Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Hvis du vil vite hvem som drepte Laura Palmer er det et must å se sesong 2. Sesong 2 er sterk i mine øyne, og jeg synes det er leit at det ikke kom mer.

 

 

 

Er snart ferdig med Twin Peaks s1. Er det vits å se s2? Mener å ha sett mange mener den er svak?

Kommer veldig ann på hva du vil ha. Sesong 1 er bra, men sesong 2 er noe at det rareste jeg har sett på lenge. Vi snakker David Lynch på syre. Det si jo litt med tanke på hva han vanligvis gjør. :p Personlig mener jeg sesong to er den beste nettopp på grunn av det. Sesong 1 er bra, men for 'standard' i dag. Det er relativt lite som skiller den ut fra andre serier i samme sjanger. Sesong 2, derimot... syk, syk sesong. :p

 

 

Da blir det sesong 2. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vaughn imponerte meg i Return to Paradise og gjorde en grei rolle i Clay Pigeons, men ellers har fyren bare drevet med dritt nærmest og komedie de siste årene. Fyren trenger å endre karrieren sin. Sier ikke at han blir en ny McConaughey, men det var ikke akkurat som folk tok McConaughey seriøst for 4-5 år sida heller. Dessuten virker det mer som at det blir de tre andre hovedrollene vi kommer til å huske hvis sesong 2 av True Detective gjør det bra.

Elisabeth Moss hadde vært et veldig bra valg sammen med Colin Farrell.

 

Kitsch har mye søppel på rullebladet på grunn av film, men han gjorde en god nok jobb på TV i Friday Night Lights og overrasket meg litt i HBO`s The Normal Heart.

Lenke til kommentar

Kitsch har mye søppel på rullebladet på grunn av film, men han gjorde en god nok jobb på TV i Friday Night Lights og overrasket meg litt i HBO`s The Normal Heart.

Kjenner ikke fyren så bra, men grøsset da jeg så han er i forhandlinger om hovedrollen i den amerikanske remaken av The Raid. Er lenge siden jeg har hatt mindre lyst til å se en remake. :p Originalen er jo en klassiker, men en remake? Med Kitsch? De kunne like gjerne ha hatt Ashton Kutcher eller Charlie Sheen. :p

 

http://www.ign.com/articles/2014/08/04/john-carter-star-taylor-kitsch-linked-to-lead-role-in-the-raid-remake

Lenke til kommentar

De kommer vel til å prøve/ønske å gjøre amerikanske utgaven The Raid om til nye Expendables med en mindre cast tror jeg. Ikke noe jeg har lyst til å se på heller, selv om jeg liker Expendables-filmene er The Raid-remaken noe helt annet..

 

Skjønner ærlig talt ikke filmbransjen sin evigvarende remake-filosofi om å bare remake noe som var suksessfullt. Hvorfor ikke prøve å gjøre noe med et potensiale som endte opp dårlig og forbedre det med en ny cast o.s.v.? Mean Guns f. eks hadde vært en awsome film å gjøre med en bedre cast, bedre manus og sånt med. Kunne lett vært en actionfilm som ville sumpa inn gode nok penger nå når Lucy klarte det.

EDIT: Smule off-topic her, men.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Har sett Kitsch i ganske mye, første gang helt tilbake i Kyle XY, men har tilgode å bli imponert av noe annet enn rollen hans i Friday Night Lights. Ser helst at han holder seg unna både The Raid og True Detective.

 

Og når vi er inne på ting som ikke imponerer; The Leftovers har vært en nedtur. Ikke direkte dårlig, interessant konsept, noen greie karakterer, men så langt er hele greia en middelmådig mølje. Ikkje bra nok.

Lenke til kommentar

 

Og når vi er inne på ting som ikke imponerer; The Leftovers har vært en nedtur. Ikke direkte dårlig, interessant konsept, noen greie karakterer, men så langt er hele greia en middelmådig mølje. Ikkje bra nok.

