Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Nesten så jeg får en tåre i øyekroken her. Synd en så fantastisk serie legges ned.

Ærlig talt, aldri før har en så ræva serie fått så mange fornyelser. Alle gimmickene var jo brukt opp etter første sesong.

 

Smak og behag. Forventet aldri topp kvalitet på hver episode. Ble ekstremt knyttet til karakterene, og hver episode var ekstremt spennende.

Og som nevnt tidligere, var det en forholdsvis lett serie å følge med på, men likevel utrolig givende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå synes jeg uansett at Heroes var et konsept som kunne vart lengre hvis en del avgjørelser hadde blitt tatt annerledes. Jeg vet ikke hvem som kjørte den serien i grøften, men potensialet var der så lenge det var mulighet for å så inn nye gjesteroller med evner med jevne mellomrom.

 

 

Heroes var et av mange prosjekt som ble hardt rammet av streik i Hollywood. Klarte aldri helt å komme tilbake etter det.

 

Forøvrig kan Alphas anbefales. Den har noen åpenbare svakheter, men er en "helteserie" som vokser seg bedre steg for steg. Skal se om jeg får ut en liten anmeldelse av den.

Lenke til kommentar

Ingen andre? Jeg tar den da. Ratings på serier på IMDB betyr fuck all.

Greit nok, men Freaks and Geeks er verdt å se.

 

Det er den. Men den fortjener selvsagt ikke 9,3 i rating.

Jo.

 

Okay da. Du har overbevist meg.

På samme måte som du overbeviste meg om at den ikke fortjener det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Genial avslutning på sesong 2 av Justified!

 

Spørsmål i spoiler:

 

Hvordan visste Boyd hvor Raylan var, da Dickie hadde hengt han opp i treet?

 

 

Veldig naturlig egentlig:

 

 

 

Bennets(Mags, Dickie o.s.v), Crowders (Bo, Boyd, Johnny, Bowman), og Givens (Raylan, Arlo, Helen) har kjent hverandre i mange mange år. De vet hvor de holder til. Harlan er ikke så utrolig stort, og de fleste kjenner hverandre slik vi har sett gjennom serien.

 

Boyd skulle ta Dickie på grunn av Ava. Boyd kan ha vært innom en rekke Bennets-områder før det. Så det ikke nødvendigvis at visste akkurat hvor, men han fant det ut før Dickie drepte Raylan.

 

Lenke til kommentar

På samme måte som du overbeviste meg om at den ikke fortjener det.

 

Vi er like gode mao. Kan leve med det.

 

 

Justified ja. Så nettopp første episode fra sesong 3, og må si at det er en av de beste sesongpremierene jeg har sett på en stund. Dialogene synes jeg bare blir bedre skrevet jo eldre serien blir. Spenningsnivået det samme. Spesielt sesong 1 som i mine øyne var litt seig, og ikke hadde det drivet som sesong 2 fikk. Treern tror og håper jeg blir en ny høyde hva kvalitet angår for akkurat Justified. Liker gjesteskuespillerene som skal vise seg forresten. Neal McDonough, Carla Gugino, og Frank John Hughes fra 24 og Band of Brothers bla.

Lenke til kommentar

Boomtown-skuespillerne (Graham Yost) er tydelig med i sesong 3. Mykelti Williamson (24), Frank John Hughes (Band of Brothers/24) og Neal McDonough (Band of Brothers) var alle med i Boomtown som er lagd av Graham Yost som har vært med å produsert Band of Brothers og The Pacific b.l.a. Yost er selvfølgelig også skaperen av Justified. Boomtown var i sin første sesong noe av de aller beste programmene fra NBC til per dags dato, før det ble mye rot i sesong 2 og serien ble kansellert.

 

For de som har kjennskap til Elmore Leonard som skrev novellene der Raylan Givens kommer fra. Så er det her også Carla Gugino kom inn på Justified. For hun spilte Karen Sisco (i TV-serien med samme navn) som er enda en serie som ble til på grunn av hva Elmore Leonard har skrevet. Før kom også en crappy Jennifer Hhh....lopez filmen).

 

For de som har sett Justified-episoden med Carla, så er det egentlig Karen Sisco hun spiller, men serien kan ikke bruke navnet hennes p.g.a. rettigheter som ABC holder på. Så de satt inn Carla Gugino der som en helt annen ny karakter med likheter.

 

Litt "fun" facts...

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Genial avslutning på sesong 2 av Justified!

 

Spørsmål i spoiler:

 

Hvordan visste Boyd hvor Raylan var, da Dickie hadde hengt han opp i treet?

 

 

Veldig naturlig egentlig:

 

 

 

Bennets(Mags, Dickie o.s.v), Crowders (Bo, Boyd, Johnny, Bowman), og Givens (Raylan, Arlo, Helen) har kjent hverandre i mange mange år. De vet hvor de holder til. Harlan er ikke så utrolig stort, og de fleste kjenner hverandre slik vi har sett gjennom serien.

