Gå til innhold

Kom og gi meg kritikk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei. Jeg har lest alle anmeldelsene av Zelda nå... vet ikke hvem som er din, men alle er dårlige til middelmådige. Hvis du er wii-anmelderen ville jeg kanskje gitt deg 5 av 10 i karakter, mens jeg ville gitt meg selv 7 av 10 på min zelda-anmeldelse.

Mitt motto er å få med noe i hver anmeldelse som folk ikke har tatt opp før, småting som kan ødelegge hele spillet... jeg er selv ikke interessert i å lese mer enn èn anmeldelse av et spill fordi kritikken er så lik overalt. Derfor kan jeg gjerne hoppe over viktige ting og ende opp med egentlig ikke å lage en ordentlig anmeldelse, heller en liste med refleksjoner rundt spillene jeg anmelder.

7934527[/snapback]

Den som er signert "Bjørn-Tore", sier vel seg selv, bear^, Bjørn. Get it?

Anyway, forskjellen mellom meg og deg er at du har strøket på 3 forsøk, jeg fikk suksess (nok for meg, artikkel på førstesiden med mitt navn) på mitt første forsøk.

Jeg er ikke ute etter å nevne negative ting kun for negative tings skyld. Om et spill er i mine øyne så nært perfekt som det er mulig, sier jeg det og. Om et spill har feil, så har den feil. F.eks, les min omtale av Drømmefall: Den Lengste Reisen. Har nevnt noen negative ting der som jeg følte ødela litt med et ellers perfekt spill.

Du skjønner, dine omtaler oser av "jeg skal være negativ, koste hva det koste vil". Du ser ikke på spillet i en helhet, ei heller holder en profesionell tone i dine omtaler. Du kritiserer punkter og ting ved spillet som egentlig er flisespikkeri og tull å nevne.

Og foresten, jeg er ikke Wii anmelder. Jeg er gamer. Jeg anmelder spill til systemer jeg har. Snart blir jeg vel å levere omtaler for X360 spill og, og om tiden vil vise seg moden, til PS3 og. Jeg spiller på det meste bare det appelerer til meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, empatiy? Det kan være gode grunner til at det forekommer skrivefeil i tekster, for eksempel dysleksi. Jeg aner ikke noe om hva som er årsaken til Bear^s mange skrivefeil, men det kan godt tenkes at det er en god årsak til det.

Stort sett er jeg også ganske lite nådig mot skrivefeil, det finnes gode verktøy for å unngå det. Men akkurat når det gjelder postinger på forum slik som dette, blir det fort utrolig pes å måtte fyre innleggene inn i en stavekontroll før de postes, spesielt hvis det er snakk om korte innlegg i kampens hete.

Poenget er at det er fullstendig irrelevant å bedømme Bear^s anmeldelser basert på skrivefeil i forumet. Hvis du finner skrivefeil i anmeldelsenes hans, er det en ting. Når det gjelder MHs språk så vil jeg ikke uttale meg, tror jeg har fornærmet karen nok i dag allerede.

Skrevet
Synes ikke du er noe særlig til å skrive, rent generelt. I alle fall ikke her på forumet. Har lagt merke til mange av dine poster, og de inneholder ofte dumme feil-stavefeil. Verste jeg vet er å lese noe med skrivefeil. Da hopper jeg elegant over teksten. Mad-hatter har et godt språk, han kan formidle, uavhengig om det er negativt eller positivt.

7934768[/snapback]

Fordi jeg er gramatisk ordblind. Jeg er 23 år og kan ikke gramatikk men skriver etter hvordan det høres i hodet, og for min del mange ganger høres det korrekt ut.

Jeg vil foresten ha meg frabedt noen form for skitkasting ovenfor min skrivemåte, for jeg kan ikke noe for det.

Skrevet (endret)
Hei. Jeg har lest alle anmeldelsene av Zelda nå... vet ikke hvem som er din, men alle er dårlige til middelmådige. Hvis du er wii-anmelderen ville jeg kanskje gitt deg 5 av 10 i karakter, mens jeg ville gitt meg selv 7 av 10 på min zelda-anmeldelse.

Mitt motto er å få med noe i hver anmeldelse som folk ikke har tatt opp før, småting som kan ødelegge hele spillet... jeg er selv ikke interessert i å lese mer enn èn anmeldelse av et spill fordi kritikken er så lik overalt. Derfor kan jeg gjerne hoppe over viktige ting og ende opp med egentlig ikke å lage en ordentlig anmeldelse, heller en liste med refleksjoner rundt spillene jeg anmelder.

*

Ehm. Du kan ikke gi deg selv karakterer.

Hvis jeg lager noe bra og vil ha 10/10 og du lager noe annet som JEG ikke liker, skal jeg da gi meg selv toppkarakter og deg stryk?

Det må en tredje person inn for å gi karakterer!

Endret av Bjohansen
Skrevet
Når det gjelder MHs språk så vil jeg ikke uttale meg, tror jeg har fornærmet karen nok i dag allerede.

