Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte også Lilyhammer ganske godt. Trakk ned en del de idiotiske samtalene, der de plutselig begynte å snakke norsk til johnny. Hvorfor ikke bare holde seg til engelsk hele samtalen? Skikkelig teit.

 

Enig. serien er veldig "Norsk", men jeg synes den kom seg utover i 1. episode. Jeg synes også de spiller litt for mye på Mafia-relasjonene(Sopranos). Jeg tror serien kunne klart seg godt uten.

 

Langt i fra kvalitet dette, men en god underholdningsserie. Uten Steven, så tror jeg serien hadde vært dødfødt.

Lenke til kommentar

Touch virker som noe sentimentalt piss. Men jeg tror de første episodene blir bra, før det faller sammen.

 

Problemet til Tim Kring (skaperen) er at han rett og slett ikke vet hva han driver med. Han er en udugelig skribent som ikke vet hvordan man skal lage gode historier som kan vare i årevis. Han lager som regel elendige cliffhangere eller kjedelige standalone episoder.

Lenke til kommentar

Touch er den nye serien med Kiefer?

 

Noen som kan gi en kort oppsummering på hvilke nye serier som har kommet hitill i 2012, som regel er jeg litt dårlig til å få med meg når de starter. Sånn som Touch.

 

Alcatraz har jeg fått med meg, men er det noen andre (som er verdt å få med seg riktignok)?

Lenke til kommentar

Er Archer noe bra egentlig ? Så ep 1 i går, og smilte ikke engang :(

Trodde dette skulel være meget festlig?

Archer er meget festlig for min del. Hva syns du om Arrested Development da?

 

Så vel 6-7 episoder før jeg ga opp, lo ikke en gang :(

 

Ikke min type humor tydeligvis

Lenke til kommentar

Touch virker som noe sentimentalt piss. Men jeg tror de første episodene blir bra, før det faller sammen.

 

Problemet til Tim Kring (skaperen) er at han rett og slett ikke vet hva han driver med. Han er en udugelig skribent som ikke vet hvordan man skal lage gode historier som kan vare i årevis. Han lager som regel elendige cliffhangere eller kjedelige standalone episoder.

Hva så? Alle serier må ikke ha et konsept som kan vare i 17 sesonger, som Star Trek, Stargate, sitcoms eller lignende.

Lenke til kommentar

Touch virker som noe sentimentalt piss. Men jeg tror de første episodene blir bra, før det faller sammen.

 

Problemet til Tim Kring (skaperen) er at han rett og slett ikke vet hva han driver med. Han er en udugelig skribent som ikke vet hvordan man skal lage gode historier som kan vare i årevis. Han lager som regel elendige cliffhangere eller kjedelige standalone episoder.

Hva så? Alle serier må ikke ha et konsept som kan vare i 17 sesonger, som Star Trek, Stargate, sitcoms eller lignende.

 

Poenget er vel at han ikke bør lage en serie som har et konsept som passer 1-2 sesonger, og så ende opp med 4 hvorav de to siste er så dårlig at de ødelegger for det som en gang var en lovende start.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok, men kanskje problemet er produsentene og tv-kanalen som kjøper serien, som vil melke den til den siste slutt. Tim Kring har gjerne bare en ide han vil utforske i 1-2 sesonger før han egentlig vil avslutte serien.

 

Poenget mitt er at jeg synes det blir for dumt å påstå at Kring ikke vet hva han driver med, kun fordi han lager et godt konsept, men som dessverre ikke kan vare i veldig mange sesonger.

Lenke til kommentar

Oi, her var det Early Edition møter Mercury Rising.

 

Tim Kring er den som er ansvarlig for alle vendinger og twists som kommer, det er han som tar alle beslutningene som påvirker vendingene serien tar. Det er utover dette produsentene(forfatterne) skriver episodene. Kring er også en forfatter, og skriver også på serien. Så det er hans beslutninger som gjorde at Heroes gikk mye lengre enn hva den burde ha gjort med hva Kring gjorde. Ikke kanalen.

 

Star Trek varte i 3 år.

 

 

Angående greie/gode nye serier så har det kommet svært få til nå. House of Lies er greit. Luck synes jeg hadde en flott, men noe grov pilot som ga et godt potensiale til hva vi har å se videre i se serie fylt av gode skuespillere. Unsuprivised synes jeg var greit, litt sånn Beavis & Butt-head uten å være så rare (jeg liker begge seriene).

 

Ser mest ellers fram til Awake, Bitch 23, The River (selv om jeg føler den vil floppe noe) og Newsroom fra Aaron Sorkin.

 

 

Billetter til Gervais fiksa.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Tragisk har nettverkskanalene begynt å blitt. Det ser man spesielt alt på det trashet som har blitt plukka opp som Unforgettable, Whitney, Are You There Chelsea?, Work It, Man Up, Last Man Standing og slikt.

 

Awake sin pilot har allerede fått god kritikk, før det er blitt klart når den skal sendes.

 

Girls som starter 15. april har allerede fått god kritikk, og klarte å glemme å nevne den. Judd Apatow og Lena Dunham blir en bra combo tror jeg.

 

Veep med Julia Louis-Dreyfus er jeg ikke så sikker på, tiltross for at det er HBO. Pluss folk som Tony Hale (Arrested Development) er med.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...