Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil nå si at det er et langt mer irriterende at det er 10 år mellom vær sesong enn at sesongene har mindre episoder

Ja jeg overdriver.

Jeg har 22 sesonger av NCIS på DVD, sesong 23 ser jeg på når den kommer på DVD

Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutes ago, Dubious said:

De skal lage mer Stranger Things.

Ja, men grunnen til at de lager en spinoff ofte er fordi spinoffer er billigere (og enklere) enn å fortsette hovedserien.

Så Netflix kommer uansett til å spare penger og ha mer penger til å lage noe annet med å legge ned hovedserien som koster oftest 2 ganger mer enn en spinoff - minst.

Skrevet
Sjalottløk skrev (15 timer siden):

FIkk sett episode 4 av Pluribus. Synes den er bra, men dette går treigt. Passer seg mye bedre som en binge-serie.

Ikke enig. Serien utforsker mange nye konsepter som gjerne krever litt ettertanke for min del, dermed er det fint med opphold mellom episodene. 

Skrevet
Dubious skrev (På 26.11.2025 den 13.22):

DVD har jeg ikke kjøpt siste 100 år. 

Så du har aldri kjøpt en DVD?

Siden DVDer kom først i 1995, så om du ikke har kjøpt noen DVDer de siste 100 år altså siden 1925, så betyr det at du aldri har kjøpt en DVD

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 11/27/2025 at 3:06 PM, Jens Kr. Kirkebø said:

Ikke enig. Serien utforsker mange nye konsepter som gjerne krever litt ettertanke for min del, dermed er det fint med opphold mellom episodene. 

Ikke enig.

Skrevet (endret)
On 11/26/2025 at 10:28 AM, Filmvenn said:

På en måte glad for at Stranger Things snart er over. En serie som har mistet all form for kreativitet over de siste sesongene.

Mye resirkulering av plott både fra kjente 80-tallsfilmer og senere seg selv. Men også en serie som sliter mye med sin egen troverdighet. Serien ønsker at vi skal stole på at mange av skuespillerne som tydelig er eldre skal spille disse karakterene på et punkt der det er litt latterlig. Men så er det hvordan serien har null troverdighet når det kommer til spenning. Det var aldri troverdig at noen av hovedkarakterene kunne død, men fremdeles fortsatte serien å spille på det. Derfor introduserte serien flere karakterer som var god, eller som hadde potensiale, for å ofre disse istedenfor. Dette førte også til noen ganske meningsløse måter å drepe av enkelte karakterer på.

Men gud også så mye plottet og ikke minst dialogen har blitt utover årene. Det føles nesten skrevet av algoritmene til tider. Ingenting naturlig i dialogen etter sånn de 2-3 første sesongene.

Forhåpentligvis bruker Netflix pengene de brukte på Stranger Things på noe mer originalt i årene framover. 

ST har aldri vært  særlig originalt. Det er ei utklippsbok med referanser til eldre filmer, serier og kultur, samt "fan service" tvers gjennom. Lik det eller hat det.

Vel mye Back to the Future og Terminator i sesong 5. Litt over toppen av begeret.

Endret av BadCat
Skrevet (endret)

For de litt spesielt interesserte kanskje, konservativ situasjonskomedie fra 1995, det morsomme er at den er så "woke" at den har en transperson spilt av ingen ringere karakterskuespiller gud John Carroll Lynch, gudene vet hva som har skjedd med konservative siden den gang😉

https://www.youtube.com/@TheDrewCareyShow

Ser ut som det er alle sesonger og episoder. 

Endret av skaftetryne32
Skrevet
Sjalottløk skrev (På 26.11.2025 den 23.34):

FIkk sett episode 4 av Pluribus. Synes den er bra, men dette går treigt. Passer seg mye bedre som en binge-serie.

Det er ett litt morsomt fenomen synes jeg. Husker spesielt sesong 4 av Expanse, syntes den var elendig når jeg så den uke for uke. Når jeg så alt på en kveld, perfekt. Det er flere serier som er slik, men jeg kommer ikke helt på flere i farten. I mostatt ende er Mad Men, den gjør seg best i mindre doser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...