7934816[/snapback]

Faktisk virker det som om fyren ikke klarer å ta imot kritikk. Hadde han vært ydmyk (som man burde være), hadde han stukket fra tråden med halen mellom beina for lenge siden.

Skrevet

Hadde jeg bare hatt tid til å gå gjennom alle dine poster, empatiy, er jeg temmelig sikker på at du skulle fått spise dine egne ord der.

Personlig synes jeg at folk som ikke er tolerante overfor andre, ikke er i stand til å verken forstå eller bruke ironi og andre språklige virkemidler, bidrar til å trekke ned standarden på dette forumet.

Heldigvis er det mange andre her inne som faktisk gjør det verdt å oppholde seg her.

Skrevet

Bra at du har viktige ting å bekymre deg over, empatiy. :]

GRAMMERPOLICE er alltid koselig.

Jeg håper inderlig at mad-hatter bare er et dyktig troll. At han faktisk ikke er sånn, liksom.

Skrevet
Skrev foresten selv min første omtale til Prisguiden, for Twilight Princess. Den ble trukket ut blant de 4 beste omtalene i Desember. Hvorfor? Fordi jeg kanskje kan skrive?

7934359[/snapback]

Synes ikke du er noe særlig til å skrive, rent generelt. I alle fall ikke her på forumet. Har lagt merke til mange av dine poster, og de inneholder ofte dumme feil-stavefeil. Verste jeg vet er å lese noe med skrivefeil. Da hopper jeg elegant over teksten. Mad-hatter har et godt språk, han kan formidle, uavhengig om det er negativt eller positivt.

7934768[/snapback]

Du lyver. mad-hatter har IKKE et godt språk. Paranteser, lange setninger uten komma eller punktum, daffe vitser og dårlig ironi er IKKE det som gjør en god anmeldelse.

Skrevet
Det er ikke irrelevant. Det skal ikke forekomme skrivefeil. De som ikke klarer det kan holde seg unna. Jeg synes skrivefeil gir dette forumet et skittent preg. Skam!

7934859[/snapback]

Utdrag fra nettikette:

Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert kan du pent og høflig be trådstarter omformulere spørsmålet. Dette kan legges til som et svar i tråden hvis det er et engangstilfelle, men hvis du har ergret deg over samme person tidligere anbefaler vi at du sender en personlig beskjed til personen der du ber han prøve å skrive tydeligere. Det finnes nemlig mennesker som har skrive- og leseproblemer og da skal man ta hensyn.
Skrevet (endret)
Det er ikke irrelevant. Det skal ikke forekomme skrivefeil. De som ikke klarer det kan holde seg unna. Jeg synes skrivefeil gir dette forumet et skittent preg. Skam!

7934859[/snapback]

Så du mener at dysletikere ikke har en plass på forumet? Nettet er åpent for "alle" om du liker det eller ei, og skrivefeil forekommer om du vil det eller ei.

Men nok OT, syntes nesten tråden har "sporet litt av".

"Kom og gi meg kritikk" er overskriften, og det har sannelig regnet kritikk i bøtter og spann her. Men det ser ut som trådstarter bare vil kværrulere og "slenge dritt" til personer som prøver å komme med saklige innspill. Så lenge trådstarter ikke er moden nok til å ta i mot kritikk så mener jeg at tråden burde stenges. Sakligheten hoppet av når skittkastingen kom på.

cLoSe tHrEaD PlIx!111

Endret av -=Svin=-
Skrevet

Jeg liker utfordringer. Jeg elsker f.eks Ninja Gaiden på hard/extreme. Ninja Gaiden er vanskelig men rettferdig. GOW er vanskelig og urettferdig (som da vennen din løper frem og blir pulverisert av RAMM slik at det blir game over).

Han fyren som var med på Idol var genial da! Han bare tulla hele veien vettu. Fikk seg spesiallaget bolleklipp osv. Kan du ikke være med på moroa Randy Sledgehammer, isteden for å slenge med leppa (som det heter).

Og hvorfor skulle jeg "stikke fra tråden med halen mellom beina" når diskusjonen går så bra som den gjør? Jeg leder jo!

Skrevet

7934859[/snapback]

Dummeste jeg har hørt på lenge. Du mener at de som ikke kan snakke bare skal holde kjeft?

Om det var "1337" språket du snakket om hadde jeg vært enig.

Jeg har lest mye av det Bear^ har skrevet på dette forumet og jeg har ikke blitt plaget av noen store skrivefeil.

Nå er det så klart enkelte folk (som denne karen) som jeg nekter å tro har lest eller tenkt over teksten sin i det hele tatt, de burde så klart skjerpe seg.

Jeg har selv litt lese/skrive vansker, burde jeg da holde meg unna å svare på forumet fordi det kan oppstå skrivefeil?

Skrevet (endret)

enkelt: man kan ikke si at et spill suger fordi at det ikke passer din interesse.