Ukens episode var veldig god. Liker den godt føler jeg ofte blir provosert når jeg ser på. Har ikke vært borti det mens jeg ser på en serie før.

Lenke til kommentar

The Strain? Noen ser ut til å like den, men frem til i dag var det noe av det verste mølet jeg har sett i nyere tid. For å si det sånn lo jeg en god del av den første episoden, men ikke fordi det var spesielt morsomt. Det var mer at det var så latterlig dårlig. Andre episode klarte jeg ikke engang se ferdig, men gav den en siste sjanse med tredje episode. Klarte å holde ut, men det var like før jeg drakk noen flasker sprit på styrten for å dempe smertene. :p

 

Og ja, det var det nest verste mølet jeg har sett i nyere tid. Det aller verste er dessverre Partners. Vi snakker en sitcom av og med Martin Lawrence og Kelsey Grammer. Begge to er bra komikere når de får sjansen, og selv om jeg ikke har sett noe til Lawrence på en stund gjorde Kelsey Grammer en strålende jobb i Expendables 3 nylig. Han var riktignok ikke med i noen actionscener, men fyren gjorde en knalljobb likevel. En sitcom med de to burde dermed bli bra, men dessverre taklet jeg ikke engang se ferdig første episode. Eneste grunn til hvorfor jeg gav den en sjanse i første omgang er fordi jeg så IGN hadde en anmeldelse. Eller slakt, rettere sagt. Vi snakker fyren som skrev anmeldelsen nektet først å gjøre det, fordi serien er så tragisk dårlig. Jeg skjønner hva han mener. "It's an honor, your honor." Hihihi... øh... nei. Seriøst, det er nivået humoren ligger på.

 

Supernatural skulle ha sluttet etter femte sesong, og frem til da var det utrolig bra. Men pengene rår, så i stedet for en naturlig slutt fikk vi en sjette sesong på tomgang, med en rekke historier som ikke førte noe som helst sted. Sesong syv var i det minste sammenhengende, men også den er litt tvilsom. Men det tok seg betraktelig opp igjen i sesong åtte og ni, og sesong ti kan bli svært bra. Kort sagt er det en svær cliffhanger i sesong ni som kan få store konsekvenser. Og vi snakker store konsekvenser i en serie der både Sam og Dean har dødd minst en eller to ganger hver. Minst. :p Anbefales.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lastet ned Expendables 3 nå? Filmen har ikke premiere før 22. august da. Pass på Lionsgate, de er ute etter blod nå. :p

 

Skjønner ikke hvordan FX Networks kan holde på med slike avtaler som Partners har. Altså 10/90-prinsippet at seriene bestilles rett til 10 episoders sesong. Hvis serien gjør det bra nok så fornyes serien for ekstra 90 episoder med en gang så seriene kan syndikeres som har skjedd med Anger Managment. Ser ikke for meg at FX Networks er akkurat fornøyd med seertallene til Charlie Sheen-serien når de er enten like lave eller lavere enn alt ellers som promoteres dårligere for dem.

 

Ikke bare en elendig sitcom, men også dårlig tittelering på showet også. Kunne kommet opp med selv noe annet generisk enn akkurat navnet på en kansellert etter 1 episode bare for noen få år sida. Alltid gøy å se hvor lavt en supermann kan synke..

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Vaughn imponerte meg i Return to Paradise og gjorde en grei rolle i Clay Pigeons, men ellers har fyren bare drevet med dritt nærmest og komedie de siste årene. Fyren trenger å endre karrieren sin.

Hadde vel en helt grei rolle i Into the Wild også, om enn liten.

 

Men nei han er ikke akkurat Daniel Day-Lewis in the making.