 

Boyd skulle ta Dickie på grunn av Ava. Boyd kan ha vært innom en rekke Bennets-områder før det. Så det ikke nødvendigvis at visste akkurat hvor, men han fant det ut før Dickie drepte Raylan.

 

 

Sant nok, syns bare det virket litt for lett der og da. Dickie er jo verdens største pingle, dog en kul karakter.

 

Akkurat ferdig med s3e1, må si det lover bra hvis det fortsetter slik.

 

Jeg lurer på hvordan Winona vil utvikle seg i denne sesongen, om hun ditcher Ryland eller blir mer som Tara fra slutten av s4 i SoA. Virker ikke som at Ryland er den som sier opp jobben sin for å bli instruktør :p

Lenke til kommentar

Dickie er ikke pyse, han er bare en svekling. :p

 

Winona er den eneste karakteren jeg ikke liker på serien. Kanskje mest på grunn av skuespilleren som jeg ikke synes er noe særlig bra. Skulle ønske serien fokuserte mer på Rachel og Tim, likte Jacob Pitts etter The Pacific.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Nei. Rules of Engagment-humor, bare litt bedre. Sånn humor som er tragisk. Ser du gamle serier veldig mye fordi det er noen i casten du liker?

 

Synes Happy Endings er blitt en bedre komiserie jo flere episoder jeg kommer meg videre. Litt irriterende rekke karakterer i starten. Men blir vandt med dem etterhvert. Ser mer fram til sesong 2 hvor Ken Marino og Megan Mullally ifra Party Down dukker opp i gjesteroller på serien. Hipster/zombie-episoden var vel det jeg synes var det første særlige positive med serien, ved unntak om Penny Heart Hitler-episoden. Herregud Casey Wilson er :love:

Lenke til kommentar

På samme måte som du overbeviste meg om at den ikke fortjener det.

 

Vi er like gode mao. Kan leve med det.

 

 

Justified ja. Så nettopp første episode fra sesong 3, og må si at det er en av de beste sesongpremierene jeg har sett på en stund. Dialogene synes jeg bare blir bedre skrevet jo eldre serien blir. Spenningsnivået det samme. Spesielt sesong 1 som i mine øyne var litt seig, og ikke hadde det drivet som sesong 2 fikk. Treern tror og håper jeg blir en ny høyde hva kvalitet angår for akkurat Justified. Liker gjesteskuespillerene som skal vise seg forresten. Neal McDonough, Carla Gugino, og Frank John Hughes fra 24 og Band of Brothers bla.

Jeg synes Justified har vært hard å komme igjennom. Har prøvd med tre ganger på sesong 1, men kommer meg ikke lengre enn episode fire. Er det mulig å starte på sesong 2 og gi den ett nytt forsøk? Eller vil jeg gå glipp av alt for mye?

Lenke til kommentar

På samme måte som du overbeviste meg om at den ikke fortjener det.

 

Vi er like gode mao. Kan leve med det.

 

 

Justified ja. Så nettopp første episode fra sesong 3, og må si at det er en av de beste sesongpremierene jeg har sett på en stund. Dialogene synes jeg bare blir bedre skrevet jo eldre serien blir. Spenningsnivået det samme. Spesielt sesong 1 som i mine øyne var litt seig, og ikke hadde det drivet som sesong 2 fikk. Treern tror og håper jeg blir en ny høyde hva kvalitet angår for akkurat Justified. Liker gjesteskuespillerene som skal vise seg forresten. Neal McDonough, Carla Gugino, og Frank John Hughes fra 24 og Band of Brothers bla.

Jeg synes Justified har vært hard å komme igjennom. Har prøvd med tre ganger på sesong 1, men kommer meg ikke lengre enn episode fire. Er det mulig å starte på sesong 2 og gi den ett nytt forsøk? Eller vil jeg gå glipp av alt for mye?

 

Jeg synes du går glipp av mye vesentlig om du hopper over sesong en. Deriblandt så bygger de opp veldig mye rundt to av hovedskuepillerene, og de får mye historie som det er greit å vite for å skjønne alt i sesong to. Men dette er ikke en serie som alle liker. Den er jo ganske spesiell. Men virkelig en av mine favoritter :)

 

Noen som vet hvorfor episode fem av House of Lies ligger ute i strømmen? Etter imdb & wiki så skal ep 5 gå 5 februar.

Lenke til kommentar

Haha, Louis C.K. entrer nettverks TV igjen på CBS for en sitcom pilot som kan ende opp som serie til høsten. + At han dukker opp på Parks And Recreation igjen.

 

Ikke med han i rolle på skjermen, bare bak og muligens en mini-opptreden på serien hvis det blir noe særlig. Piloten har han skapt sammen med tidligere talkshow-verten og Seinfeld-produsenten Spike Feresten.

 

The currently untitled project revolves around a group of young people trying to achieve their creative dreams in these tough financial times.
Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...