Hvis det er dårlig lagd kan du gi det en dårlig karakter, men hvis de har en attidude som du ikke liker (personene i GOW) må det bare bety at du kommer på veldig få ting som er dårlig ved spillet.

folk har forskjellige interesser, og du kan ikke gi mikke mus: møter ole brum dårlig karakter fordi at det blir for barnslig

Endret av gormers
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke noe for mine feil, så folk må bare erge seg over det så mye de vil, jeg har slitt med det siden jeg var liten, og det har voldet meg store problemer i livet, blant annet med et ekstra år med fransk fordi jeg ikke skjønte gramatikken, men klarte takket være en snill lærer å krenke meg på 2 og bestått.

Så empatiy, slike kommentarer du kommer med kan du legge hjemme og ikke komme med her på forumet. Vi med skrivevansker er mennesker og, og er ikke noe mindre verd bare fordi vi har et dilemma. Er tydelig at folk klarer å diskutere med meg til tross for dårlig formulering.

Skrevet
Jeg liker utfordringer. Jeg elsker f.eks Ninja Gaiden på hard/extreme. Ninja Gaiden er vanskelig men rettferdig. GOW er vanskelig og urettferdig (som da vennen din løper frem og blir pulverisert av RAMM slik at det blir game over).

Han fyren som var med på Idol var genial da! Han bare tulla hele veien vettu. Fikk seg spesiallaget bolleklipp osv. Kan du ikke være med på moroa Randy Sledgehammer, isteden for å slenge med leppa (som det heter).

Og hvorfor skulle jeg "stikke fra tråden med halen mellom beina" når diskusjonen går så bra som den gjør? Jeg leder jo!

7935031[/snapback]

Tror ikke du har lest det andre har posta, virker for meg som du har noe dritt på skjermen din eller noe. Pleier å hjelpe å tørke av møkka så du kanskje ser andres poster også..

forum troll anyone? :p

Skrevet (endret)

Nå er det desverre store aldersforskjeller her på forumet, og enkelte viser det i større grad enn andre. Skrivefeil er da, desverre, veldig vanskelig å unngå. Du, pantzman har et helt annet syn enn meg feks, om hva god lesing er.

og nå sporer tråden av, ja. For nå jeg er blitt vinklet til en slem kar som diskriminerer mennesker. Interessant.

Endret av empatiy
Skrevet (endret)

Og dessuten har vi alle våre roller ikke sant? Solar og Randy Sledgehammer er de smarte og korrekte som får lov til å slenge dritt; de er på en måte pre-moderatorene som kommer inn og bestemmer om en tråd snart skal lukkes.

Jeg derimot er en slags komiker som bare prøver å provosere :innocent: .

En annen ting jeg har lurt litt på er hvorfor alder blir brukt så mye som skjeldsord på forum... nest etter "å bo hjemme i kjelleren til mamma" eller "henge med homsevennene dine" er alder øverst på lista over "fornærmelser". Er det liksom sånn at 14-15 åringer er noe dummere enn andre? Jeg føler meg ikke noe smartere nå enn da jeg var 15, og jeg vet om mange folk som nesten bare har blitt dummere desto eldre de blir. Viser ikke statistikk dessuten at flesteparten av gamere er over 18?

Endret av mad-hatter
Skrevet

7935031[/snapback]

:!: Enten er du stupid og med manglende sosialantenner, eller så er du genial! :)

Skrevet

Blir litt teit å legge ut om skrivefeilene til folk her på forumet... hvertfall på en nedlatende måte. Jeg har aldri lagt spesiellt merke til Bear^s skrivefeil ... kanskje det er på grunn av alle mine egne skrivefeil.

@Mad-Hatter: Anmeldelsene dine har en tendens til å være en smule overnegative (dårlig norsk ord). Jeg skjønner at dette er en del av din fremgangsmåte, og at du overdriver med vilje i et forsøk på å gjøre anmeldelsene mere interressante. Jeg synes også at du har utviklet skriveferdighetene dine i dine siste anmeldelser :thumbup:

Men, den overskriften til Gears of War anmeldelsen din burde du kanskje tenkt litt mere over... "Gears of dritt"? Smak litt på ordet "dritt". Kunne kanskje vært byttet ut med noe litt mere voksent (ment som konstruktiv kritikk). :)

Skrevet
Blir litt teit å legge ut om skrivefeilene til folk her på forumet... hvertfall på en nedlatende måte. Jeg har aldri lagt spesiellt merke til Bear^s skrivefeil ... kanskje det er på grunn av alle mine egne skrivefeil.

@Mad-Hatter: Anmeldelsene dine har en tendens til å være en smule overnegative (dårlig norsk ord). Jeg skjønner at dette er en del av din fremgangsmåte, og at du overdriver med vilje i et forsøk på å gjøre anmeldelsene mere interressante. Jeg synes også at du har utviklet skriveferdighetene dine i dine siste anmeldelser :thumbup:

Men, den overskriften til Gears of War anmeldelsen din burde du kanskje tenkt litt mere over... "Gears of dritt"? Smak litt på ordet "dritt". Kunne kanskje vært byttet ut med noe litt mere voksent (ment som konstruktiv kritikk). :)

7935230[/snapback]

Heyhey, takk takk. Hvis du insisterer skal jeg prøve å lage den neste anmeldelsen min litt mer seriøs. Prøve...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...