Lenke til kommentar

The Strain ble ikke slik man håpet. Og er ikke skummel i det hele tatt, mer ufrivillig komisk som du sier. Følger med enn så lenge for the lols. Særlig en scene i tredje episode som viser at det ikke tar seg så alvorlig... og som fikk mye omtale, bla. på The Soup :p Men man kan kanskje se på The Soup eller Wil Wheaton Project istedet, så får man med seg de få scenene som er verdt å se :p

Lenke til kommentar

Har du lastet ned Expendables 3 nå? Filmen har ikke premiere før 22. august da. Pass på Lionsgate, de er ute etter blod nå. :p

Skrev faktisk en anmeldelse her av Expendables 3 for en stund siden. Absolutt en film jeg kan anbefale, til tross for at jeg ikke likte de to første engang. Ikke verst, spesielt siden Expendables 3 har lavere aldersgrense enn de forrige. ;) Og som litt ekstra trivia er Expendables 4 ikke bare bekreftet, men vil ha både Pierce Brosnan og Hulk Hogan på rollelisten. Kan bli interessant.

 

Og nei, er mange år siden jeg lastet ned noe som helst. Streaming, vettu. Det er i det minste i en gråsone. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

The Strain? Noen ser ut til å like den, men frem til i dag var det noe av det verste mølet jeg har sett i nyere tid. For å si det sånn lo jeg en god del av den første episoden, men ikke fordi det var spesielt morsomt. Det var mer at det var så latterlig dårlig. Andre episode klarte jeg ikke engang se ferdig, men gav den en siste sjanse med tredje episode. Klarte å holde ut, men det var like før jeg drakk noen flasker sprit på styrten for å dempe smertene. :p

 

Og ja, det var det nest verste mølet jeg har sett i nyere tid. Det aller verste er dessverre Partners. Vi snakker en sitcom av og med Martin Lawrence og Kelsey Grammer. Begge to er bra komikere når de får sjansen, og selv om jeg ikke har sett noe til Lawrence på en stund gjorde Kelsey Grammer en strålende jobb i Expendables 3 nylig. Han var riktignok ikke med i noen actionscener, men fyren gjorde en knalljobb likevel. En sitcom med de to burde dermed bli bra, men dessverre taklet jeg ikke engang se ferdig første episode. Eneste grunn til hvorfor jeg gav den en sjanse i første omgang er fordi jeg så IGN hadde en anmeldelse. Eller slakt, rettere sagt. Vi snakker fyren som skrev anmeldelsen nektet først å gjøre det, fordi serien er så tragisk dårlig. Jeg skjønner hva han mener. "It's an honor, your honor." Hihihi... øh... nei. Seriøst, det er nivået humoren ligger på.

 

Supernatural skulle ha sluttet etter femte sesong, og frem til da var det utrolig bra. Men pengene rår, så i stedet for en naturlig slutt fikk vi en sjette sesong på tomgang, med en rekke historier som ikke førte noe som helst sted. Sesong syv var i det minste sammenhengende, men også den er litt tvilsom. Men det tok seg betraktelig opp igjen i sesong åtte og ni, og sesong ti kan bli svært bra. Kort sagt er det en svær cliffhanger i sesong ni som kan få store konsekvenser. Og vi snakker store konsekvenser i en serie der både Sam og Dean har dødd minst en eller to ganger hver. Minst. :p Anbefales.

Er det virkelig så dårlig? Jeg får prøve meg på piloten og se hvordan det går da :p

Skal også sjekke ut Supernatural.

Lenke til kommentar

Har du lastet ned Expendables 3 nå? Filmen har ikke premiere før 22. august da. Pass på Lionsgate, de er ute etter blod nå. :p

 

Skjønner ikke hvordan FX Networks kan holde på med slike avtaler som Partners har. Altså 10/90-prinsippet at seriene bestilles rett til 10 episoders sesong. Hvis serien gjør det bra nok så fornyes serien for ekstra 90 episoder med en gang så seriene kan syndikeres som har skjedd med Anger Managment. Ser ikke for meg at FX Networks er akkurat fornøyd med seertallene til Charlie Sheen-serien når de er enten like lave eller lavere enn alt ellers som promoteres dårligere for dem.

