross for å ikke være så original og Owen gjør en god rolle. Er mye av de andre karakterene jeg endte opp med å like bedre, spesielt karakteren til Andre Holland som nesten leder serien sammen med Owen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt morsomt å se forøvrig å se TV-skuespillere som Matt Frewer (Orphan Black), Michael Cerveris (Fringe/The Good Wife) og flere andre nesten ugjenkjennelig i The Knick siden de fleste på den tiden hadde skjegg eller bart.

 

Barten til Clive Owen sin karakter er glorious, nesten så man kan forestille seg en spinoff med den perfekte barten til Owen og den alkoholiserte parykken til Corey Stoll i The Strain.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Nei, og jeg tviler på det noen gang kommer til å skje noe mer med Rome. Hvis det ville skjedd noe ville det vært begrenset til et mindre antall karakterer, og de karakterene som kunne fungerte til noe sånt er igjen spilt av skuespillere som er for opptatte med det.

 

Pluss at det også er vanskelig å få opp en serie uten forrige showrunner eller serieskaperne, Bruno Heller som også har drevet med The Mentalist er fullt opptatt med Gotham som kommer i høst.

 

Men men, folk tror jo på sesong 3 av Twin Peaks og sesong 2 av Firefly så...la folk få lov til å tro. Arrested Development, 24 og Veronica Mars kom tilbake i sine utgaver fordi skuespillerne, produsentene, kanalene og sånt involvert hadde aktivt gått med på noe mer. HBO har nok av ting på utviklingsplanen til å gidde å bruke tid på Rome nå. Spesielt med Game of Thrones og Westworld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...