 

Ikke bare en elendig sitcom, men også dårlig tittelering på showet også. Kunne kommet opp med selv noe annet generisk enn akkurat navnet på en kansellert etter 1 episode bare for noen få år sida. Alltid gøy å se hvor lavt en supermann kan synke..

 

 

Jeg synes egentlig denne serien virker litt morsom. Men så er ikke jeg akkurat veldig kresen på serier. Jeg velger alltid å ta nye serier med samme giv og gir den en sjanse. :)

Lenke til kommentar

Er det virkelig så dårlig? Jeg får prøve meg på piloten og se hvordan det går da :p

Skal også sjekke ut Supernatural.

The Strain eller Partners? Uansett hvor dårlig du tror de er blir du nok skuffet. De er enda dårligere. :p Enkelte serier har trengt noen episoder på å komme seg, som f.eks Fringe og Seinfeld. Men begge to hadde stort potensiale, og spesielt Seinfeld tok seg betraktelig opp etter noen episoder og leverte gullkorn etter gullkorn. Men både The Strain og Partners er så tragisk dårlige at jeg ikke klarer å se noen som helst måte de skal kunne bli bra på. The Strain vil sannsynligvis få en god del action etterhvert, men som Michael Bay har vist oss gang på gang er ikke mer action nødvendigvis en bra ting. :p Partners går så på tomgang at den er i fare for å gå i revers. Det største problemet der er at både Martin Lawrence og Kelsey Grammer er executive producers, så Kelsey Grammer kan ikke skylde på å ha skrevet under på å spille i den tidlig mandags morgen med solid hangover etter tre dager med intens festing. :p

Lenke til kommentar

Problemet med superhelter er at det er lett å finne folk til enten den sivilie identiteten eller superhelt-identiteten. Det er lett å finne en til å spille Matt Murdoch, og det er lett å finne en til å spille Daredevil. Men å få en som passer til begge delene? Det er mye verre. Jeg har ingen tvil om at Ben Affleck kan være bra som Bruce Wayne, men synes ikke han har Batman-potensiale. Charlie Cox er nok bra som Matt Murdoch, men det er jo de fleste. Men er han bra som Daredevil? Synes ærlig talt han er litt svak. Han mangler muskler. Daredevil har ikke noen særlig superkrefter, annet enn svært bra hørsel, "radarsyn" og sånt. Men han er til gjengjeld en ekspert i kampsport, så da sier det seg selv at han må ha muskler. Men for alt jeg vet kan det bildet der være før han blir Daredevil. Blir bare skuffet hvis det er etter.

 

Begynte for øvrig på Hemlock Grove i kveld. Er ikke helt sikker hva jeg synes så langt, etter to episoder. Det er ikke dårlig, men mangler det lille ekstra som skal til for å fenge. Er for mange småhistorier uten noen særlig sammenheng, og ser ikke helt at det er et plott her annet enn at to folk føler noe stort er i ferd med å skje. Men får vel ta en episode eller to til før jeg bestemmer meg for om jeg satser på denne eller ikke. Er jo fint lite annet å se uansett.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Daredevil har ikke så mye muskler som du sier, og Cox sine utifra John Cuasack-piloten jeg så noen klipp av i vår var nok. Fleksibiliteten er viktigere enn muskler, akkurat som Spider-Man hvis du ser på kildemateriale og ikke et inntrykk Hollywood eller de bola-Marvel tegneseriene har. Og dessuten, det er Steven DeKnight vi snakker om som står bak serien, som er fullt klar over hvem Daredevil er og vet at det er viktig å vise muskler på den typen karakterer (se Spartacus).

 

Er også glad for at de heller viser en realistisk utgave av Wilson Fisk/Kingpin med Vincent D`Ofronio som er mer passende ettersom serien skal mer eller mindre ta i bruk ting fra Born Again. En Daredevil-tegneserie som alle som er interessert i noir, ikke bare de som er glad i tegneserier burde lese. Noe av det beste Frank Miller har gjort.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...